ترفندفناوری
موضوعات داغ

۷ ابزار تحقیق رایگان سئو برای یافتن بهترین کلمات کلیدی

چگونه کلمات کلیدی انتخاب کنیم تا بازدید و فروش بیشتری داشته باشیم ؟

اساس عملکرد سئو بر پایه کلمات کلیدی جستجو شده است. در مرحله بعدی فاکتورهایی مانند بهینه‌سازی صفحات، کیفیت محتوا، تجربه کاربر از سایت (UX)، قصد و هدف کاربر و چندین فاکتور دیگر اهمیت دارند. 

کلمات کلیدی که شما برای سایت انتخاب می‌نمایید برای موفقیت سایت در بهینه‌سازی موتورهای جستجو (SEO) از اهمیت بسزایی برخوردار می‌باشد. 

هدف از پیدا کردن کلمه کلیدی سئو این است که کار خود را برای بهینه سازی وب سایت راحت تر کنید و به صورت مستقیم بر روی کاربران هدف خود تمرکز داشته باشید تا مشتریان بالقوه جذب کنید.

انتخاب کلمات کلیدی صحیح و مناسب همیشه آسان نیست. برای اینکه متوجه شوید یک کلمه کلیدی برای شما مفید است نیاز به اطلاعات زیادی دارید. اگر با ابزار پیدا کردن کلمه کلیدی آشنایی ندارید. در ادامه برای کمک به شما جهت درک بهتر اصول اولیه درباره آن توضیح خواهیم داد. 

خوشبختانه ابزارهای زیادی وجود دارد که به شما کمک می‌کند تا متوجه شوید با کدامیک از کلمات کلیدی بهترین کار را برای استراتژی وب‌سایت خود انجام دهید.

اهمیت پیدا کردن کلمات کلیدی با استفاده از ابزارهای مختلف به‌حدی است که تاکنون بسیاری از شرکت‌ها هزاران دلار برای جستجوی کلمات کلیدی سایت‌شان سرمایه گذاری می‌کنند.

در این مقاله ماگرتا قصد دارد ۷ ابزار مجانی برای جستجو بهترین کلمات کلیدی سئو شده را به شما معرفی کند.

ابزار جستجو کلمات کلیدی
ابزار جستجو کلمات کلیدی

انواع کلمات کلیدی و روش تحقیق سئو شده

اغلب دو نوع ابزار تحقیق کلمات کلیدی وجود دارد:

  1. جستجوی کلمه کلیدی مادر: از گروه “مادر کلید واژه‌ها” برای پیدا کردن کلید واژه سودمند استفاده کنید. به طور مثال، گروه مادر: لباس و کلید واژه‌های سودمند : لباس مردانه، لباس زنانه، لباس بچه‌گانه و…
  2. جستجوی کلمات کلیدی رقابتی: پیدا کردن کلمات کلیدی که به سایت‌های دیگر کمک می‌کند تا ترافیک را مدیریت کنند.

پیدا کردن کلمات کلیدی که رقابت بر روی آن زیاد است (کلمات رقابتی) موثرتر می‌باشد زیرا هدف تحقیق درباره کلید واژه‌ها یافتن کلمات کلیدی سودآور است.

حال تنها چیزی که باید انجام دهید ایجاد یک صفحه می‌باشد که کلمات کلیدی که یافته‌ایم را در آن قرار دهیم و از مزایای آن‌ها استفاده کنیم. در این راهنما هر دو نوع کلمات کلیدی را پوشش داده‌ایم.

اکثر این ابزارهای جستجوی کلمات کلیدی با دریافت هزینه کار می‌کنند و فقط تعداد کمی از آن‌ها رایگان می‌باشد. فهرستی از ابزارهای ذکر شده در زیر آمده است:

  • گوگل سرچ کنسول – Google Search Console
  • AnswerThePublic
  • Google Correlate
  • Rank Tracker
  • گوگل ادز – Google Ads Keyword Planner
  • Keywords Everywhere
  • گوگل ترندز – Google Trends

7 ابزار رایگان جستجو کلمات کلیدی سایت

۷ ابزار رایگان یافتن کلمات کلیدی در این نوشته معرفی شده است که توسط آنها می توانید کلمات کلیدی مناسب را برای محتوای وب سایت خود انتخاب نمایید.

۱. گوگل سرچ کنسول – Google Search Console

این ابزار برای پیدا کردن کلمات کلیدی با رشد کم و ایجاد بستری برای بهبود کلمات کلیدی فعلی شما استفاده می‌شود.

کنسول جستجوی گوگل جایی‌ست برای تجزیه و تحلیل کلمات کلیدی، با میانگین موقعیت آن‌ها در گوگل و تاثیرات آن‌ها به کار می‌رود.

با بررسی داده‌هایی که کنسول جستجوی گوگل در اختیار شما می‌گذارد، می‌توانید به یک سری میانبر‌ها برای بهبود سئو خود برسید. به طور مثال اگر یکی از URLهای شما در دو یا سه صفحه از نتایج جستجو به نمایش درآمده باشد، گوگل این URL را گزینه مناسبی برای افزایش سئو می‌داند.

یا ممکن است متوجه شوید که برخی از کلمات کلیدی رتبه‌بندی شده شما از نظر کلیک شدن، ضعیف هستند. همچنین، با اضافه کردن نشانه‌گذاری Schema، می‌توانید کارهای شگفت انگیزی را در آن انجام دهید.

  Google Search Console کاملا رایگان بوده و نیازی به پرداخت هزینه برای استفاده از آن ندارید.

۱. گوگل سرچ کنسول - Google Search Console
۱. گوگل سرچ کنسول – Google Search Console

۲. AnswerThePublic

این ابزار برای پیدا کردن سوالات محبوب برای پاسخ‌های قوی و بهینه‌سازی جستجوی صوتی استفاده می‌شود.

جستجوگرها با استفاده از توانایی گوگل برای درک بهتر زبان‌های طبیعی، به بیان کلمات خود به عنوان سوال به جای استفاده از کلمات جداگانه استفاده می‌کردند. و با افزایش جستجوی صوتی، این روند گسترش بیشتری یافت.

مطالب خود را برای پرسش‌های دقیق کاربران مهیا کنید. یکی از جنبه‌های اصلی موفقیت، جستجوی صوتی شما است.

علاوه بر این، محتوای مبتنی بر سؤال، احتمال بیشتری را برای فشرده‌سازی پاسخ‌های برجسته گوگل یا نتایج به اصطلاح « موقعیت صفر » دارد.

AnswerThePublic، ابزاری بدون brainer است که ترکیبی از کلمات کلیدی و اصلی را با سوال‌های مختلف (مانند: که، چه، چرا، و غیره) سریعترین و ساده ترین راه برای پیدا کردن سوالات محبوب مربوط به کسب و کار در AnswerThePublic می‌توان پیدا کرد.

همچنین همراه با سوالات، تعداد انگشت شماری از کلمات کلیدی “پیش فرض” (زمانی که کلمه کلیدی اصلی با یک کلمه دیگر به طور پیش فرض ترکیب شده) و “مقایسه” (مانند کلمه کلیدی که با یک کلمه کلیدی دیگر مقایسه می‌شود) را می‌توانید دریافت کنید.

AnswerThePublic ابزاری رایگان است.

AnswerThePublic
AnswerThePublic

۳. Google Correlate – سرویس همبستگی گوگل

این ابزار برای کشف ایده‌های کلیدی غیرقابل پیش‌بینی از جنبه‌های مختلف مورد استفاده قرار می‌گیرد.

وقتی برای کسب و کار خود به یک کلمه کلیدی اصلی فکر می‌کنید، احتمالا ساده‌ترین و واضح‌ترین ایده‌ها را در ذهن خود لیست کرده‌اید. شاید شما دوست نداشته باشد که برای خریدن یک گل خاص حتما از کلمات “گل فروشی” و یا “خرید گل زر” استفاده کنید.

اما Google Correlate به شما کمک می‌کند که به لیست کلمات کلیدی خود از یک زاویه جدید و غیر منتظره نگاه کنید، این ابزار شناسایی کلماتی که نوسانات فصلی آن با کلید واژه‌های اصلی شما مرتبط است را انجام می‌دهد.

هم‌چنین بخوانید :
دانلود بازی کشتی کج اندروید جهنم دبلیو دبلیویی WWE Mayhem

به طور مثال برای خرید گل رز ممکن است مجبور باشید از کلماتی استفاده کنید که اصلا ربطی به موضوع شما ندارند مثل “خرید گل برای همسر” و یا ” کادوی مناسب برای خانم‌ها”  و یا حتی مجبور شودید از مناسبت‌ها برای کلمه کلیدی خود استفاده کنید، مثلا “خرید گل برای روز زن”.

این ابزار نیز کاملا رایگان است.

۳. Google Correlate - سرویس همبستگی گوگل
۳. Google Correlate – سرویس همبستگی گوگل

۴. Rank Tracker

برای پیدا کردن لیست گسترده‌ای از تغییرات کلمه کلیدی و تجزیه و تحلیل سودآوری SEO خود می‌توانید از این ابزار استفاده کنید .

بهترین کلمات کلیدی SEO شما اغلب آشکارترین آن‌ها نیست. برای پیدا کردن کلمات کلیدی واقعی، شما باید همه تغییرات ممکن را از منابع مختلف بررسی کنید.

Rank Tracker با ۲۳ امکان کلیدی مختلف تحقیق، در درون آن، قابل استفاده است:

  • پیشنهادات (Suggestions) گوگل، بینگ، یاهو و آمازون.
  • ادغام  Google Ads Keyword Plannerو .Google Search Console 
  • پایگاه داده‌ای از تمام کلمات کلیدی SEO شما برای رقابت در رنک‌بندی.
  • ایجاد کلمات کلیدی طولانی.
  • یافتن اشتباهات عمومی ‌و پیدا کردن جایگزین برای آن‌ها.

استفاده از هرکدام از این ابزارها به شما امکان رقابت برای تقویت سئو و تمرکز کردن روی موضوعات مد نظر شما را در پی خواهد داشت.

با وجود اینکه این ابزار دارای یک نسخه پولی با ویژگی‌های فراوانی است، اما نسخه رایگان آن، برای تحقیقات کلیدی کافی است. این ابزار به شما امکان می‌دهد از تمام ابزارهای تحقیقاتی استفاده کنید و ترافیک کلمات کلیدی را تجزیه و تحلیل کنید.

۴. Rank Tracker
۴. Rank Tracker

۵. گوگل ادز – Google Ads Keyword Planner

این ابزار برای این است که تصمیم بگیرید که کلمات کلیدی را با SEO و PPC (پرداخت به ازای کلیک) هدف‌گذاری کنید.

رقابت در بعضی از کلمات کلیدی بسیار زیاد است و زمانی که نتوانید از نهایت قدرت سئو خود بهره ببرید باید از این ابزار استفاده کنید و با پرداخت هزینه، خود را به صفحه اول گوگل ببرید.

البته این موضوع تا زمانی ادامه پیدا می‌کند که شما سر کیسه را شل نگه دارید. یعنی به محض این که شارژ شما به پایان برسد و تعداد نمایش‌های مورد نظر صورت گیرد، لینک شما از صفحه اول برداشته خواهد شد.

 بنابراین، قبل از شروع هر کمپین بازاریابی موتورهای جستجو، شما باید لیست کلمات کلیدی خود را بین جستجوگرها و هدف PPC تقسیم کنید و بهترین مکان برای جستجوی اطلاعات مورد نیاز، بدیهی است که تبلیغات در گوگل می‌باشد.

این ابزار به شما نشان می‌دهد که حجم جستجو، اطلاعات هزینه هر کلیک، رقابت تبلیغاتی و نوسانات فصلی ترافیکی، همه در یک مکان جای گیرند و حتی به شما این امکان را می‌دهد که PPC چه آینده را برای کلمات کلیدی شما، رقم خواهد زد.

این ابزار رایگان است. مگر اینکه بخواهید پولی را در کمپین‌های Google Ads صرف کنید.همچنین تجزیه و تحلیل حجم جستجو شما محدود به دامنه‌ها (به جای حجم دقیق جستجوی) محدود می‌شود. برای تجزیه و تحلیل حجم دقیق جستجو، ممکن است نیاز به یک ابزار دیگر، مانند Rank Tracker  داشته باشید.

۵. گوگل ادز - Google Ads Keyword Planner
۵. گوگل ادز – Google Ads Keyword Planner

۶. Keywords Everywhere

از  Keywords Everywhere برای تجزیه و تحلیل کلمات کلیدی برای زمانی که شما در حال جستجو هستید استفاده می‌شود.

Keywords Everywhere یک افزونه رایگان برای انواع مرورگرهاست و زمانی که شما به طور معمول در حال جستجو در Google، Bing،  YouTubeو سایت‌های دیگر هستید استفاده می‌شود.

 وقتی شما شروع به جستجو در کادر جستجوی گوگل می‌کنید، این ابزار علاوه بر نمایش پیشنهادات خود گوگل، حجم جستجوی آن را نیز، در کنار پیشنهادات، برای شما نشان می‌دهد.

همچنین در سمت راست نتیجه جستجو، اطلاعات مفصلی از “کلمات کلیدی مرتبط” و “هچنین افراد برای این جستجو می‌کنند” را به نمایش می‌گذارند.

این ابزار همانند دیگر ابزارها رایگان است.

۶. Keywords Everywhere
۶. Keywords Everywhere

۷. گوگل ترندز – Google Trends

برای پیدا کردن کلمات کلیدی مناسب برای کسب و کار محلی شما استفاده می‌شود.

کاملا واضح است که الگوهای جستجوی کاربران بین کشورها متفاوت است. اما، جالب‌تر این است که، این روند از منطقه‌ای به منطقه دیگر نیز بسیار متفاوت است.

Google Trends برای کمک به شناسایی تغییرات حجم جستجو در شهر و یا محل شما استفاده می‌شود. فقط کافیست یا این ابزار، دو عبارت مشابه را مقایسه کنید تا ببینید که چگونه یک تجزیه و تحلیل کامل در یک کشور را با کشوری دیگر، بررسی می‌کند.

به عنوان مثال، طبق Google Trends، حتی اگر «وکیل شخصی مجرب» محبوب‌ترین جستجو در اکثر شهرهای ایالات متحده باشد، در تنسی و نیومکزیکو، “وکیل مدافع شخصی”، بهتر بهینه شده است.

یکی دیگر از موارد کم اهمیت، این است که نوسانات فصلی کلمات کلیدی شما را ردیابی می‌کند و قادر است پیش بینی کند که آیا این یا آن کلمه کلیدی در آن فصل‌ها جستجوی بالایی داشته یا جستجوی کمی‌داشته است.

گوگل ترند هم ابزاری رایگان محسوب می‌شود.

۷. گوگل ترندز - Google Trends
۷. گوگل ترندز – Google Trends
سخن پایانی

این‌ها ابزارهایی هستند که همیشه دستی در کار دارند. هیچ کاری در انجام سئو مهم‌تر و سخت‌تر از تحقیق در مورد کلمات کلیدی نیست. هر کسب و کار یا هر هدفی که دارید، اولویت را با کلمات کلیدی بگذارید و از این ابزارها برای رسیدن به مقصد استفاده کنید.

هم‌چنین در نظر داشته باشید که :

سایت رقبای خود را بررسی کنید و ببینید بیشترین عامل ترافیک وب سایت آن‌ها از طریق چه کلماتی است.

 میزان رقابت و تعداد وب سایت‌هایی که از کلمه کلیدی موردنظرتان استفاده می‌کنند را بسنجید.

برچسب ها

طهرانی

بنیانگذار مجله اینترنتی ماگرتا و متخصص سئو ، کارشناس تولید محتوا ، هم‌چنین ۱۰ سال تجربه سئو ، تحلیل و آنالیز سایت ها را دارم و رشته من فناوری اطلاعات (IT) است . حدود ۵ سال است که بازاریابی دیجیتال را شروع کردم. هدف من بالا بردن سرانه مطالعه کشور است و اون هدف الان ماگرتا ست.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کد امنیتی *-- بارگیری کد امنیتی --

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا
بستن
بستن