بازاریابی و فروشکسب و کار

با تبلیغات اینستاگرام و گوگل بیشتر آشنا شوید

تبلیغات اینستاگرام چیست؟ روش تبلیغات از طریق گوگل ادوردز چگونه است؟

بدون شک همان‌طور که می دانید اینستاگرام یکی از بهترین و پرطرفدارترین شبکه اجتماعی حال حاضر دنیای دیجیتال است که قابلیت‌های بسیار زیادی از جمله تبلیغات اینستاگرام به آن اضافه شده است که هر کدام از این قابلیت‌ها مطلب خاص خود را می‌طلبد.

اما ما در این مطلب قصد داریم در مورد مزایا و معایب بیزینس پیج اینستاگرام که برای صاحبان کسب و کار ایجاد شده است صحبت کنیم و البته چند نکته دیگر از دنیای شبکه‌های اجتماعی که بدون شک برای شما مفید واقع خواهد شد پس با ماگرتا همراه باشید.

تبلیغات اینستاگرام چیست

افراد زیادی هستند که کالاها و محصولات خود را از طریق وب سایت بفروش می‌رسانند و از این راه یک کسب و کار عالی را راه اندازی کرده‌اند که بسیار هم پر سود است.

اینستاگرام با اضافه کردن قابلیت ایجاد یک صفحه اختصاصی برای فروش محصولات این گونه افراد و یا افرادی که قصد ایجاد یک کسب و کار را در اینستاگرام دارند، فراهم کرده که به کمک این صفحه می‌توانند کالاهای خود را به کاربران این برنامه معرفی کنند.

قابلیت جدید اینستاگرام که پروموشن نام دارد گزینه‌های مختلف و متنوعی را در اختیار شما قرار می‌دهد که از جمله این قابلیت‌ها می‌توان به؛ قرار دادن آدرس وب سایت و یا فروشگاه خود بر روی پستی که درون صفحه خود منتشر می‌کنید اشاره کرد.

شما اگر قصد دارید که برای کسب و کار خود این قابلیت را راه اندازی کنید باید ابتدا کار خود را با فعال کردن اکانت بیزینس پروفایل آغاز کنید و در قدم بعد یک اکانت فعال فیس بوک را به اکانت بیزینس پروفایل خود متصل کنید. این یک مسیر ساده برای فعال کردن قابلیت پروموشن اینستاگرام می‌باشد. اما فعال کردن این قابلیت به صورت کامل کمی زمان بر می‌باشد که باید این کار را به دست اهل فن واگذار کنید.

چرا باید از قابلیت تبلیغات اینستاگرام استفاده کنیم

به کمک این قابلیت اینستاگرام شما می‌توانید به راحتی مشتریان جدید برای کسب و کار خود پیدا کنید که همین قابلیت باعث می‌شود شما فروش بهتری داشته باشید. یکی دیگر از مزیت‌های استفاده از پروموشن، تبلیغات گسترده است که مشکل تبلیغات شما را تا حدودی مرتفع می‌کند. البته روش‌ها دیگر تبلیغاتی نیز وجود دارد که می‌توانید برای فروش از آنها استفاده کنید. ما چند روش دیگر را برای شما در زیر منتشر کرده‌ایم که بدون شک برای شما کار ساز خواهد بود و می‌توانید برای پیشرفت کسب و کار خود از آنها استفاده کنید.

با تبلیغات اینفلوئنسر بیشتر آشنا شوید

ابتدا باید بگویم اینفلوئنسر شخص یا تیمی است که در شبکه‌های اجتماعی دنبال کنندگان و مخاطبان زیادی را دارد که به سادگی می‌تواند بر روی افکار آنها تأثیر بگذارد و نظرات آنها را همسو با نظرات خود شکل دهد.

اما روشی در این نوع تبلیغات وجود دارد که تبلیغات اینفلوئنسر نام دارد و به این گونه است که برندهای معروف به کمک افراد مشهور جامعه و صفحات پرطرفدار شبکه‌های اجتماعی از اعتبار این افراد استفاده می‌کنند و محصولات خود را تبلیغ می‌کنند.

دنبال کنندگان این شخصیت‌ها و صفحات اجتماعی نیز به واسطه علاقه‌ای که به این افراد دارند از این برندها با اطمینان خاطر خرید می‌کنند. لازم به ذکر است که این کار کاملاً جهانی می‌باشد و تمام برندهای معروف دنیا از این روش استفاده می‌کنند.

البته شما نیز راه حلی برای در دست گرفتن کار دارید که می‌تواند برای شما مثمر ثمر باشد و آن چیزی نیست جز خرید فالوور اینستاگرام که باید از آن نیز استفاده کنید.

روش تبلیغات از طریق گوگل ادوردز

در روش  تبلیغات گوگل ادوردز شما می‌توانید با مشخص کردن کلمات کلیدی برای موتور جست و جو گوگل و سرچ این کلمات توسط کاربران که به دنبال مطلب مورد نظر هستند وب سایت خود را به آنها نمایش بدهید.

هنگام نمایش وب سایت شما بعد از اینکه کاربر کلمات مورد نظر را جست و جو کرد وب سایت شما به صورت ad نشان داده می‌شود.

اگر وب سایت شما جزو صفحات اول سرچ گوگل نیست پس باید این روش را تجربه کنید تا به میزان بالایی ورودی کاربر خود را بالا ببرید و در نتیجه کسب و کار بهتری را داشته باشید.

یکی از قابلیت‌های این نوع تبلیغ مشخص کردن موقعیت نمایش تبلیغ است که شما می‌توانید تعیین کنید تبلیغ وب سایت شما در کدام موقعیت جغرافیایی از جمله؛ کشور شهر و ناحیه انجام شود.

همچنین شما می‌توانید در ادوردز انتخاب کنید که در چه ساعتی این تبلیغات نمایش داده شوند که این یکی از ویژگی‌های عالی آن محسوب می‌شود.

قیمت تبلیغات گوگل چقدر است

نرخ تبلیغات گوگل بستگی به هدفگذاری شما دارد. برای مثال تبلیغات در زمانی که سرچ کاربران کمتر است هزینه کمتری دارد و حتی تا نصف قیمت روز آن باشد.

طبق مقاله ای که در وبسایت تبلیغات گوگل سپنته منتشر شده، قیمت تبلیغات گوگل در کلمات فارسی ممکن است بین 0.9$ تا 0.4$ دلار باشد که این امر بستگی به رقابت در آن کلمه کلیدی نیز دارد.

اگر در کلمه ای ده شرکت همزمان تبلیغ گوگل دهند، شرکتی که هزینه کلیک بالاتری در نظر گرفته باشد در جایگاه بالاتری قرار میگیرد و به این صورت شرکت ها برای جایگاه های بالاتر نرخ تبلیغات خود را بالا میبرند به همین خاطر هزینه کلیک ها بالاتر میرود.

همچنین تنظیمات تبلیغ نیز روی قیمت آن تاثیر میگذارد به این صورت که گوگل به تنوع تبلیغ شما امتیاز میدهد و هرچه امتیاز بهتری بگیرید نرخ تبلیغات پایین تر میرود.

آمار پنل داشبورد تبلیغات در گوگل ادز
آمار پنل داشبورد تبلیغات در گوگل ادز

در عکس بالا نمونه آماردهی تبلیغات گوگل و همچنین امتیاز دهی به کپین را مشاهده میکنید.

تبلیغات گوگل برای شما مناسب است یا اینستاگرام

حال با توجه به مطالب بالا به این تصمیم گیری مهم میرسیم که کدام پلتفرم برای تبلیغات شما مناسب است؟

آیا بهتر است پیج اینستاگرام خود را به صورت پروموشن و تبلیغات اینستاگرام تبلیغ کنید و یا روی تبلیغات کلیکی گوگل ادوردز سرمایه گذاری کنید؟

جواب این سوال بستگی به نوع کسب کار شما و فعالیت رقبای  شما دارد. اگر کسب و کار شما مبتنی بر وب سایت است و خدماتی را در وب‌سایت ارائه میدهند ممکن است با توجه به هدف گیری بهتر و همچنین تنظیمات بیشتر گوگل ادز، این گزینه برای شما مناسب باشد.

ولی اگر کسب و کار شما در شبکه های اجتماعی مدیریت می شود و بیشتر به بالاتر بردن تعداد فالوور و پیج خود در اینستاگرام فکر میکنید، در این صورت تبلیغات اینستاگرام مطمئنا برای شما گزینه مناسبی است.

طهرانی

بنیانگذار مجله اینترنتی ماگرتا و متخصص سئو ، کارشناس تولید محتوا ، هم‌چنین ۱۰ سال تجربه سئو ، تحلیل و آنالیز سایت ها را دارم و رشته من فناوری اطلاعات (IT) است . حدود ۵ سال است که بازاریابی دیجیتال را شروع کردم. هدف من بالا بردن سرانه مطالعه کشور است و اون هدف الان ماگرتا ست.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

2 + چهارده =