مطلب پیشنهادی :
ad
+
اخبار

آموزش روش جدید رجیستری موبایل به صورت مسافری + قوانین و شرایط

شرایط جدید رجیستری تلفن همراه مسافرتی در سامانه همتا

قانون جدید رجیستری موبایل به صورت مسافری : طبق آخرین قوانین وضع شده گوشی های مسافرتی فقط با سیم کارت هایی رجیستری می شوند که از حداقل 20 روز از فعال شدن آن گذشته باشد. در ادامه با بخش اخبار فناوری ماگرتا همراه باشید.

مطلب پیشنهادی : پرفروش ترین گوشی های 2020

شرایط جدید رجیستری تلفن همراه مسافرتی

 رجیستری تلفن همراه مسافرتی
قانون گذشتن حداقل 20 روز از زمان فعال سازی سیم کارت

پیرو صورت جلسه شماره ۴۸ کمیته راهبری طرح رجیستری سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی و شماره نامه ۱۰۰/۲۹۶۰۱ مورخ ۱۹ مرداد ماه، اظهار مسافری تلفن همراه (رجیستری) منوط به درج شماره سیم کارتی است که حداقل ۲۰ روز از زمان فعالسازی آن اعم از (صدور اولیه، IMSWAPS، انتقال مالکیت و …) گذشته باشد که در تاریخ نهم مرداد ماه نیز در زیر سامانه دوراظهاری مسافری (رجیستری تلفن همراه) اعمال شده است.

هدف از ایجاد این طرح جلوگیری از سواستفاده کردن کسانی است که با استفاده از اطلاعات هویتی مسافران دیگر اقدام به دریافت گوشی موبایل کرده و از آن برای رجیستری گوشی تلفن همراه قاچاق استفاده می کنند.

در این طرح همه جوانب در نظر گرفته شده و علاوه بر گذشت زمان ۲۰ روزه از زمان فعال سازی سیم کارت، در این بازه زمانی سایر خدمات مانند ترابرد یا تغییر مالکیت سیم کارت نیز مقدور نمی باشد.

پس از رجیستری تلفن همراه بلافاصله پیامکی با ماسک cra به سیم کارتی که به نام مشترک ثبت شده است، ارسال و به مشترک در مورد فعال شدن آن سرویس اطلاع رسانی می‌شود. در صورتی که مشترک برای چنین سرویسی اقدام نکرده باشد می تواند از طریق مراکز تماس اپراتورها برای غیرفعال سازی آن اقدام کند.

عدم دریافت پیامک فعالسازی

دریافت نکردن اس ام اس فعالسازی سامانه همتا
دریافت نکردن اس ام اس فعالسازی سامانه همتا

برای حل این مشکل رجیستری تلفن همراه مسافرتی شما می توانید با شماره های درج شده در زیر تماس حاصل فرمایید :

  • همراه اول با شماره ۰۹۹۹۰
  • ایرانسل با شماره ۷۰۰
  • رایتل با شماره ۲۰۰

برای برقراری ارتباط از سایر اپراتورها به اپراتوری دیگر با شماره های زیر تماس بگیرید :

  • ۰۹۱۲۹۹۹۰ از خدمات مرکز تماس همراه اول
  • شماره ۰۹۳۷۷۰۷۰۰۰۰ اپراتور ایرانسل
  • شماره ۰۹۲۰۲۰۰۰۰۰۰ اپراتور رایتل

ثبت شکایات در سامانه همتا

در صورتی که متوجه شدید کسی از اطلاعات هویتی شما سواستفاده کرده است می توانید شکایت خود را در مرکز ثبت شکایات مردمی به شماره تلفن 195 ثبت کنید. همچنین امکان ثبت شکایات در سایت https://195.cra.ir نیز امکان پذیر است.

✅ شما چه نظری در مورد قانون جدید رجیستری موبایل به صورت مسافری دارید؟

موسوی پوران

هم‌بنیانگذار مجله ماگرتا ، زندگی ۲۴ ساعته روی خط آنلاین دهکده جهانی وب . تحلیلگر و متخصص تولید محتوای با ارزش و با کیفیت هستم و ۸ سالی می شود که وارد دنیای دیجیتال شدم. مدیر تیم تحقیق و توسعه شرکت هستم. بالاترین لذت برای من انجام کار تیمی ست.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

شانزده + دو =