بازاریابی و فروشکسب و کار
موضوعات داغ

چرا اینستاگرام برای کسب و کار و استارتاپ ضروریست ؟ + اینفوگرافی

اینفوگرافیک اهمیت اینستاگرام برای کسب و کارها و استارت آپ ها

نکات برگزیده مطلب
  • اینستاگرام چیست ؟
  • مخاطب هدف در اینستاگرام
  • رقبا در اینستاگرام
  • اینفوگرافی اهمیت اینستاگرام
  • آمار کامل اینستاگرام

چرایی اینستاگرام برای کسب و کار و استارتاپ : شبکه های اجتماعی ، یکی از و بهترین ابزارهای بازاریابی در دنیای دیجیتال است. با کمک این ابزار، می توانید با مشتریان احتمالی و مخاطبان خود، ارتباط برقرار کنید.

شبکه های اجتماعی متنوعی در اختیار کسب و کارها است تا از طریق آنها بتوانند محصولات و خدمات خود را معرفی کنند. هرکدام از آنها ویژگیهای خاصی دارند که باعث می‌شود برای طیف متنوعی از محتوا، مورد استفاده قرار بگیرند.

اینستاگرام
اینستاگرام

اینستاگرام چیست؟

یک شبکه اجتماعی مبتنی بر محتوای تصاویر و انواع ویدیوها، اینستاگرام بصری است که جای انتشار محتواهای متنی بلند نیست. در واقع را میتوانید با افکتهای جذاب در اینستاگرام پست کنید. میتوانید برای محصولات خود لینک خرید بگذارید.

میتوانید با کمک هشتگها، پستهای خود را دسته بندی کنید، محصولات خود را به همه دنیا معرفی کنید و حتی با کمک هشتگ، مخاطبان خود را به تولید محتوا برای خودتان تشویق کنید.

بازاریابی در یک شبکه اجتماعی، نیازمند هزینه، وقت گذاشتن و تحقیق و بررسی است. بنابراین، صاحبان شرکتها باید قبل از شروع بازاریابی، پلتفرم مورد نظر را انتخاب کنند و روی آن تمرکز کنند.

باید پلتفرمی را انتخاب کنند که پاسخگوی نیازهای آنها باشد، ابزارهای لازم را برای بازاریابی در اختیار آنها بگذارد و اینکه مخاطبان هدف را بتوانند در آن شبکه به راحتی جذب کنند.

از آنجایی که بازاریابی در شبکه های اجتماعی مختلف، هزینه های متعددی دارد، باید یکی یا دو مورد از آنها را برای تبلیغ انتخاب کنید.

برندهای بزرگ دنیا، در این شبکه اجتماعی اکانت دارند و مرتب فعالیت میکنند. با وجود همه این ویژگیها، قبل از اینکه فعالیت خود را در این شبکه اجتماعی شروع کنید، باید بررسی کنید که آیا ساز و کار این شبکه، برای معرفی کسب و کار شما مناسب است یا خیر. آیا اینستاگرام برای کسب و کار شما مناسب است؟

با وجود اینکه اینستاگرام یکی از شبکه های اجتماعی بسیار محبوب است و به سرعت رشد میکند، راه حل اصلی برای بازاریابی دیجیتال برای همه کسب و کارها نیست.

اگر اینستاگرام را برای این کار انتخاب کرده اید، ابتدا به سوالهای زیر پاسخ دهید. با توجه به جوابهایی که دارید، تصمیم بگیرید که آیا اینستاگرام برای تبلیغ کسب و کار شما مناسب است یا نه.

آیا مخاطب هدف شما در اینستاگرام فعالیت می‌کند؟

مشتریان فعلی و احتمالی خود را در نظر بگیرید. ببینید که در چه قشری قرار دارند، چه علایقی دارند و در اینترنت دنبال چه میگردند. بیشتر کاربران بین ۳۳ سال سن دارند و ۲۹ تا ۱۸ درصد از آنها بین ۵۹ درصد از کاربران اینستاگرام را خانمها تشکیل میدهند. ۶۸حدود   سال سن دارند. ۴۹ تا ۳۰ این آمار به شما نشان میدهد که اگر مخاطب هدف شما جزو قشر جوان است، یا خانمها هستند، در نتیجه، اینستاگرام میتواند ابزار خوبی برای معرفی محصولات و خدمات شما باشد.

پول درآوردن از اینستاگرام
پول درآوردن از اینستاگرام

آیا می‌توانید تصاویر و ویدیوهای جذاب منتشر کنید؟

مخاطبان اینستاگرام، دنبال محتوای جذاب، خلاقانه و متفاوت هستند. باید بتوانید تصاویر و ویدیوهای منحصر به فرد و باکیفیت تهیه کنید. به هیچ عنوان نباید محتوای کپی و تکراری داشته باشید. در واقع برای انواعی مناسب است که میتوانید محصولات و خدمات را در قالب تصاویر و ویدیوهای جذاب معرفی کنید.  بعضی از بیزینس های خدماتی، نمی‌توانند حضور موثری در اینستاگرام داشته باشند. بنابراین باید بازاریابی خود را در پلتفرمهای دیگر دنبال کنند. پلتفرم هایی که مبتنی بر تصاویر نیستند.

آیا رقبای شما در اینستاگرام فعالیت دارند؟

سوال سومی که باید بپرسید این است که آیا رقبای شما در اینستاگرام حضور دارند؟  در اینستاگرام بگردید، نام رقبا را جستوجو کنید، هشتگهای مرتبط را بررسی کنید تا ببینید آیا رقیبان در اینستاگرام فعالیت میکنند یا نه. نحوهی فعالیت آنها را بررسی کنید.

  اگر متوجه شدید که اکثر رقبا در اینستاگرام حضور دارند و به طور مرتب فعالیت میکنند، باید فعالیت خود را در اینستاگرام شروع کنید. نباید اجازه دهید که رقبا، همه سهم بازار اینستاگرام را در اختیار بگیرند.  تبلیغ در اینستاگرام، نیاز به استراتژیهای دقیقی دارد. اگر حضور موثر در اینستاگرام داشته باشید، بدون شک نتیجهی خوبی از بازاریابی خواهید گرفت.

آمار شگفت انگیزی که شما را به تبلیغ در اینستاگرام وادار می کند

آماری که در ادامه مشاهده می‌کنید، نشان میدهد که چقدر این شبکه اجتماعی برای تبلیغ و بازاریابی، تاثیرگذار است. اینستاگرام به سرعت در حال رشد است و نه تنها در موبایل، بلکه در پلتفرمهای دسکتاپ هم حضور دارد. هیچ نشانی از کم شدن محبوبیت این شبکه اجتماعی دیده نمیشود. با وجود این، هنوز بسیاری از بازاریابان، از اینستاگرام برای تبلیغات استفاده نمی کنند. این آمار احتمالا شما را متقاعد میکند که در اینستاگرام حضور پیدا کنید.

اینستاگرام نزدیک به یک میلیارد کاربر فعال ماهانه دارد.

  • ۶۰ میلیون عکس هر روز در اینستاگرام به اشتراک گذاشته میشود.
  • ۵۷ درصد از کاربران اینستاگرام، هر روز در این شبکه اجتماعی فعالیت میکنند.
  •  پستهای اینستاگرام هر روز بیش از یک و نیم میلیارد لایک میگیرد.
  • محبوب ترین هشتگ در اینستاگرام هشتگ love# است.
  • نرخ مشارکت در اینستاگرام ۲۰ برابر بیشتر از فیسبوک و ۱۵  برابر بیشتر از توییتر است.
  •  مشارکت در پستهای برندها روزبه روز درحال بیشتر شدن است.
  • ۷۰درصد از کاربران اینستاگرام، در این شبکه اجتماعی دنبال برندها میگردند.
  •  ۷۳ درصد از برندها، در طول هفته حداقل یک عکس یا ویدیو، در پیج خود قرار میدهند.
  • ۶۰ درصد از کاربران، از طریق اینستاگرام در مورد محصولات جدید برندها، اطلاعات کسب میکنند.
  •  ۸۰درصد از کاربران اینستاگرام، حداقل یکی از برندها را در این شبکه اجتماعی دنبال میکنند.
  •  پست هایی که لوکیشن دارند نرخ تعامل بالاتری دارند.
  • ۲۰۰ میلیون کاربر اینستاگرام، روزانه حداقل از یک پیج مرتبط با برندها دیدن میکنند.

درک المانهای بصری و تصویری برای مغز انسان، بسیار سریعتر و راحتتر است. با محتوای تصویری جذاب میتوانید توجه بیشتری را جلب کنید.  تصاویر میتوانند استراتژیهای بازاریابی و تبلیغات شما را رشد دهند و به موفقیت برسانند یا برعکس، به کلی یک استراتژی تبلیغاتی را نابود کنند.

قدرت محتوای بصری را هرگز نباید نادیده بگیرید. این نوع از محتوا روزبه روز محبوب تر میشود و اهمیت خاصی در دنیای  درصد از مواقع که کاربران، محصولی را خرید میکنند، المانهای ۹۳ بازاریابی و تبلیغات دارد. تحقیقات نشان میدهد که در بصری، آنها را به خرید کردن وادار کرده است.

اینفوگرافیک اهمیت اینستاگرام برای کسب و کار و استارتاپ

با بیش از ۳۰ میلیون کاربر ایرانی، چشم‌پوشی از فرصت رایگان حضور در این شبکه برای کسب‌وکارهای نوپا یا برندهای معتبر، صحیح به نظر نمی‌رسد. در این اینفوگرافیک که ماه اخیر منتشر شده، آمارهایی از تعداد کاربران، ویژگی‌ها و فعالیت آن‌ها در اینستاگرام آمده است تا شما را در مورد استفاده از این شبکه قانع کند.

اینستاگرام به علت ترکیب محتوای بصری و متنی، در به‌خاطرسپاری برند شما هم موثر است زیرا مغز انسان، تصاویر را با سرعت و به مدت طولانی‌تری در حافظه نگه‌داری می‌کند که در این اینفوگرافیک با این مفهوم هم بیشتر آشنا خواهید شد. همچنین در بخشی از اینفوگرافیک به چند توصیه برای انتشار بهترین محتوا در بهترین زمان هم پرداخته شده است. اگر هنوز در مورد استفاده از این فرصت طلایی مردد هستید، این اینفوگرافیک را بخوانید :

اینفوگرافی اهمیت اینستاگرام
اینفوگرافی اهمیت اینستاگرام

در ادامه توضیحات مربوط به این اینفوگرافیک بیان خواهیم داد تا اگر توانایی مشاهده تصویر را ندارید، از این نوشتار بی‌بهره نمانید.

آیا استراتژی بازاریابی رسانه‌های اجتماعی شما، شامل اینستاگرام می‌شود؟

آمارهای جالب که بازاریابان اینستاگرام باید بدانند!

  • کاربران اینستاگرام و تعامل در آن زیاد است.
  • بیش از ۴۰۰میلیون کاربر فعال روزانه
  • بیش از ۱۵۰میلیون کاربر فعال روزانه در بخش استوری
  • بیش از ۶۰۰میلیون کاربر فعال ماهانه
  • بیش از ۴٫۲بیلیون لایک در روز
  • بیش از ۱۰۰میلیون پست در روز
  • ۳۳% از مصرف کنندگان اینترنت از اینستاگرام استفاده می‌کنند.
  • بیش از ۴۰ بیلیون عکس‌های ارسال شده در تاریخ مشخص
  • ۸۰% از کاربران اینستاگرام خارج از آمریکا هستند.
  • بیش از ۸۰ میلیون از جمعیت آمریکا از اینستاگرام استفاده می‌کنند.
  • یک کاربر به طور میانگین ۲۵دقیقه در روز را در اینستاگرام می‌گذراند.
  • ۵۱% کاربران، مرد و ۴۹% از آن‌ها زن هستند.
  • بیش از ۶۰% از کاربران روزانه وارد اینستاگرام می‌شوند.
  • ۹۰% از کاربران زیر ۳۵سال سن دارند.
  • میانگین نرخ مشارکت در اینستاگرام ۴٫۳% است.
  • کاربران به‌طور میانگین ۷۰% از پست‌ها را از دست می‌دهند.

پیشرفت میزان مشارکت در اینستاگرام

  • اینستاگرام تا ۵برابر بیشتر از سایر شبکه‌‌های اجتماعی در آمریکا در حال رشد است.
  • پیش‌بینی می‌شود تعداد کاربران اینستاگرام در آمریکا در سال ۲۰۱۸ از ۱۰۰میلیون کاربر بگذرد.
  • به طور میانگین تعداد اکانت‌های اینستاگرام ۱۶% در ماه افزایش می‌یابد.
  • میزان مشارکت کاربر در پست‌های اینستاگرام برندهای معتبر با نرخی برابر با ۵۳% در سال افزایش می‌یابد.
  • تا کنون ۵۰% از برندهای معتبر جهانی از اینستاگرام استفاده کرده‌اند و پیش‌بینی می‌شود در سال ۲۰۱۸ این عدد به ۷۱% برسد.

نتایج بازاریابی اینستاگرام برندهای مختلف

  • نایک: ۹۰% از ۱۰۰ برند معتبر جهانی از اینستاگرام استفاده می‌کنند.
  • آدیداس: ۸۰% از ۱۰۰ برند معتبر جهانی به صورت هفتگی در اینستاگرام پست قرار می‌دهند.
  • گوچی: ۲۴% از تاثیر گذاران در بازاریابی بر این باور هستند که اینستاگرام بهترین محیط برای داشتن یک بازاریابی تاثیرگذار است.
  • Lv: 53% از کاربران اینستاگرام، برندهای مورد علاقه خود را دنبال می‌کنند.
  • Gopro: 13% از برندهای B2B، اینستاگرام را ابزاری بسیار مهم و اساسی در بازاریابی می‌دانند.
  • ۳۶% از برندهای B2C، اینستاگرام را فاکتوری بسیار مهم و اساسی در بازاریابی خود می‌دانند.

میزان مشارکت کاربران در برندها در محیط اینستاگرام

  • ۱۰ بار بیشتر از فیس‌بوک است.
  • ۵۴ بار بیشتر از پینترست است.
  • ۸۴ بار بیشتر از توئیتر است.
  • بعضی از تاثیر گذاران در اینستاگرام تا بیش از ۱۰۰هزار دلار برای هر پست هزینه می‌کنند.

راهکارهایی برای افزایش میزان مشارکت کاربران در اینستاگرام

  • ۶۰% از برندهای معتبر از پست‌های با قالب یکسان در اینستاگرام استفاده می‌کنند.
  • پست‌هایی که دارای برچسب موقعیت مکانی هستند تا ۷۹%، از آن‌هایی که بدون برچسب مکان هستند، عملکرد بهتری دارند.
  • برندهای معتبر در هفته به طور میانگین تا ۴٫۹برابر بیشتر پست بر روی اینستاگرام خود قرار می‌دهند.
  • تصاویری که دارای چهره هستند تا ۳۹% بیشتر لایک دریافت می‌کنند.
  • میزان مشارکت کاربران در پست‌هایی که هم دارای هشتگ و هم دارای برچسب موقعیت مکانی هستند، بسیار زیاد است.
  • بهترین زمان برای قرار دادن پست بر روی اینستاگرام، تمام ساعات روزهای دوشنبه و پنج‌شنبه به جز ساعت ۳ تا ۴ عصر می‌باشد.
  • پست‌هایی که دارای هشتگ‌های مختلف هستند، عملکرد بهتری دارند.

محتوای بصری اینستاگرام تاثیر زیادی بر کاربران دارد زیرا…

  • ۹۳% ارتباطات انسان‌ها از راه دیدن است.
  • ۹۰% از اطلاعاتی که به مغز می‌رسد از طریق دیدن است.
  • ۴۰% از انسان‌ها به اطلاعات بصری در برابر توضیحات متنی، پاسخ بهتری دارند.
  • انسان‌ها به یاد می‌آورند…
  • ۸۰% از چیزهایی که دیده‌اند.
  • ۲۰% از چیزهایی که خوانده‌اند.
  • ۱۰% از چیزهایی که شنیده‌اند.

طهرانی

بنیانگذار مجله اینترنتی ماگرتا و متخصص سئو ، کارشناس تولید محتوا ، هم‌چنین ۱۰ سال تجربه سئو ، تحلیل و آنالیز سایت ها را دارم و رشته من فناوری اطلاعات (IT) است . حدود ۵ سال است که بازاریابی دیجیتال را شروع کردم. هدف من بالا بردن سرانه مطالعه کشور است و اون هدف الان ماگرتا ست.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

سه × چهار =