سبک زندگی

جواب صفحه ۹۰ و ۹۱ ریاضی دهم انسانی ✳️ حل کاردرکلاس

گام به گام و حل فعالیت صفحه 90 و 91 ریاضی و آمار (1) دهم رشته انسانی و علوم و معارف اسلامی از فصل 3 کار با داده های آماری درس معیارهای پراکندگی

پاسخ کار در کلاس صفحه ۹۰ و ۹۱ ریاضی و آمار دهم متوسطه دوم رشته انسانی و علوم و معارف اسلامی از فصل ۳ «کار با داده‌های آماری» درس «معیارهای پراکندگی» را با با راه حل‌های صحیح و تصویری در ادامه در بخش آموزش و پرورش ماگرتا برای کمک به شما دانش آموز کوشا آماده کرده‌ایم.

پاسخ صفحه بعدی: جواب صفحه ۹۲ ریاضی دهم انسانی

جواب صفحه ۹۰ و ۹۱ ریاضی دهم انسانی
جواب صفحه ۹۰ و ۹۱ ریاضی دهم انسانی

جواب کاردرکلاس صفحه ۹۰ و ۹۱ ریاضی دهم انسانی

۱- اگر داده‌ها با هم برابر باشند، انحراف معیارشان برابر با صفر خواهد شد. چرا؟
✅ جواب: در این حالت میانگین برابر هر یک از داده ها می شود و در نتیجه اختلاف هر داده از میانگین برابر صفر خواهد شد که در نتیجه انحراف معیار نیز صفر می شود.

۲- انحراف معیار نمره‌های آزمون جامع سه کلاس را می‌توانید با تکمیل جدول زیر محاسبه کنید.

جواب سوال کار در کلاس صفحه ۹۰ ریاضی دهم انسانی
جواب سوال کار در کلاس صفحه ۹۰ ریاضی دهم انسانی
جواب سوال کار در کلاس صفحه ۹۰ ریاضی دهم انسانی
جواب سوال کار در کلاس صفحه ۹۰ ریاضی دهم انسانی

مشاهده می شود که انحراف معیار، نه تنها نظر شما در خصوص کلاس با بیشترین پراکندگی نمره‌ها را تایید می‌کند، بلکه به شما امکان مقایسه کمی آنها را نیز می‌دهد. حال می‌توانید درستی پاسخ‌های خود را بررسی کنید.

شکل کار در کلاس صفحه ۹۱ ریاضی دهم انسانی

⚠️ دانش آموز عزیز به این نکته نیز توجه داشته باشید که مطالب درسی قرار گرفته شده در این صفحه فقط جنبه کمک آموزشی دارد لذا قبل از استفاده کردن از آن ها حتما خودتان نیز به سوالات پاسخ دهید تا مفهوم درس را به خوبی متوجه شوید.

پاسخ صفحه قبلی: جواب صفحه ۸۹ ریاضی دهم انسانی

🔔 در این بخش جواب صفحه ۹۰ و ۹۱ ریاضی و آمار (۱) دهم که مربوط به فصل ۳ می باشد را مرور کردیم، اگر سوالی دارید از بخش نظرات بپرسید. جهت مشاهده پاسخ سایر تمرین های کتاب شماره صفحه آن را به همراه عبارت «ماگرتا» در گوگل جست و جو کنید.

طهرانی

بنیانگذار مجله اینترنتی ماگرتا و متخصص سئو ، کارشناس تولید محتوا ، هم‌چنین ۱۰ سال تجربه سئو ، تحلیل و آنالیز سایت ها را دارم و رشته من فناوری اطلاعات (IT) است . حدود ۵ سال است که بازاریابی دیجیتال را شروع کردم. هدف من بالا بردن سرانه مطالعه کشور است و اون هدف الان ماگرتا ست.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

هفده − 16 =