سبک زندگی

اعتیاد رسانه ای و سرریز اطلاعات چیست تفکر دهم متوسطه دوم

پاسخ و حل سوال سرریز اطلاعات و اعتیاد رسانه ای را تعریف کنید درس بیست و یکم گتاب تفکر و سواد رسانه ای پایه دهم

اعتیاد رسانه ای و سرریز اطلاعات چیست تفکر و سواد رسانه ای دهم ؛ در این مقاله به پاسخ و جواب سوال های اعتیاد رسانه ای و سرریز اطلاعات چیست و به چه معناست درس بیست و یکم کتاب تفکر و سواد رسانه ای دهم متوسطه دوم پرداخته ایم. در ادامه با بخش آموزش و پرورش ماگرتا همراه ما باشید.

همچنین بخوانید: منظور از اخبار و اطلاعات زرد چیست تفکر و سواد رسانه ای دهم
و
جواب فعالیت های درس 20 تفکر و سواد رسانه ای دهم

اعتیاد رسانه ای و سرریز اطلاعات چیست تفکر و سواد رسانه ای دهم
اعتیاد رسانه ای و سرریز اطلاعات چیست تفکر و سواد رسانه ای دهم

سرریز اطلاعات و اعتیاد رسانه ای را تعریف کنید تفکر دهم

سرریز اطلاعات به چه معناست ؟ بطور ساده و اجمالی می توان به حجم عظیم اطلاعات طبقه بندی نشده اشاره کرد که فرد برای استفاده و برطرف کردن نیازهای خود در میان آن سر در گم شده باشد. به عبارت دیگر، فرد در مقابل بمباران اطلاعاتی قرار می گیرد.

همچنین سرریز اطلاعات وضعیتی است که در آن، در زمینۀ یک موضوع، بیش از اندازه اطلاعات موجود است. این پدیده می‌تواند موجب اضطراب و سردرگمی افراد و ناتوانی در تصمیم گیری در انتخاب یا صرف نظر کردن از همه یا بخشی از اطلاعات شود.

برای اینکه سرریز اطلاعات برای ما مشکل ساز نشود، بایستی برای استفاده از رسانه ها برنامه ریزی داشته باشیم، از رسانه استفاده ی بهینه بکنیم ، رسانه ها را مدیریت بکنیم، دنبال اطلاعاتی که برای ما مفید و کاربردی است باشیم.

اعتیاد رسانه ای به چه معناست ؟ رسانه‌ها هم در رقابت با یکدیگر، در ارائه انبوهی از اطلاعات، سعی در استفادۀ حداکثری از فنون اقناع برای جذب ما دارند. در این حالت اگر مهارت انتخابگری را نیاموخته باشیم به آنچه جذاب‌تر و قانع‌ کننده‌تر – و نه لزوماً مورد نیاز و مفیدتر است، جذب، و گاه به استفاده از آن وابسته می‌شویم؛ این وابستگی گاهی چنان پیش می‌رود كه به «اعتیاد رسانه ای» منجر می‌شود.

البته قضاوت درباره اعتیاد رسانه ای به این سادگی نیست و باید عواملی چون شرایط اعتیاد، مخاطب و دسترسی را در نظر گرفت؛ به عنوان مثال شرایط اعتیاد به اینترنت عبارت‌اند از: استفادۀ بیش از سه ساعت پشت سرهم و بدون داشتن هدف خاص. پهنای باند اینترنت در کشورها نیز متفاوت است و روی زمان دسترسی به اینترنت اثر می‌گذارد.

شرایط مخاطب در ایام تحصیل، کار، امتحانات، تعطیلات و… نیز بر زمان استفاده از رسانه‌ها اثر می‌گذارد. ممکن است شما در ایام تحصیل برای انجام پژوهش‌های مدرسه‌ای خود گاهی بیش از سه ساعت از اینترنت استفاده کنید یا پس از ایام امتحانات بیشتر ساعات یک روز را برای سرگرمی به استفاده از رسانه اختصاص دهید که به معنای اعتیاد رسانه‌ای نیست.

همچنین بخوانید: پاسخ فعالیت درس 21 تفکر و سواد رسانه ای دهم

توجه: شما دانش آموزان عزیز پایه دهم متوسطه دوم می توانید برای دسترسی بهتر و سریعتر به جواب های درس تفکر و سواد رسانه ای دهم ، در انتهای جواب صفحه یا فعالیت مورد نظر خود، عبارت « ماگرتا » را نیز به همراه آن در گوگل جستجو کنید.

در انتها امیدواریم که مقاله پاسخ و جواب به سوال اعتیاد رسانه ای و سرریز اطلاعات چیست درس بیست و یکم کتاب تفکر و سواد رسانه ای پایه دهم متوسطه دوم ، برای شما دانش آموزان عزیز مفید بوده باشد و توانسته باشید تا از آن استفاده و بهره برده باشید.

زنجیران

هم‌بنیانگذار ماگرتا ، عاشق دنیای وب و ۷ سالی ست که فعالیت جدی در حوزه اینترنت دارم. تخصص من تولید محتوایی‌ست که مورد نیاز مخاطبان است. مدیر ارشد تیم شبکه های اجتماعی سایت هستم. به قول ماگرتایی‌ها وقت بروز شدنه !

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

20 + شش =