مطلب پیشنهادی :
ad
+
اخبارعلمی

از دید محیط زیست گاز هیدروژن چه مزیتی نسبت به گاز متان دارد شیمی دوازدهم

مزیت هیدروژن نسبت به متان ، چرا گاز هیدروژنی و پیل سوختی از گاز های سوختنی متانی بهتر است؟

از دید محیط زیست گاز هیدروژن چه مزیتی نسبت به گاز متان دارد؟ در این مقاله به طور خلاصه و همچنین بلند به مزیت گاز هیدروژن نبست به گاز متان که در کتاب شیمی پایه دوازدهم آمده است می پردازیم. با آموزش و پرورش ماگرتا همراه باشید.

همچنین بخوانید : گیاخاک چیست و چه اهمیتی در کشاورزی دارد

مزیت گاز هیدروژن نسبت به گاز متان
مزیت گاز هیدروژن نسبت به گاز متان

جواب خلاصه از دید محیط زیست گاز هیدروژن چه مزیتی نسبت به گاز متان دارد

به طور خلاصه مزیت گاز هیدروژن نسب به گاز متان سوزاندن هیدروژن باعث تولید آب و تولید گازهای گلخانه ای نمی شود اما سوختن متان باعث تولید دی اکسید کربن و آب می شود و یکی از مهمترین گازهای گلخانه ای است.

گاز هیدروژن
گاز هیدروژن

درباره گاز هیدروژن

مصرف بی نظیر ، انتشار بسیار کم آلاینده ها ، برگشت پذیر بودن چرخه تولید هیدروژن و کاهش اثرات گلخانه ای.

از نظر زیست محیطی ، سوخت هیدروژن به عنوان سوخت تجدید پذیر در نظر گرفته شده است.

با سوخت هیدروژن ، تولید گاز دی اکسید کربن از اگزوز خودرو متوقف می شود و به جای آن آب تولید می شود. همچنین ، راندمان بالای سوخت هیدروژن آن را به گزینه مناسبی تبدیل کرده است.

گاز هیدروژن هم در تأمین و ذخیره انرژی و هم در صنایع پتروشیمی و پالایش مهم است. استفاده از گاز هیدروژن به عنوان یک حامل انرژی سازگار با محیط زیست در نظر گرفته شده است. علاوه بر این ، هیدروژن نقش اساسی در توسعه صنعت پیل سوختی دارد.

گاز متان
گاز متان

درباره گاز متان

دانشمندان متان را به عنوان یک گاز گلخانه ای بسیار قدرتمند شناسایی کرده اند که سهم بزرگی در گرم شدن کره زمین کمک می کند.

احتراق متان به طور معمول دی اکسید کربن و آب تولید می کند ، حتی در غیاب اکسیژن کافی.

متان یک گاز گلخانه ای مهم با پتانسیل گرم شدن کره زمین (GWP) 34 در یک دوره 100 ساله است. این عدد برای دی اکسید کربن برابر با 1 است.

در این نوشتار سعی شد مزیتی که گاز هیدروژن نسبت به گاز متان دارد مورد بررسی قرار گیرد. اگر پاسخ بهتری داشتید در قسمت دیدگاه برای دوستان خود در ماگرتا بنویسید.

طهرانی

بنیانگذار مجله اینترنتی ماگرتا و متخصص سئو ، کارشناس تولید محتوا ، هم‌چنین ۱۰ سال تجربه سئو ، تحلیل و آنالیز سایت ها را دارم و رشته من فناوری اطلاعات (IT) است . حدود ۵ سال است که بازاریابی دیجیتال را شروع کردم. هدف من بالا بردن سرانه مطالعه کشور است و اون هدف الان ماگرتا ست.

یک دیدگاه

  1. سلام و عرض خسته نباشید داخل کتاب شیمی دوازدهم صفحه 53 داخل باهم بیندشیم سوال ۴ متن کتاب نوشته شده اینه: با پیشرفت علم و فناوری سلول های سوختی تازه ای طراحی شده اند که در انها به جای گاز خطرناک هیدروژن , گاز متان مصرف میشود و… سوال امتحان این بود که چرا بجای گاز هیدروژن از گاز متان استفاده میشه ؟

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پنج + 8 =