مطلب پیشنهادی :
ad
+
اخبار

صفر تا صد انتخاب پرده آنتی باکتریال برای بیمارستان و اورژانس

ویژگی های پرده بیمارستانی یا پرده آنتی باکتریال چیست؟ خرید ابزار پرده بیمارستانی از فروشگاه ابزار پرده

آیا تا به حال به پرده بیمارستانی دقت کرده اید؟ پرده هایی که تخت های موجود در بخش های مختلف یک محیط درمانی را از هم جدا می کنند. در اکثر محیط های بیمارستانی، به خصوص اورژانس اغلب از پرده آنتی باکتریال استفاده می شود که آن ها را به اسم پرده بیمارستانی می شناسیم. اغلب این پرده ها دارای خاصیت ضد باکتری هستند تا انتقال میکروب ها باکتری ها در آنها به صفر برسد. اما برای خرید این پرده ها باید چه کنیم و به چه نکاتی توجه کنیم؟ در این مطلب به این موضوع پرداخته ایم که بهتر است حتما قبل از خرید و تهیه پرده بیمارستانی آن را مطالعه نمایید.

پرده بیمارستانی
پرده بیمارستانی

پرده بیمارستانی چه کاربردهایی دارد؟

پرده بیمارستانی یا پرده آنتی باکتریال کارکرد های مختلفی داشته که استفاده از آن را تقریبا برای بیمارستان های مختلف و به خصوص در بخش اورژانس، ابدی می کند. با توجه به اینکه نصب و اجرای پارتیشن ها در بیمارستان ها زمانبر و بسیار هزینه بر است و همچنین امکان آلوده شدن آنها به مواد و  مایعات مختلف وجود دارد، بنابراین استفاده از پرده بیمارستانی بسیار توجیه پذیر تر است.

پرده بیمارستانی در وهله نخست کمک می کند تا بی نهایت فضای مناسب برای بیماران با قرار دادن تخت و تجهیزات مختلف ایجاد کنید و به حفظ حریم خصوصی آنها به علاوه امکان کنترل بخش های مختلف اورژانس را داشته باشید. همچنین می توانید به آسانی، این پرده ها را جمع یا باز کنید بدون اینکه چروک و دِفرمه شوند. به علاوه اینکه قابلیت جذب ندارند و نیازی به تمیز کردن شان نیز وجود ندارد. رنگ های مختلفی دارند که به فضا سازی بهتر و غیر تکراری در اورژانس بیمارستان کمک می کند. همچنین اینکه فضا سازی منظم به واسطه ی آنها بسیار آسان و دقیق است.

پرده بیمارستانی دارای استاندارد های بین المللی

پرده بیمارستانی نقش پررنگی در عدم انتقال بیماری ها  و ایجاد یک فضای امن برای بیماران و پزشکان ایفا می کند. به طور خاص در محیطی مانند اورژانس بیمارستان ها غالبا بیماریهایی با مشکلات مختلف مراجعه می کنند که این حالت، سبب می شود بیماری که به عنوان مشکل قلبی دارد با بیماری که مشکلات عفونی دارد هر دو پس از ورود به محیط اورژانس مطمئن باشند که به بیماری های سایر بیماران حاضر در این بخش مبتلا نمی شوند. ایجاد این امنیت به پرده بیمارستانی که دارای استاندارد های بین المللی است مربوط می شود. برای خرید پرده بیمارستانی می بایست حتما به این فاکتور دقت نموده و حتما پرده نانو و پی وی سی تهیه نمود.

پرده بیمارستانی باید دارای قابلیت شستشو بدون از فرم افتادن یا جذب آب باشد چرا که پرده هایی که امکان جذب آب و مایعات را دارند به طور حتم در برابر آلودگی ها و میکروب های بیمارستانی نیز سریعا قابلیت مقاومت خود را از دست داده و مسبب نشر باکتری ها و ایجاد مشکلات بهداشتی می شوند. بنابراین یک پرده بیمارستانی بین المللی حتما باید ضد آب (نانو) باشد و به طور خاص برای محیط های درمانی طراحی شده باشد تا برای شستشو و تمیز شدن، به جایگزینی دائمی و کوتاه مدت نیازی نداشته باشد.

ویژگی های پرده بیمارستانی
ویژگی های پرده بیمارستانی

ویژگی های پرده بیمارستانی یا پرده آنتی باکتریال چیست؟

پرده بیمارستانی علاوه بر ویژگی های ظاهری، دارای مجموعه از ویژگی های کاربردی نیز می باشد که هر دو این گروه از ویژگی ها باعث می شوند، پرده ای که خریداری میکنید کاملا مناسب و مفید برای محیط اورژانس باشد. در بسیاری از بیمارستان ها و به طور خاص، بخش اورژانس، وجود چنین پرده هایی نه تنها به محیط و دسته بندی تخت ها نظم می بخشد، بلکه باعث می شود آن محیط بسیار تمیز و بهداشتی به نظر برسد.

در قسمت بالایی این مدل پرده ها یک بافت تور وجود دارد؛ کاربرد این بافت این است که به جریان و عبور هوا در بخش های مختلف اورژانس کمک کرده و این قابلیت را فراهم می کند که جریان آزاد هوا بتواند میکروب ها و باکتری ها را از تجمع در یک مکان خاص، رهایی بخشد.

همچنین وجود تور در بالاترین قسمت پرده های بیمارستانی کمک می کند تا اکسیژن به طور یکسان و مساوی در همه پارتیشن هایی که به همین واسطه به وجود آمده اند، پخش شود و یک بیمار احساس تنگی نفس و سنگینی هوا و بیمار دیگری احساس وجود اکسیژن دائمی و هوای تازه را را نداشته باشد. این ساختار برای پرده بیمارستانی به اهمیت به کار گیری و توجه به قوانین تولید و ساخت این نوع پرده ها مطابق با اصول بهداشتی و قوانین مرتبط با بیمارستان ها اشاره دارد. بنابراین برای خرید پرده بیمارستانی حتما باید به این مسئله نیز دقت نمود.

پرده های بیمارستانی همانطور که اشاره شد نانو هستند. در تعریف ِعامه، نانو را به شکل محصولی ضد آب و ضد مایعات می دانیم که اجازه لکه شدن و ایجاد بافتی نامناسب و غیر یکدست را به عوامل محیطی نمی دهد. در اورژانس بیمارستان ها نیز همواره با آلوده شدن محیط به خون یا سایر مایعات مانند مواد ضد عفونی کننده درگیر هستیم.

پرده بیمارستانی ضد باکتری و نانو ابدا مایعات را به خود جذب نمی کند و از این رو احتمال ایجاد لک و جای مواد مختلف را از بین می برد. تصور وجود پرده هایی لک شده با تهویه ی نامناسب، برای بخش اورژانس یک بیمارستان بیشتر از آنچه تصور کنید وحشتناک است و امکان تعویض این پرده ها به صورت روزانه یا در کمترین زمان وجود ندارد. به همین دلیل، پرده های ضد آب و آنتی باکتریال بهترین کاندیدا برای این مکان های بسیار شلوغ، بسیار ریسک پذیر و متحمل آلودگی های فراوان به شمار می آیند.

اورژانس
اورژانس

از رنگ ها نباید غافل شد.

شاید صحبت از رنگ و تاثیر آن برای استفاده در بیمارستان به عنوان پرده اورژانس چندان منطقی به نظر نرسد، اما نباید از این نکته غافل شد که رنگ های مختلف و انتخاب رنگ پرده های بیمارستانی به درستی و بر حسب ویژگی های بخش اورژانس، در روحیه افرادی که به این بخش مراجعه می کنند اهمیت بالایی دارد. بنابراین در وهله نخست می بایست کارکرد و ویژگی های کاربردی پرده بیمارستانی را مد نظر قرار داد و سپس به سراغ رنگِ انتخابی آمد. رنگ های مختلفی برای نصب در بخش اورژانس بیمارستان وجود دارد که اغلب شاد هستند و به جز ارتقا روحیه ی مریض، برای کمک به روحیه کادر درمان هم مناسب هستند. ابدا نباید از رنگ های تیره و دلمرده استفاده کرد چرا که این مسئله به خودی خود می تواند آسیب زا باشد. تنوع رنگی برای پرده بیمارستان به همین دلیل می باشد. البته علاوه بر رنگ های یکدست در برخی از پرده های بیمارستانی از طرح و نقش بسیار ساده با ترکیب چند رنگ مختلف استفاده شده است که می توان آنها را خریداری نموده و برای این بخش بسیار مهم و حساس ِبیمارستان، مورد استفاده قرار داد. به طور عامه، اغلب رنگ هایی که برای این محیط ها مورد استفاده قرار می گیرد، تناسب ویژه ای با ساختار بخش اورژانس دارد. بنابراین با توجه به رنگ غالب محیط در اورژانس نیز می توان رنگ پرده بیمارستانی را نیز تعیین کرد تا زیبایی هر چه بیشتری برای محیط ایجاد کرد.

خرید ابزار پرده بیمارستانی از فروشگاه ابزار پرده

فروشگاه ابزار پرده abzarparde.com با قیمت مناسب و رعایت استاندارد های بهداشتی اقدام به فروش تجهیزات نصب پرده های بیمارستانی در اورژانس و سایر بخش های یک بیمارستان می نماید. محصولات ابزار پرده دارای کیفیت و کارایی بین المللی و استاندارد می باشند.

طهرانی

بنیانگذار مجله اینترنتی ماگرتا و متخصص سئو ، کارشناس تولید محتوا ، هم‌چنین ۱۰ سال تجربه سئو ، تحلیل و آنالیز سایت ها را دارم و رشته من فناوری اطلاعات (IT) است . حدود ۵ سال است که بازاریابی دیجیتال را شروع کردم. هدف من بالا بردن سرانه مطالعه کشور است و اون هدف الان ماگرتا ست.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

7 + 20 =