اخباراقتصادی

پشت پرده تتر – اطلاعات مربوط به بنیان گذاران

چه کسانی تتر را به وجود آوردند؟ درباره کریگ سلارس و بروک پیرس و ریو کالینز بدانیم

یکی از سه ارز محبوب و معروف بازار که تراکنش‌های مالی بسیاری حول محور آن اتفاق می‌افتد ارز دیجیتال تتر است. تتر یکی از انواع استیبل کوین‌های بازار است. استیبل کوین به توکن‌های ارز دیجیتالی گفته می‌شود که پشتوانه مالی‌شان یک دارایی حقیقی است. در ارتباط با تتر باید گفت که این پشتوانه مالی دلار است. یعنی به ازای هر توکن تتر که در بازار وجود دارد یک دلار پشتوانه آن است. حضور استیبل کوین‌ها در بازار سبب می‌شود که فعالان حوزه رمزارز در هنگام نوسانات بازار بتوانند سرمایه خود را حفظ کنند. به همین دلیل ارز Tether در بازار ارز‌های دیجیتال اهمیت فراوانی دارد. حال اگر علاقه به ارز تتر دارید شاید برایتان این سؤال پیش آمده باشد که چطور متولد شد. در این مقاله قصد داریم نگاهی به پشت پرده و اطلاعات مربوط به بنیان‌گذاران تتر بپردازیم.

بنیانگذاران ارز تتر
بنیانگذاران ارز تتر

چه کسانی تتر را به وجود آوردند؟

ارز USTD یا همان ارز دیجیتال تتر برای اولین بار در سال ۲۰۱۴ توسط ریو کالینز (Reeve Collins)، بروک پیرس (Brook Pierce) و کریگ سلارس (Craig Sellars) به دنیای ارز‌های دیجیتال اضافه شد. در بلاگ صرافی آنلاین والکس پیرامون این سه نفر می‌خوانیم که پیش از آنکه تتر را ایجاد کنند کارنامه‌ای بزرگ و خلاقانه از خود در حوزه‌های مختلف تکنولوژی و فناوری به جا گذاشته بودند. ارز USTD یا همان ارز تتر پیش از آنکه در سال ۲۰۱۴ به وجود بیاید تاریخچه‌ای کوتاه دارد که مختصر به آن اشاره می‌کنیم. در سال ۲۰۱۲ برنامه‌نویسی به نام ویلت (Willett) راه حلی برای به وجود آوردن یک کریپتوکارنسی بر اساس بیت کوین و ترکیب آن با تکنولوژی‌های مختلف پیدا کرد. در ادامه این مسیر توکن مستر کوین (mastercoin) به وجود آمد که این موضوع به سال ۲۰۱۳ برمی‌گردد. یکی از بنیان‌گذاران مستر کوین بروک پریس بود. او یکی از فعالان و کارآفرینان حوزه ارز‌های دیجیتال را استخدام کرد که همان کریگ سلارس باشد. این تیم کنار همدیگر جمع شدند و در نهایت همه چیز به تولد ارز Tether منتهی شد.

درباره کریگ سلارس بدانیم

کریگ سلارس در حوزه فناوری‌های مربوط به بلاک چین جزء اشخاص مهم است و یکی از بنیان‌گذاران ارز تتر نیز هست. او اکنون به عنوان یکی از اعضای اصلی شرکت اُمنی (Omni) نیز فعالیت می‌کند. اُمنی پلتفرمی است که بر اساس بلاک چین بیت کوین ایجاد شده است و برای معامله و خلق رمزارز‌های مخصوص و دارایی‌های دیجیتال مخصوص ایجاد شده است. کریگ سلارس به عنوان یکی از بنیان‌گذاران ارز تتر نیز شناخته شده است. او علاوه بر تمام این فعالیت‌ها در چندین شرکت مرتبط با حوزه بلاک چین نیز فعالیت داشته و مجموع فعالیت‌هایش را می‌توان در ۲۰ سال اخیر دانست.

درباره بروک پیرس بدانیم

بروک پیرس یکی از توسعه‌دهندگان افسانه‌ای ارز‌های دیجیتال است و یکی از برجسته‌ترین و نقش‌دارترین کسانی است که سبب ایجاد ارز USTD یا همان ارز دیجیتال تتر شد. بروک پیرس بازیگری نیز می‌کند. پیرس محصول دنیای کامپیوترهاست. هنگامی که کودک بود به بازی‌های ویدیویی علاقه داشت و در نهایت شرکت IGE را ایجاد کرد که اولین شرکتی بود که ارز‌های دیجیتال را وارد صنعت بازی کرد. بروک پیرس، بنیان‌گذار ارز Tether درباره دنیای رمزارز‌ها و اهمیت آن می‌گوید: «کریپتوکارنسی بسیار اهمیت دارد. اعتبار را به سیستم‌ها می‌دهد و آن‌ها را قادر می‌سازد تا به شفافیت و شامل شدن میلیارد‌ها نفر روی زمین که دارای ابزار‌های اقتصادی محدود هستند و محرومیت دارند برسیم.»

پیرس در عرصه تکنولوژی و ارز‌های دیجیتال فعالیت‌های فراوانی کرده است. او علاقه‌های فراوانی از سینما گرفته تا محیط زیست دارد. همچنین علاقه شدیدی به دوران‌های تاریخی و آثار باستانی دارد. اگر چند دقیقه با خالق ارز تتر همراه شوید درسی تاریخی به شما می‌دهد. او بسیاری از اشیای ارزشمند تاریخی را خریداری کرده است.

درباره بروک پیرس

درباره ریو کالینز بدانیم

یکی دیگر از سرمایه‌گذاران و بنیان‌گذاران ارز USTD ریو کالینز است. او هم از توسعه‌دهندگان مهم حوزه ارز‌های دیجیتال و مخصوصاً بیت کوین است. ریو کالینز پروژه‌های مختلفی را در دست داشته و از جمله افراد معروف در بلاک چین و کریپتوکارنسی است. او معتقد است که بین پروژه‌های مختلفی که در بازار کریپتو مشغول هستند بیت کوین از همه بیشتر احتمال باقی ماندنش وجود دارد. او پس از بیت کوین معتقد است که ارز تتر از اهمیت فراوانی برخوردار است. او خود یکی از خالقین ارز دیجیتال تتر بوده بنابراین این باور از او عجیب نیست.

فیلم مورد علاقه کالینز که دوست داشت در آن جهان وجود داشته باشد فیلم «درباره زمان» یا About time است. شاید برایتان جالب توجه باشد که کالینز معتقد است عجیب‌ترین تئوری توطئه‌ای که مردم بدان باور دارند مربوط به افرادی است که همچنان فکر می‌کنند زمین تخت است.

جمع‌بندی

خالقین و بنیان‌گذاران ارز Tether همگی زندگی پر فراز و نشیبی در بازار ارز‌های دیجیتال داشته‌اند و امروزه جزء غول‌های حوزه رمزارز هستند. کالینز، پیرس و بروک هر سه باهم توانستند ارز تتر را به وجود بیاورند و آرام آرام باعث پیشرفت آن شوند. شما می‌توانید برای خرید و قیمت تتر به صرافی‌های معتبر ایرانی از جمله صرافی ارز دیجیتال والکس مراجعه کنید. ارز USTD از جمله معروف‌ترین استیبل کوین‌های بازار است و به هیچ عنوان نباید از اهمیت آن چشم‌پوشی کرد.

منبع : Pulbank

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

ده − نه =