اخبارعلمی

تحقیق در مورد حشرات کلاس چهارم + فواید و خصوصیات آن

بهترین مقاله درباره حشرات برای دانش آموزان کلاسی و تمامی پایه ها

تحقیق در مورد حشرات و خصوصیات ان ها: در این مقاله از بخش تحقیق ماگرتا برای می‌خواهیم به حشرات و خصوصیات ان‌ها بپردازیم با ما همراه شوید.

تحقیق پیشنهادی : تحقیق درباره سمورها

تحقیق در مورد حشرات

تحقیق درباره حشرات

حشرات جانواران بی مهره‌ای هستند که در میان گروه بند پایان قرار دارند، بند پایان حیواناتی هستند دارای استخوان بندی بیرونی و اعضای به هم پیوسته اند، حشرات دارای شش پا هستند و اکثر ان‌ها بال دارند، بدن یک حشره از سه بخش شکم، سینه و سر تشکیل می‌شود.

امروزه حدود یک میلیون گونه حشره شناسایی شده اند ان‌ها معمولا در همه جای زمین یافت می‌شوند حتی در اب‌های شیرین نیز زندگی می‌کنند، حشرات اولین حیوانات پرنده‌ای هستند که در روز زمین بوجود آمدند و در هوای زمین شروع به پرواز کردند.

حشرات به صورت اجتماعی زندگی می‌کنند و لانه‌های بسیار بزرگی می‌سازند در هر قبیله از حشرات یک ملکه وجود دارد که تولید مثل می‌کند و بیشتر حشرات کارگر به جمع آوری غذا و حفاظت از لانه‌ها می‌پردازند.

برخی از گونه‌های حشرات

  • سوسک‌ها که دارای بال‌های خارجی سخت و محکم هستند این بال‌ها باعث محافظت از بال‌های نازکتر زیرین که برای پرواز به ان نیاز دارند می‌شود.
  • مگس‌ها نیز دو بال دارند که در پشت این بال‌ها بر روی ساقه‌ها دو برآمدگی به رنگ روشن وجود دارد.
  • ·       عنکبوت‌ها دارای چهار جفت پا هستند و نوعی از حشرات محسوب می‌شوند بدن آن‌ها از دو قسمت سر و سینه در قسمت جلو و شکم در قسمت عقب تشکیل شده است عنکبوت فاقد بال هستند، بسیاری از عنکبوت‌ها برای بدست اوردن غذا تور می‌بافند.
  • عقرب از اقوام نزدیک عنکبوت‌ها هستند و بدنی دو قسمتی دارند ان‌ها مانند عنکبوت‌ها چهار پا دارند.
  •  یکی ار رنگارنگ‌ترین نوع حشرات پروانه‌ها هستند ان‌ها دارای بال‌هایی هستند که با فلس‌های بسیار کوچک پوشیده شده است.
  • ·       زنبور‌های عسل نیز چهار بال شفاف و نازک دارند و برخی از ان‌ها نیز می‌توانند نیش بزنند.
  • ساس‌ها نوعی خاصی از حشرات هستند که زائده‌های دهانی منقار مانند بلندی دارند.

خصوصیات و ویژگی‌های حشرات

حشرات همواره در حال تکان دادن شاخک هایشان هستند با این کار بوهای اشنا را تشخیص می‌دهند و برای یافتن مسیر از ان استفاده می‌کنند.

یک حشره با لمس کردن اجسام اطراف می‌تواند ترکیبات شیمیایی را تشخیص دهد یعنی به وسیله انتن‌هایی که بر روی سر خود دارد مزه اشیاء را می‌چشد، حشرات شاخک‌های حسی مختلفی دارند ان‌ها در مقابل افتاب شاخک‌های حسی خود را تمیز می‌کند.

برخی از حشرات در پاهایشان سلول‌هایی دارند که شبیه سلول‌های موجود در شاخک هایشان است ان‌ها از طریق این سلول‌ها مزه چیزهایی که بر روی ان می‌ایستند را می‌چشند.

چشم حشرات، چشم مرکب است که از واحد‌های ظریف و بسبار کوچک تشکیل شده اند که ار واحد فقط می‌تواند به جلو نگاه کند.

آرواره‌های حشره در دهانش نیست و در طرفین دهان و بیرون آن قرار گرفته است.

آناتومی حشرات

اغلب حشرات دارای سه جفت پا هستند و دو جفت بال دارند که به سینه ان‌ها متصل است، بال‌های جلویی حشره بسیار بزرگتر و قوی‌تر از بال‌های پشتی است و هنگام پرواز با انقباض و انبساط ماهیچه‌های بالی خود از هر چهار بال برای پرواز استفاده می‌کنند.

بال‌های جلویی و پشتی به گونه‌ای متصل شده اند که در هنگام پرواز دارای هماهنگ و یک نواخت می‌باشند.

تحقیقات پیشنهادی : تحقیق درباره پروانه مونارک
و
تحقیق درباره بندپایان
و
تحقیق درباره کرم خاکی

کلام اخر: به پایان تحقیق درباره حشرات رسیدیم امید است این مطلب برای شما مفید باشد.

طهرانی

بنیانگذار مجله اینترنتی ماگرتا و متخصص سئو ، کارشناس تولید محتوا ، هم‌چنین ۱۰ سال تجربه سئو ، تحلیل و آنالیز سایت ها را دارم و رشته من فناوری اطلاعات (IT) است . حدود ۵ سال است که بازاریابی دیجیتال را شروع کردم. هدف من بالا بردن سرانه مطالعه کشور است و اون هدف الان ماگرتا ست.

‫5 دیدگاه ها

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

چهار + نه =