اخبارعلمی

تحقیق درباره شهید مطهری ❤️ خلاصه زندگینامه و نقش او در انقلاب

بهترین مقاله درباره زندگینامه شهید مطهری برای دانش آموزان کلاس چهارم و پنجم

تحقیق درباره شهید مطهری : شهید آیت الله مطهری در 13 بهمن سال 1298 در فریمان مشهد به دنیا آمد. خانواده او از خانواده های اصیل روحانی بودند. شهید مطهری در دوران طفولیت برای یادگیری دروس ابتدایی به مکتب خانه می رفت و در سن دوازده سالگی برای ادامه تحصیلش وارد حوزه علمیه مشهد شد.

در این نوشتار می خواهیم زندگینامه شهید مطهری را در بخش تحقیق ماگرتا بررسی کنیم پس با ما همراه باشید.

تحقیق پیشنهادی : تحقیق درباره شهید حاج قاسم سلیمانی

تحقیق درباره شهید مطهری

تحقیق درباره شهید مطهری

با این که در سال 1316 رضاخان با روحانی ها مبارزه می کرد و دوستان و نزدیکان شهید مطهری هم مخالفت خود را برای تحصیلات او در حوزه علمیه قم اعلام کردند، ولی او به قم رفت و 15 سال در قم ماند.

دوره اقامت پانزده ساله خود در قم از محضر مرحوم آیت الله العظمی بروجردی (در فقه و اصول) و حضرت امام خمینی ( به مدت 12 سال در فلسفه ملاصدرا و عرفان و اخلاق و اصول) و مرحوم علامه سید محمد حسین طباطبائی (در فلسفه : الهیات شفای بوعلی و دروس دیگر) بهره می گیرد. قبل از هجرت آیت الله العظمی بروجردی به قم نیز استاد شهید گاهی به بروجرد می رفته و از محضر ایشان استفاده می کرده‌ است

از فعالیت های ایشان می توان به مشارکت داشتن در امور اجتماعی و سیاسی او اشاره کرد که با فداییان اسلام در ارتباط بوده است.

در سال 1331 زمانی که از مدرسین معروف و از امید های آینده حوزه به شمار می رفت، به تهران مهاجرت کرد و به تدریس در مدرسه مروی و سخنرانی های متعدد پرداخت. از دیگر فعالیت های ایشان در تهران می توان به سال های 1337 و 1338 اشاره کرد که شهید مطهری به عنوان سخنرانان اصلی انجمن اسلامی پزشکان انتخاب شد و مبحث های مهمی را ارائه داد.

یکی از مهم ترین کار هایی که استاد مطهری کردند، قیام 15 خرداد بود. در پی دستگیری امام خمینی، شهید مطهری یک سخنرانی جنجالی علیه شاه انجام داد و به وسیله پلیس دستگیر شد. پس از 43 روز به دنبال مهاجرت علمای شهرستان ها به تهران و فشار مردم، به همراه سایر روحانیون از زندان آزاد شد.

وی در ساعت 20:22 دقیقه یازدهم اردیبهشت سال 1358 با اصابت گلوله گروه جنایتکار فرقان به مغزش، به شهادت رسید و امام و امت اسلام در حالی که امید ها به آن بزرگ مرد بسته بودند در ماتمی عظیم فرو رفتند.

تحقیق های پیشنهادی:
تحقیق درباره شهید رجایی
و
تحقیق درباره شهید باهنر

☑️ به پایان تحقیق درباره شهید مطهری رسیدیم، اگر شما نیز اطلاعات مفیدی در مورد این شهدا دارید حتما آن را از بخش نظرات با سایر کاربران به اشتراک بگذارید.

طهرانی

بنیانگذار مجله اینترنتی ماگرتا و متخصص سئو ، کارشناس تولید محتوا ، هم‌چنین ۱۰ سال تجربه سئو ، تحلیل و آنالیز سایت ها را دارم و رشته من فناوری اطلاعات (IT) است . حدود ۵ سال است که بازاریابی دیجیتال را شروع کردم. هدف من بالا بردن سرانه مطالعه کشور است و اون هدف الان ماگرتا ست.

‫27 دیدگاه ها

  1. از طریق خاتم. که پیامبر وعلی مولا ست وحی میشه.. که علی مطهری.. مطهر هست.. و روشنایی.. اسلام هست… وگروه.. مولاست وپیامبر…. عین انچه خدا وحی برمن داشته میگم….. جانان.. امام… پیامبر…. فرج الهی لقب….. کوروش ابراهیم…… نام….. ♥♥♥♥♥🌹🌴🌴🌴🌴تقدیم به مطهری اعظم.. درود خداوند براو باد… مورد رحمت الهی باشد انشاالله که هست…….

    1. من که هنوز ننوشتم ولی خدا کنه اگر هم بنویسم دورست با😵‍💫😵شه ولی از هیچی بهتره

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

12 − 12 =