اخبارعلمی

تحقیق درباره کوسه ها و نوع زندگی شان

بهترین مقاله درباره کوسه ها برای دانش آموزان کلاسی و تمامی پایه ها

تحقیق درباره زندگی کوسه : کوسه یا کوسه ماهی یکی از آبزیان است که اندازه آن نسبتا بزرگ است حدود ۳۸۵ گونه کوسه ماهی در اقیانوس‌ها وجود دارند در این مطلب از بخش تحقیق ماگرتا می‌خواهیم مطالبی را درباره کوسه ماهی بیان کنیم برای کسب اطلاعات بیشتر با ما همراه شوید.

تحقیق پیشنهادی : تحقیق در مورد شیر جنگل برای کودکان

تحقیق درباره کوسه
تحقیق درباره کوسه

کوسه چیست؟

کوسه‌ها برای اولین بار بیش از۴۰۰ میلیون سال بوجود آمدند این ماهی شکارچی با خوردن موجودات ضعیف و زخمی در بالای چرخه غذایی دریایی قرار می‌گیرند آن‌ها با خوردن این موجودات به حفظ تعادل سیستم طبیعت کمک می‌کنند و معروف‌ترین کوسه‌ها می‌توان به کوسه بزرگ سفید، کوسه ببری و کوسه سرچکشی اشاره کرد.

مهم‌ترین دشمن کوسه‌ها انسان‌ها هستند سالانه حدود ۷۳ میلیون کوسه توسط انسان شکار می‌شوند و این کار سبب می‌شود که جمعیت کوسه‌های سرچکشی در اقیانوس ۹۸% کم شود.

شنوایی و بویایی کوسه ها

کوسه‌ها ماهی‌هایی هستند که برای شکار تنظیم می‌شوند برخی از آن‌ها برای شکار به حس شنوایی خود متکی هستند و می‌توانند لرزش صدا را حدود پیش از ۳۰۰۰ پا تشخیص دهند، کوسه بر روی لرزش‌ها بسیار حساس هستند.

شاید جالب باشد که بدانید هنگامی که لرزش صدای بلندگوها که مانند صدای ماهی زخمی است به گوش آن‌ها می‌رسد به حالت دیوانگی می‌رسند همچنین هنگامی که کوسه به شکار خود نزدیک می‌شود حس بویایی آن بیشتر کار می‌کند و می‌تواند یک قطره خون را در یک سطل پر از آب تشخیص دهد.

آب درون سوراخ بینی کوسه‌ها جاری می‌شود و کوسه‌ها منافذی کوچک برای جذب سیگنال‌های الکتریکی که در هنگام حرکت جانوران ایجاد می‌شود، دارند این منافذها مانند یک حس اضافی برای پیدا کردن شکار به ان‌ها کمک می‌کنند حتی اگر موجود در زیر شن‌ها پنهان شده باشد او با این منافذها قادر به پیدا کردن آن است علاوه بر این کوسه‌ها یک بخشی به نام آمپول لورنزینی دارند که یک سیستم حسی قوی است و در بخش پشتی و زیرین پوزه جانور قرار می‌گیرد.

داندان‌های کوسه

کوسه‌ها از آن دسته جانورانی هستند که به طور مداوم دندان هایشان را استفاده می‌کنند برخی از این گونه در طول عمر خود حدود سی هزار دندان در می‌آورند همچنین عمل جایگزینی دندان در این جانور به صورت دائم رخ می‌دهد و با شکستن یکی دیگر جایگزین می‌شود.

یکی دیگر از تفاوت‌های مهم کوسه‌ها با دیگر حیوانات در اسکلت آن‌ها است، اسکلت کوسه‌ها به جای استخوان از غضروف تشکیل شده است که بسیار منعطف است و از آنجا که غضروف از استخوان سبک‌تر است کوسه‌ها برای شنا کردن به انرژی کمتری نیاز دارند و پوست سختی بدن کوسه‌ها را پوشانده است.

خطر کوسه‌ها برای انسان

کوسه‌ها یکی از نادر‌ترین شکارچیان هستند و بسیاری از آن‌ها برای حمله آفریده شده اند اما همه آن‌ها حمله نمی کنند همچنین اکثر کوسه‌ها برای انسان‌ها بی ضرر هستند و فقط گونه‌های محدودی خطرناک شناخته شده اند این آبزیان زیبا منبعی پردرآمد برای صنعت اکوتوریسم غواصی می‌باشند.

کوسه‌ها در هنگام سحر، غروب آفتاب و شب برای شکار فعال‌تر می‌شوند به همین دلیل به شناگران توصیه می‌شود در این ساعت به آب نزنند و از شنا کردن بپرهیزند.

تحقیقات پیشنهادی : تحقیق در مورد گنجشک کلاس دوم
و
تحقیق علوم در مورد مرغ عشق
و
تحقیق در مورد دلفین ها

سخن پایانی: به پایان این مطلب رسیدیم امید است از خوانش آن لذت ببرید اگر در این خصوص نظری دارید برای ما در بخش دیدگاه به اشتراک بگذارید.

طهرانی

بنیانگذار مجله اینترنتی ماگرتا و متخصص سئو ، کارشناس تولید محتوا ، هم‌چنین ۱۰ سال تجربه سئو ، تحلیل و آنالیز سایت ها را دارم و رشته من فناوری اطلاعات (IT) است . حدود ۵ سال است که بازاریابی دیجیتال را شروع کردم. هدف من بالا بردن سرانه مطالعه کشور است و اون هدف الان ماگرتا ست.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

شانزده − سیزده =