گام به گام فصل ششم علوم سوم دبستان و حل فعالیت های درس ۶ علوم سوم «زندگی ما و آب» را که شامل گفت و گو، فعالیت ها، مقایسه و آزمایش صفحه ۴۴ – ۴۵ – ۴۶ – ۴۷ – ۴۸ – ۴۹ و ۵۰ می باشد را در ادامه در بخش آموزش و پرورش ماگرتا با جواب های کامل آماده کرده ایم.
جواب گفت و گو صفحه ۴۴ درس ۶ علوم سوم
در این محل چه اتفاق هایی برای آب باران میافتد؟
مطلب پیشنهادی: جواب فعالیت های درس ۵ علوم سوم ؛ آب ماده با ارزش
✅ آب باران از کوه ها و ارتفاعات جاری می شود و جویبارها را ایجاد می کند. جویبارها به هم می پیوندند و رودخانه ها را تشکیل می دهند. مقداری از آب باران به زمین می ریزد و مقداری به زمین فرو می رود.
پاسخ جواب فعالیت صفحه ۴۵ درس زندگی ما و آب علوم سوم ابتدایی
در دو ظرف مانند هم، به ترتیب خاک رس و ماسهی نرم بریزید. مقدار کمی از مواد داخل هر ظرف را بین دو انگشت خود بگذارید و آن دو انگشت را به هم بمالید، بین آن ها چه تفاوتی مشاهده می کنید؟
✅ خاک رس نرم ولی ماسه زبر است.
به مقدار مساوی در هر دو ظرف آب بریزید. چه اتفاقی در هر کدام از خاک ها می افتد؟ در کدام خاک، آب به مقدار زیادتری فرو رفته است؟
✅ در ماسه به دلیل وجود دانههای درشت و فاصله بیشتر بین دانهها، آب به راحتی و به سرعت عبور می کند، اما در خاک رس به دلیل کوچک بودن دانهها و کم بودن فاصله بین دانهها آب کند تر حرکت می کند.
جواب مقایسه صفحه ۴۶ درس ۶ علوم سوم
در شکل زیر، تصویر بزرگ شدهی دانه های خاک رس و ماسه را می بینید. در کدام یک آب به مقدار زیادتری فرو می رود؟ چرا؟
✅ در دانه های خاک ماسه، زیرا فاصله بیشتری بین ذرات آن وجود دارد.
پاسخ جمع آوری اطلاعات صفحه ۴۷ علوم سوم درس ششم
دربارهی چشمه، چاه و قنات هایی که در شهر یا روستای شما وجود دارد و استفاده هایی که از آن ها می کنند، اطلاعاتی جمع آوری کنید و به کلاس گزارش دهید.
✅ چشمه (نام چهره محل زندگی تان را بنویسید) در محل زندگی من می باشد و از آن برای مصرف خانگی، کشاورزی و صنعت استفاده می شود.
حل گفت و گو صفحه ۴۷ درس زندگی ما و آب علوم سوم ابتدایی
آب بعضی از چاه ها آلوده است. با توجه به شکل زیر دلیل آلوده شدن آب چاه چیست؟
✅ به این علت که چاه فاضلاب، به آبهای زیرزمینی نفوذ کرده و باعث آلودگی آب چاه شده است.
جواب جمع آوری اطلاعات صفحه ۴۷ درس ۶ علوم سوم
چه چیزهای دیگری ممکن است آب های زیرزمینی را آلوده کند؟
۱- ورود آب های آلوده به آب های زیر زمینی
۲- فعالیت های نادرست کشاورزی
۳- ورود کودها و فضولات انسان به آب های زیر زمینی
پاسخ مقایسه صفحه ۴۸ درس زندگی ما و آب علوم سوم ابتدایی
به شکل های زیر نگاه کنید. چه اتفاقی در این محل افتاده است؟ دلیل آن چیست؟
✅ سطح آب های زیر زمینی به مقداری زیاد کاهش پیدا کرده است و علت آن مصرف زیاد و بهرهبرداری از آب چاه ها می باشد.
جواب آزمایش صفحه ۴۹ علوم سوم دبستان
وسایل لازم :یک ظرف شیشهای، یک بطری پلاستیکی، مقداری شن، ماسه و ریگ
۱- ته بطری را ببرید.
۲- شن و ماسه و ریگ را خوب بشویید و صبر کنید تا خشک شود. تکه ای پارچه را با کش به دهانهی بطری ببندید.
۳- مانند شکل شن، ماسه و ریگ را به ترتیب در قوطی بریزید.
۴- مقداری آب گل آلود بر روی آن ها بریزید.
✅ آبی که از ته بطری خارج می شود، صاف است یا گل آلود؟ صاف.
✅ آیا این آب قابل آشامیدن است؟ خیر. چون حاوی مواد میکروب کش نمی باشد.
جمع آوری اطلاعات صفحه ۵۰ درس زندگی ما و آب علوم سوم
در محل زندگی شما چگونه آب تصفیه شده هدر می رود؟ چه پیشنهادی برای جلوگیری از هدر رفتن آب دارید؟
✅ ممکن است در هنگام مسواک زدن و شست و شوی لباس ها و ظروف آب هدر شود. برای جلوگیری از هدر رفتن باید زمان حمام را کاهش دهیم، شیرهای آب را تعمیر کنیم و ماشین را با آب خیلی کم بشوریم.
همچنین بخوانید: جواب فعالیت های درس ۴ علوم سوم، اندازه گیری مواد
در این نوشته جواب فعالیت های درس ۶ علوم سوم از فصل زندگی ما و آب را مرور کردیم، جهت مشاهده گام به گام سایر فصل های کتاب کافیست شماره فصل را به همراه عبارت «ماگرتا» در گوگل جست و جو نمایید. همچنین اگر سوالی دارید آن را از قسمت دیدگاه بپرسید.
خیلی خوب بود
خیلی و خیلی از شما ممنون🙏🏼🙏🏼🙏🏼
عالی بود ایول 👏🏼
تینا
دوگونچی خیلی عالی بود
خیلی خیلی عالی بود 😍
آره خیلی 🤩
مرسی ممنون از شما💜💜💜💜💜💜💜💜💜💜💜💜💜💜
خیلی خوب
استان
مرسی ممنون🥰🥰🥰
عالی بود سپاس
خیلی خوب بود
خیلی ممنون از شما 😍😍😍😍😍😍😍😘😘😘😘😘😘😘🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹❤️❤️❤️❤️❤️❤️❤️💗💗💗💗💗💗💗
عالی بود
عالی
عالی
آره عالی بوددددد
خیلی عالی 😎😎😎😎😎😎😎😎😎😎😎😎😎😎😎😎😎😎😎😎😎😎😎😎😎😎😎😍😍😍😍😍😍😍😍😍😍😍😍😍😍😍😍😍😍😍😍😍🙃😕😕😕😕😕😕😕😕😕😕😕
😍😍😍😍