ادبیاتفرهنگ و هنر

جواب درست و نادرست و درک مطلب درس اول فارسی پنجم صفحه ۱۳ و ۱۴

پاسخ پرسش های درست و نادرست و درک مطلب صفحه 13 و 14 درس اول تماشاخانه کتاب فارسی کلاس پنجم ابتدایی

جواب درست و نادرست و درک مطلب صفحه ۱۳ و ۱۴ درس اول فارسی پنجم ؛ برای آشنایی با پاسخ و جواب سوالات درست و نادرست صفحه 13 و سوال های درک مطلب صفحه 14 درس اول تماشاخانه کتاب فارسی پایه پنجم دبستان ، در ادامه با بخش آموزش و پرورش ماگرتا همراه ما باشید.

همچنین بخوانید: معنی کلمات ، هم خانواده و مخالف درس اول فارسی پنجم

پاسخ درست و نادرست و درک مطلب صفحه ۱۳ و ۱۴ درس اول فارسی پنجم
پاسخ درست و نادرست و درک مطلب صفحه ۱۳ و ۱۴ درس اول فارسی پنجم

جواب درست و نادرست صفحه 13 درس اول تماشاخانه فارسی پنجم

در بخش درست و نادرست صفحه ۱۳ درس اول تماشاخانه کتاب فارسی پایه پنجم ابتدایی سوالاتی مطرح شده است که در در زیر به پاسخ صحیح آنها پرداخته ایم:



سوال 1) دیدن شگفتی های عالم و تأمل درباره ی آنها راه مناسبی برای شناخت است.

پاسخ: درست

سوال 2) سبزه ها و علف ها به اندازه ای نرم و شکننده هستند که نمی توانند از میان سنگلاخ سر در بیاورند.

پاسخ: نادرست

سوال 3) تاریکی شب، روشنایی روز و شبنم صبحگاهی همه از آفریده های ساکت خدا هستند.

پاسخ: درست

جواب سوال های درک مطلب صفحه 14 درس اول فارسی پنجم

در بخش درک مطلب صفحه ۱۴ درس اول تماشاخانه کتاب فارسی پایه پنجم دبستان سوالاتی مطرح شده است که در در زیر به پاسخ صحیح آنها پرداخته ایم:



سوال 1) چه راه هایی برای شناخت بهتر این عالم، وجود دارد؟

پاسخ: نگریستن به جهان پیرامون ما، دقت و اندیشه کردن در پدیده های اطراف به همراه مطالعه‌ کتاب های مفید و سودمند به شناخت بهتر این عالم کمک می کند.

سوال 2) علف سبز و لطیفی را که در میان سنگلاخ روییده است با چشمه ی روانی که از دل کوه می جوشد، مقایسه کنید. شباهت ها و تفاوت های آنها را بگویید.

پاسخ: تفاوت ها: الف) علف سبز، لطیف و شکننده است و پژمرده می شود ولی چشمه اینطور نیست ب) آب چشمه جاری و روان است ولی علف ساکن است. ج) علف سبز موجود زنده است اما چشمه نه

شباهت ها : الف) هر دو میان سنگلاخ ها و سنگ ها بیرون آمده اند. ب) هر دو از آفریده ها و نعمت های زیبای خداوند هستند. ج) هر دو راه خود را برای رسیدن به اهداف از میان سختی ها و مشکلات پیدا می کنند.

سوال 3) منظور از آفریده های ساکت خدا چیست؟

پاسخ: منظور آفریده هایی است که در حالت عادی ما به سختی متوجه وجود آنها و نقش مهم آنها در زندگی روزمره می شویم. مانند: قطرات باران، پروانه ها، حشرات زیر زمین، آسمان آبی، ابرها، علف ها و برگ ها و … . در واقع آفریده هایی که صدای آنچنانی ندارند.



سوال 4) چرا عنوان تماشاخانه برای این درس انتخاب شده است؟ شما چه عنوانی را برای این درس پیشنهاد می کنید؟

پاسخ: چون این درس مربوط به آفرینش الهی و پدیده های طبیعی جهان هستی است که بسیار تماشایی و زیبا هستند.

عنوان پیشنهادی: راز آفرینش

سوال 5) (اختیاری) جهانی که خدا آفریده مثل چه چیزی می ماند؟

پاسخ: مثل دفتری می ماند که خدای مهربان به پاکی و زیبایی در آن نگاشته می نگارد.

همچنین بخوانید: معنی کلمات شعر ستایش فارسی پنجم

توجه: شما دانش آموزان عزیز و کوشا می توانید برای دسترسی سریع تر و بهتر به مطالب کمک درسی فارسی پنجم ابتدایی ، کلمه و عبارت « ماگرتا » را به همراه مطلب مورد نظر خود جستجو کنید.

در انتها امیدواریم که مقاله جواب درست و نادرست و درک مطلب صفحه ۱۳ و ۱۴ درس اول تماشاخانه کتاب فارسی کلاس پنجم ابتدایی ، برای شما دانش آموزان عزیز مفید بوده باشد.

زنجیران

هم‌بنیانگذار ماگرتا ، عاشق دنیای وب و ۷ سالی ست که فعالیت جدی در حوزه اینترنت دارم. تخصص من تولید محتوایی‌ست که مورد نیاز مخاطبان است. مدیر ارشد تیم شبکه های اجتماعی سایت هستم. به قول ماگرتایی‌ها وقت بروز شدنه !

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.