اخبارعلمی

جواب فعالیت صفحه ۷۵ علوم هفتم از فصل نهم کتاب

گام به گام فعالیت صفحه 75 علوم هفتم و حل سوال صفحه هفتاد و پنج از فصل 9 علوم

جواب فعالیت صفحه ۷۵ فصل ۹ علوم هفتم : در این فعالیت سوال هایی درباره جایگزینی تانکرها به جای خطوط لوله مطرح شده است که پاسخ آن را در ادامه در بخش آموزش و پرورش ماگرتا برای شما آماده کرده ایم.

مطلب پیشنهادی : جواب فعالیت صفحه ۶۷ علوم هفتم

پاسخ فعالیت صفحه 75 علوم هفتم

فعالیت صفحه ۷۵ علوم هفتم با جواب

انتقال کلان، پایدار و ایمن نفت خام به پالایشگاه ها و همچنین انتقال فرآورده های نفتی حاصل از آن به نقاط مختلف یکی از عوامل مهم در توسعه یک کشور شناخته می شود.

در کشور ایران روزانه بیش از ۳۳۰ میلیون لیتر مواد نفتی (شامل نفت خام و فراورده های آن) از طریق ۱۴۰۰۰ کیلومتر خطوط لوله زیر زمینی (به قطر ۱۵ تا ۹۰ سانتی متر) به نقاط مختلف انتقال می یابد.

الف) اگر قرار بود به جای انتقال این حجم زیاد از مواد نفتی توسط خطوط لوله، از تانکرهایی با ظرفیت ۲۰۰۰۰ لیتر استفاده می شد، در این صورت چه تعداد تانکر نیاز بود؟

۱۶۵۰۰ = ۲۰۰۰۰ ÷ ۳۳۰۰۰۰۰۰۰

ب) پاسخ قسمت الف را از نظر شدآمد (ترافیک) جاده ای و مخاطرات آن و همچنین مسائل زیست محیطی در گروه خود به بحث بگذارید و نتیجه را به کلاس ارائه کنید.

جواب قسمت ب فعالیت صفحه ۷۵ علوم هفتم : در این صورت شاهد ترافیک های سنگینی بودیم که هر روز به طرز چشمگیری افزایش پیدا می کرد و در نتیجه آن هوای کشور هر روز آلوده تر می شد. همچنین امکان اتفاق افتادن حوادثی مانند تصادف و آتشسوزی تانکرها نیز وجود دارد.

پ) اگر بر اثر سهل انگاری آسیبی به خطوط لوله وارد شود، چه پیامدهایی می تواند داشته باشد؟

پیامدهایی همچون آتش‌سوزی، هدر رفتن منابع نفتی، آلودگی هوا، آلودگی آب‌ها و به طورکلی آسیب های زیادی برای محیط زیست ایجاد می‌شود.

✅ اگر شما نیز پیشنهادی در رابطه با فعالیت صفحه ۷۵ علوم هفتم دارید، می توانید از طریق بخش نظرات آن را با سایر دانش آموزان به اشتراک گذارید.

موسوی پوران

هم‌بنیانگذار مجله ماگرتا ، زندگی ۲۴ ساعته روی خط آنلاین دهکده جهانی وب . تحلیلگر و متخصص تولید محتوای با ارزش و با کیفیت هستم و ۸ سالی می شود که وارد دنیای دیجیتال شدم. مدیر تیم تحقیق و توسعه شرکت هستم. بالاترین لذت برای من انجام کار تیمی ست.

‫7 دیدگاه ها

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دوازده − سه =