اخبارعلمی

جواب صفحه ۱۲۶ ریاضی هشتم ⭐️ پاسخ کاردرکلاس و تمرین

پاسخ گام به گام کار در کلاس و تمرین صفحه 126 ریاضی کلاس هشتم از فصل 8 آمار و احتمال با جواب و راه حل کامل

جواب صفحه ۱۲۶ ریاضی هشتم : در این قسمت به حل گام به گام جواب کاردرکلاس و تمرین صفحه 126 ریاضی هشتم متوسطه مربوط به میانگین داده ها از فصل ۸ آمار و احتمال را برای تان کامل در بخش آموزش و پرورش ماگرتا برای شما دانش آموز فعال و کوشا آماده کرده ایم.

مطلب پیشنهادی : جواب صفحه ۱۲۵ ریاضی هشتم

گام به گام صفحه ۱۲۶ ریاضی هشتم
گام به گام صفحه ۱۲۶ ریاضی هشتم

جواب کاردرکلاس صفحه ۱۲۶ ریاضی هشتم

در پاسخ به کار در کلاس صفحه 126 ریاضی هشتم داریم :

با توجه به فعّالیت صفحه قبل با کامل کردن جدول زیر، میانگین داده‌ها را دوباره محاسبه کنید.

جواب سوال کاردرکلاس صفحه ۱۲۶ ریاضی هشتم

۱۶۷/۱۲۵ = ۴۰ ÷ ۶۶۸۵ = میانگین

جواب تمرین صفحه ۱۲۶ ریاضی هشتم

در پاسخ به تمرین صفحه 126 ریاضی هشتم داریم :

۱- میانگین دمای هوا مربوط به کار در کلاس صفحه ۱۲۲ و میانگین ساعت‌های عمر لامپ مربوط به تمرین ١ صفحه ١٢٣ را به دست آورید. از جدول فراوانی استفاده کنید.

جواب سوال ۱ تمرین صفحه ۱۲۶ ریاضی هشتم

جمع فراوانی = ۵+۱۱+۱۷+۱۲=۴۵
۱/۲ = ۴۵ ÷ ۵۴ = میانگین جدید

ادامه جواب سوال ۱ تمرین صفحه ۱۲۶ ریاضی هشتم

۱۶۱/۷۳ = ۳۰ ÷ ۴۸۵۲ = میانگین جدید

۲- جدول زیر را کامل و میانگین را حساب کنید.

جواب سوال ۲ تمرین صفحه ۱۲۶ ریاضی هشتم

۱۱/۷۲ = ۴۴ ÷ ۵۱۶ = میانگین تقریبی

ادامه پاسخ تمرین صفحه ۱۲۷ ریاضی هشتم

۳- میانگین نمره‌های ریاضی دانش آموزان یک کلاس ۳۰ نفره ۱۷/۲۵ شده است. یکی از دانش آموزان در این امتحان نمرهٔ ۳/۵ گرفته است؛ در حالی که بقیهٔ آنها نمرهٔ بالای ۱۵ گرفته‌اند.

الف) اگر نمره این دانش آموز را از کلاس کنار بگذاریم، حدس می‌زنید معدل کلاس کمتر می‌شود یا بیشتر؟ حال با محاسبهٔ معدل کلاس پس از حذف نمرهٔ این دانش آموز حدس خود را بررسی کنید.

۵۱۷/۵ = ۳۰ × ۱۷/۲۵ مجموع نمرات ۳۰ نفر
۵۱۴ = ۳/۵ − ۵۱۷/۵ مجموع نمرات ۲۹ نفر
۱۷/۷۲ = ۲۹ ÷ ۵۱۴ میانگین ۲۹ نفر

داده‌هایی که فاصله زیادی با عدد‌های دیگر دارند با حذف آنها معدل تغییر زیادی خواهد کرد.

ب) حالا فرض کنید همهٔ دانش آموزان کلاس نمرهٔ کمتر از ۱۴ گرفته‌اند؛ به جز یک نفر که ۲۰ گرفته است، معدل این کلاس ۳۰ نفره ۱۰/۲۵ شده است. اگر دانش آموزی را که نمره ٢٠ گرفته است کنار بگذاریم، حدس می‌زنید معدل کلاس کمتر می‌شود یا بیشتر. معدل کلاس پس از حذف نمره این دانش آموز را به دست آورید و حدس خود را بررسی کنید.

۳۰۷/۵ = ۳۰ × ۱۰/۲۵ مجموع نمرات ۳۰ نفر
۲۸۷/۵= ۲۰ − ۳۰۷/۵ مجموع نمرات ۲۹ نفر
۹/۹۱ = ۲۹ ÷ ۲۸۷/۵ میانگین ۲۹ نفر

 خواندنی
فکر اولیهٔ احتمال بر بازی‌های شانسی مبتنی است. این گونه بازی‌ها از زمان‌های بسیار قدیم رایج بوده‌اند؛ زیرا در حفاری‌های باستان شناسی، برخی وسایل و آثار مربوط به بازی‌های شانسی مشاهده شده‌اند؛ از جمله مکعبی استخوانی که روی وجه‌های آن عددهایی از ١ تا ۶ نقش شده است.

در روزگار کنونی در مواردی که به راحتی نتوان یک انتخاب را بر انتخاب دیگر ترجیح داد از شانس استفاده می‌شود؛ برای مثال در شروع بازی فوتبال از پرتاب سکه استفاده می‌کنند یا برای قبول یا رد یک موضوع از قرعه کمک می‌گیرند. همچنین بانک‌ها برای اختصاص دادن جایزه به مشتریان دارای حساب قرض الحسنه از قرعه کشی استفاده می‌کنند.

🚀 اگر در هر صفحه ای از کتاب ریاضی هشتم دبیرستان مشکل و یا ایراد درسی داشتید حتما برای ما در قسمت دیدگاه بنویسید تا ما در اسرع وقت بتوانیم به سوال شما پاسخ بدهیم و مشکلات درسی شما دانش آموزان پایه هشتمی های گرامی را حل نماییم.

⚠ نکته : برای حل مسائل ریاضی حتما قلم و کاغذ کنار در خود داشته باشید تا به تمرین کردن بپردازید تا کامل کتاب ریاضی را یاد بگیرید. این یکی از بهترین روش های ثابت شده حل مسئله ریاضی است.

مطلب پیشنهادی : جواب فعالیت صفحه ۱۲۴ ریاضی هشتم

💢 در این بخش جواب کاردرکلاس و تمرین صفحه ۱۲۶ ریاضی هشتم را مرور کردیم، شما می توانید با اضافه کردن عبارت ماگرتا در آخر جستجوهای درسی تان در گوگل به بهترین پاسخ ها دسترسی پیدا کنید. به یاد داشته باشید که حتما اول خودتان جواب سوال ها را بدهید و برای بررسی درست یا نادرست بودن آن به این پاسخ ها مراجعه کنید. اگر سوالی دارید آن را از قسمت دیدگاه بپرسید تا معلمان و کارشناسان ما به آن پاسخ بدهند. 👍🧐

طهرانی

بنیانگذار مجله اینترنتی ماگرتا و متخصص سئو ، کارشناس تولید محتوا ، هم‌چنین ۱۰ سال تجربه سئو ، تحلیل و آنالیز سایت ها را دارم و رشته من فناوری اطلاعات (IT) است . حدود ۵ سال است که بازاریابی دیجیتال را شروع کردم. هدف من بالا بردن سرانه مطالعه کشور است و اون هدف الان ماگرتا ست.

‫30 دیدگاه ها

  1. با سلام
    در تمرین صفحه ۱۲۶ سوال ۱ بخشی که گفته میانگین دمای هوا مربوط به کار در کلاس صفحه ۱۲۲ رو حساب کنیم یک مشکلی هست مجموع فراوانی ها در واقع برابر هست با ۴۵ در صورتی که اینجا نوشته شده ۳۶ ممنون میشم اصلاح کنید 🙏🌸

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

سیزده + هفت =