اخبارعلمی

جواب صفحه ۴۷ ریاضی هشتم ⭐️ پاسخ فعالیت و کاردرکلاس

پاسخ گام به گام فعالیت و کار در کلاس صفحه 47 ریاضی کلاس هشتم از فصل 3 چندضلعی ها درس زاویه های خارجی

جواب صفحه ۴۷ ریاضی هشتم : در این قسمت به حل گام به گام جواب فعالیت و کاردرکلاس صفحه 47 ریاضی هشتم متوسطه مربوط به قسمت «زاویه های خارجی» از فصل ۳ «چندضلعی ها» را برای تان کامل در بخش آموزش و پرورش ماگرتا برای شما دانش آموز فعال و کوشا آماده کرده ایم.

جواب صفحه بعدی: جواب صفحه ۴۸ ریاضی هشتم

جواب صفحه ۴۷ ریاضی هشتم
جواب صفحه ۴۷ ریاضی هشتم

جواب فعالیت صفحه ۴۷ ریاضی هشتم

هدی برای یافتن زاویه خارجی یکی از رأس‌های مثلث به ترتیب زیر عمل کرد. راه حل او را کامل کنید.

جواب سوال فعالیت صفحه ۴۷ ریاضی هشتم
جواب سوال فعالیت صفحه ۴۷ ریاضی هشتم

او رابطهٔ جالبی را مشاهده کرد. آیا می‌توانید حدس بزنید چه رابطه‌ای؟
✅ جواب: اندازه هر زاویه خارجی برابر است با مجموع دو زاویه داخلی دیگر آن مثلث

هدی با خودش فکر کرد: «آیا هر زاویهٔ خارجی مثلث برابر با مجموع دو زاویهٔ داخلی دیگر آن مثلث است؟» با یک مثال دیگر حدس خود را بررسی کرد.

ادامه جواب سوال فعالیت صفحه ۴۷ ریاضی هشتم
ادامه جواب سوال فعالیت صفحه ۴۷ ریاضی هشتم

این آزمایش نیز حدس او را تأیید کرد. آیا حدس زدن و آزمایش کردن کافی است؟ چرا؟
✅ جواب: خیر چون همه حالت‌ها را در بر نمی‌گیرد.

یکی از دوستان هدی راه حل او را به صورت کلی و بدون در نظر گرفتن مثال نوشت تا به این ترتیب، درستی حدس او را اثبات کند.

اثبات صفحه ۴۷ ریاضی هشتم
اثبات صفحه ۴۷ ریاضی هشتم

✅ جواب: بنابراین در هر مثلث، اندازه هر زاویه خارجی برابر با مجموع دو زاویه داخلی غیرمجاور آن است.

همچنین بخوانید : جواب تمرین صفحه ۴۵ ریاضی هشتم

جواب کاردرکلاس صفحه ۴۷ ریاضی هشتم

۱- مثالی بیاورید که نشان دهد جمله زیر، نادرست است.
«هر زاویه خارجی یک چهارضلعی، برابر مجموع سه زاویه داخلی دیگر آن است.»

✅ جواب:
۹۰ = اندازه زاویه خارجی
۲۷۰ = ۹۰ + ۹۰ + ۹۰ = اندازه سه زاویه داخلی دیگر

جواب سوال ۱ کار در کلاس صفحه ۴۷ ریاضی هشتم
جواب سوال ۱ کار در کلاس صفحه ۴۷ ریاضی هشتم

ادامه سوالات کار در کلاس در صفحه ۴۸

۲- اندازهٔ دو زاویهٔ یک مثلث را می‌دانیم؛ پس می‌توانیم اندازهٔ زاویهٔ سوم آن را پیدا کنیم. (چگونه؟)
✅ جواب: مجموع دو زاویه را محاسبه کرده و از ۱۸۰ کم می‌کنیم.

برای اینکه بتوانیم اندازهٔ همهٔ زاویه‌های هر یک از شکل‌های زیر را پیدا کنیم، دست کم چندتا از آنها باید معلوم باشند؟
الف) لوزی ==> یک زاویه
ب) چهارضلعی با ضلع‌های نامساوی ==> سه زاویه

جواب سوال ۲ کار در کلاس صفحه ۴۸ ریاضی هشتم
جواب سوال ۲ کار در کلاس صفحه ۴۸ ریاضی هشتم

⚠️ دانش آموز عزیز به این نکته نیز توجه داشته باشید که مطالب درسی قرار گرفته شده در این صفحه فقط جنبه کمک آموزشی دارد لذا قبل از استفاده کردن از آن ها حتما خودتان نیز به سوالات پاسخ دهید تا مفهوم درس را به خوبی متوجه شوید.

پاسخ صفحه قبلی: جواب صفحه ۴۶ ریاضی هشتم

🔔 در این بخش جواب صفحه ۴۷ ریاضی هشتم که مربوط به فصل ۳ می باشد را مرور کردیم، اگر سوالی دارید از بخش نظرات بپرسید. جهت مشاهده پاسخ سایر تمرین های کتاب شماره صفحه آن را به همراه عبارت «ماگرتا» در گوگل جست و جو کنید.

طهرانی

بنیانگذار مجله اینترنتی ماگرتا و متخصص سئو ، کارشناس تولید محتوا ، هم‌چنین ۱۰ سال تجربه سئو ، تحلیل و آنالیز سایت ها را دارم و رشته من فناوری اطلاعات (IT) است . حدود ۵ سال است که بازاریابی دیجیتال را شروع کردم. هدف من بالا بردن سرانه مطالعه کشور است و اون هدف الان ماگرتا ست.

‫۱۶ دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

16 − 6 =