مطلب پیشنهادی :
ad
+
اخبارعلمی

جواب فعالیت صفحه ۳۲ فیزیک پایه دهم ریاضی

توضیح و تدریس فعالیت صفحه 32 فیزیک دهم رشته ریاضی و فیزیک

جواب فعالیت صفحه ۳۲ فیزیک پایه دهم رشته ریاضی و فیزیک از فصل ۲ ویژگی های فیزیکی مواد قسمت ۲-۲ نیروهای بین مولکولی ؛ برای مشاهده گام به گام این بخش در ادامه با آموزش و پرورش ماگرتا همراه باشید.

مطلب پیشنهادی : جواب فعالیت صفحه ۳۱ فیزیک پایه دهم ریاضی

جواب صفحه ۳۲ فیزیک پایه دهم ریاضی

جواب فعالیت ۲-۶ صفحه ۳۲ فیزیک پایه دهم ریاضی

در ساختن دیوارهای ساختمان باید اثر مویینگی در نظر گرفته شود، زیرا تراوش آب از منفذهای مویین در این دیوارها می‌تواند سبب خسارت در داخل ساختمان شود. برای جلوگیری از این خسارت، دیوارهای داخل یا خارج ساختمان را معمولاً با مواد ناتراوا (مانند قیر) می‌پوشانند. تحقیق کنید در معماری سنتی ایران به جای قیراندود کردن، چگونه از نفوذ آب به داخل سازه‌ها جلوگیری می‌کردند.

یکی از نوآوری‌های مهم معماران ایران باستان برای جلوگیری از نفوذ آب به داخل ساختمان‌ها، استفاده از مخلوطی از خاک رس و آهک به نسبت ۶ به ۴ بوده است. آنها این مخلوط را وَرز می‌دادند تا گلی سخت و محکم تولید کنند که به آن «ساروج» می‌گفتند. ساروج را برای ساخت بناهایی که در معرض آب قرار داشتند مورد استفاده قرار می‌دادند. برخی منابع هم به استفاده از سفیده تخم مرغ در تهیه ساروج اشاره کرده‌اند.

⭕️ تذکر: دانش‌آموز عزیز، لطفاً توجه کنید که مطالب درسی در این وب‌سایت صرفاً به منظور کمک و آموزش قرار داده شده‌اند و نباید از آن ها به‌طور نادرست استفاده کنید. لذا، پیش از مشاهده پاسخ‌ها، لطفاً یکبار دیگر خودتان به سوالات پاسخ دهید و در صورت بروز مشکلات، از این پاسخ‌ها کمک بگیرید.

همچنین بخوانید : جواب فعالیت و پرسش صفحه ۳۰ فیزیک پایه دهم ریاضی

✅ به پایان جواب فعالیت صفحه 32 فیزیک ۱ پایه دهم ریاضی رسیدیم، جهت مشاهده گام به گام سایر کتاب های درسی‌تان کافیست آن را به همراه عبارت «ماگرتا» در گوگل جست و جو فرمایید. همچنین اگر سوالی داشتید حتما آن را از بخش دیدگاه بپرسید.

طهرانی

بنیانگذار مجله اینترنتی ماگرتا و متخصص سئو ، کارشناس تولید محتوا ، هم‌چنین ۱۰ سال تجربه سئو ، تحلیل و آنالیز سایت ها را دارم و رشته من فناوری اطلاعات (IT) است . حدود ۵ سال است که بازاریابی دیجیتال را شروع کردم. هدف من بالا بردن سرانه مطالعه کشور است و اون هدف الان ماگرتا ست.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پانزده − 2 =