مطلب پیشنهادی :
ad
+
اخبارعلمی

جواب فعالیت صفحه ۶۲ فیزیک پایه یازدهم ریاضی

توضیح و تدریس فعالیت صفحه 62 فیزیک یازدهم رشته ریاضی و فیزیک

جواب فعالیت صفحه ۶۲ فیزیک پایه یازدهم رشته ریاضی و فیزیک از فصل ۲ جریان الکتریکی و مدارهای جریان مستقیم قسمت ۲-۴ نیروی محرکۀ الکتریکی و مدارها ؛ برای مشاهده گام به گام این بخش در ادامه با آموزش و پرورش ماگرتا همراه باشید.

همچنین بخوانید : جواب پرسش صفحه ۶۱ فیزیک پایه یازدهم ریاضی

جواب صفحه ۶۲ فیزیک پایه یازدهم ریاضی

جواب فعالیت ۲-۴ صفحه ۶۲ فیزیک پایه یازدهم ریاضی

به کمک یک باتری، سیم‌های رابط، لامپ کوچک، ولت سنج و کلید، مداری همانند شکل روبه رو درست کنید. قبل از بستن کلید عددی را که ولت سنج نشان می‌دهد بخوانید. سپس کلید را ببندید و دوباره عددی را که ولت سنج نشان می‌دهد بخوانید. در کدام حالت ولت سنج عدد بزرگ‌تری را نشان می‌دهد؟ چرا؟
در ادامه با علت تفاوت این دو عدد آشنا خواهید شد.

شکل فعالیت ۲-۴ صفحه ۶۲ فیزیک پایه یازدهم ریاضی

قبل از فشردن کلید، ولت سنج همانند نیروی محرکه مولد دقیقاً مقداری را نمایش می‌دهد. اما هنگامی که کلید فشرده می‌شود و جریان ایجاد می‌شود، ولت سنج مقدار کمتری را نشان می‌دهد. این کاهش در نمایش به دلیل اتلاف انرژی در داخل باتری رخ می‌دهد.

جواب فعالیت ۲-۵ صفحه ۶۲ فیزیک پایه یازدهم ریاضی

میدان الکتریکی درون باتری از پایانه مثبت به سمت پایانه منفی است. توضیح دهید چرا وقتی از پایانه مثبت باتری به سمت پایانه منفی آن می‌رویم، پتانسیل کاهش می‌یابد و بالعکس.

زیرا هنگامی که در جهت میدان حرکت میکنیم، پتانسیل الکتریکی کاهش می‌یابد و در حالی که در خلاف جهت میدان حرکت میکنیم، پتانسیل الکتریکی افزایش می‌یابد.

⭕️ تذکر: دانش‌آموز عزیز، لطفاً توجه کنید که مطالب درسی در این وب‌سایت صرفاً به منظور کمک و آموزش قرار داده شده‌اند و نباید از آن ها به‌طور نادرست استفاده کنید. لذا، پیش از مشاهده پاسخ‌ها، لطفاً یکبار دیگر خودتان به سوالات پاسخ دهید و در صورت بروز مشکلات، از این پاسخ‌ها کمک بگیرید.

مطلب پیشنهادی : جواب فعالیت صفحه ۵۹ فیزیک پایه یازدهم ریاضی

✅ به پایان جواب فعالیت صفحه 62 فیزیک ۲ پایه یازدهم ریاضی رسیدیم، جهت مشاهده گام به گام سایر کتاب های درسی‌تان کافیست آن را به همراه عبارت «ماگرتا» در گوگل جست و جو فرمایید. همچنین اگر سوالی داشتید حتما آن را از بخش دیدگاه بپرسید.

طهرانی

بنیانگذار مجله اینترنتی ماگرتا و متخصص سئو ، کارشناس تولید محتوا ، هم‌چنین ۱۰ سال تجربه سئو ، تحلیل و آنالیز سایت ها را دارم و رشته من فناوری اطلاعات (IT) است . حدود ۵ سال است که بازاریابی دیجیتال را شروع کردم. هدف من بالا بردن سرانه مطالعه کشور است و اون هدف الان ماگرتا ست.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

سه × سه =