مطلب پیشنهادی :
ad
+
اخبارعلمی

جواب فکر کنید و فعالیت صفحه ۹۶، ۹۷ و ۹۸ علوم پنجم ✳️ فصل ۱۱

گام به گام فعالیت و فکر کنید های فصل 11 علوم پنجم ابتدایی درس بکارید و بخورید

جواب فکر کنید و فعالیت های علوم پنجم دبستان : پاسخ سوالات فکر کنید صفحه 96 و 98 فعالیت صفحه 97 که درباره تاثیر هوا بر رشد گیاهان و خاک مناسب در مناطق کم می باشد را می توانید در ادامه در بخش آموزش و پرورش ماگرتا مطالعه نمایید.

مطلب پیشنهادی : جواب جمع آوری اطلاعات صفحه ۸۹ علوم پنجم

جواب فکر کنید و فعالیت صفحه ۹۶، ۹۷ و ۹۸ علوم پنجم

جواب فکر کنید صفحه ۹۶ علوم پنجم

در صفحه 96 پرسیده شده است که برای کشاورزی در مناطق کم باران، چه خاکی مناسب تر است؟

در اینگونه مناطق باید خاکی را انتخاب کرد دانه های ریزی داشته باشد تا بتواند رطوبت را مدت زمان بیشتری در خود نگه دارد. بهترین خاکی که این ویژگی را دارد خاک رس می باشد. زیرا رس خاکی طبیعی است که مواد آن دانه ریز و عموماً از گروهی کانی های متبلور ها تشکیل شده است.

پاسخ فعالیت صفحه ۹۷ علوم پنجم

هوا چه اثری بر رشد گیاهان دارد؟

۱- دو گلدان کوچک که در هر کدام یک گیاه عدس رشد کرده باشد، تهیه کنید. (می توانید از گلدان هایی که در فعالیت های قبلی در آنها عدس کاشته اید استفاده کنید یا چند روز قبل در دو گلدان دانه‌ی عدس بکارید.)

۲- گلدان ها را در دو ظرف پلاستیکی شفاف و دردار قرار دهید اما فقط در یکی از ظرف ها را ببندید.

۳ مشاهده های خود را به مدت چند روز یادداشت کنید. از این فعالیت چه نتیجه ای می گیرید؟

پاسخ : گیاهی که در ظرف در باز قرار گرفته است رشد بهتر می کند اما گیاهی که در ظرف در بسته قرار دادیم بعد از گذشت چند روز خشک شده است.

جواب فکر کنید صفحه ۹۸ علوم پنجم فصل بکارید و بخورید

در هر یک از جا های زیر برای کاشتن یک گیاه و رشد مناسب آن چه راه‌ حل ‌ هایی پیشنهاد می‌کنید؟

جایی که خاک آن رس زیادی دارد.
این خاک حاوی مقدار زیادی آب است. بنابراین گیاهانی در این خاک که به آب بیشتری نیاز دارد بهتر رشد می کنند. با کاهش تعداد آبیاری در این زمین می توان رطوبت خاک را تنظیم کرد. با واژگونی خاک و قرار دادن زیر زمین در معرض هوا، همچنین با افزودن کمی ماسه به این خاک می توان آن را به خاک مناسب تبدیل کرد و همچنین مقداری از رطوبت آن را کاهش داد.

جایی که خاک آن نسبتا شور است.
گیاهان مقاوم باید در این نوع خاک کاشته شوند. همچنین می توان آن را با استفاده از مواد شیمیایی اصلاح کرد تا شوری آن را به شدت کاهش دهد.

جایی که بارندگی کم است.
بهتر است گیاهانی را بکارید که به آب کمتری نیاز دارند زیرا در این خاک رشد بهتری دارند. البته می توان کمبود بارندگی را با آبیاری قطره ای در این مناطق جبران کرد. همچنین می توان با افزودن خاک رس به خاک در این مزارع، توانایی خاک در حفظ رطوبت را افزایش داد.

دانش آموز عزیز برای دیدن پاسخ سایر فعالیت های کتاب کافیست آن را به همراه عبارت «ماگرتا» در گوگل سرچ کنید. شما این کار را برای همه درس هایتان نیز می توانید انجام دهید.

✅ در پایان اگر نظری درباره جواب فکر کنید و فعالیت صفحه ۹۶، ۹۷ و ۹۸ علوم پنجم دارید به انتهای همین مطلب رفته و از قسمت دیدگاه آن را با ما و سایر دانش آموزان به اشتراک گذارید.

موسوی پوران

هم‌بنیانگذار مجله ماگرتا ، زندگی ۲۴ ساعته روی خط آنلاین دهکده جهانی وب . تحلیلگر و متخصص تولید محتوای با ارزش و با کیفیت هستم و ۸ سالی می شود که وارد دنیای دیجیتال شدم. مدیر تیم تحقیق و توسعه شرکت هستم. بالاترین لذت برای من انجام کار تیمی ست.

‫10 دیدگاه ها

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

سه + 10 =