اخبارعلمی

انرژی جنبشی هر جسم به چه عواملی بستگی دارد علوم هفتم

انرژی جنبشی هر جسم به چه عواملی بستگی دارد نام ببرید ؛ انرژی جنبشی هر جسم متحرکی به کدام عوامل بستگی دارد

انرژی جنبشی یک جسم به چه عواملی بستگی دارد؟ طبق کتاب علوم هفتم «جرم و سرعت» پاسخ این سوال می باشد. برای کسب اطلاعات بیشتر در ادامه با آموزش و پرورش ماگرتا همراه ما باشید.

مطلب پیشنهادی : قانون پایستگی انرژی چیست؟

انرژی جنبشی هر جسم به چه عواملی بستگی دارد

انرژی جنبشی به چه عواملی بستگی دارد علوم هفتم با جواب

به طور خلاصه انرژی که یک جسم به دلیل حرکت خود دارد، انرژی جنبشی گفته می شود و جسمی که دارای این انرژی باشد می تواند کار انجام دهد. البته باید توجه داشت که می توان روی یک جسم بدون آنکه انرژی جنبشی آن تغییری داشته باشد کار انجام داد. به عنوان مثال باد ، آب جاری ، اتومبیل در حال حرکت ، و ….. انرژی جنبشی دارند. این انرژی یک کمیت نرده ای نیز می باشد.

حال که با تعریف این انرژی آشنا شدیم عوامل مهم و تاثیر گذار در آن را بررسی می کنیم. انرژی جنبشی هر جسم، به جرم جسم و مقدار سرعت آن بستگی دارد. یعنی جسمی که سنگین تر باشد و سریع حرکت کند این انرژی اش نسبت به جسمی که سبک تر است بیشتر می باشد.

یک نکته مهم و امتحانی : جسم دارای انرژی جنبشی حرکت می کند و اگر حین حرکت برخوردی با سایر اجسام داشته باشد به آن ها نیروها وارد می کند و در صورتی که باعث جابجایی اجسام شود، روی آنها کار انجام داده است. همچنین تغییر انرژی جنبشی هر جسم برابر با کار خالص انجام شده روی جسم است و با مربع سرعت جسم رابطه متناسب و مستقیم دارد.

✅ در این نوشته متوجه شدیم که انرژی جنبشی هر جسم به چه عواملی بستگی دارد. شما چه نظری در این رابطه دارید؟ آن را از قسمت دیدگاه بنویسید. دانش آموز عزیز اگر سوال درسی دیگری دارید کافیست کلمه ماگرتا را به آخر آن اضافه کرده و سپس آن را در گوگل جست و جو کنید.

موسوی پوران

هم‌بنیانگذار مجله ماگرتا ، زندگی ۲۴ ساعته روی خط آنلاین دهکده جهانی وب . تحلیلگر و متخصص تولید محتوای با ارزش و با کیفیت هستم و ۸ سالی می شود که وارد دنیای دیجیتال شدم. مدیر تیم تحقیق و توسعه شرکت هستم. بالاترین لذت برای من انجام کار تیمی ست.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

هفده + هشت =