مطلب پیشنهادی :
ad
+
اخبارعلمی

جواب باهم بیندیشیم صفحه ۶۷ و ۶۸ شیمی دهم تجربی و ریاضی

توضیح و حل سوال های با هم بیندیشیم صفحه ی 67 و 68 فصل دوم کتاب شیمی دهم رشته تجربی و ریاضی فیزیک

جواب باهم بیندیشیم صفحه ۶۷ و ۶۸ شیمی دهم تجربی و ریاضی ؛ در این مقاله به پاسخ و جواب سوالات تمرین با هم بیندیشیم صفحه ی 67 و 68 فصل دوم ردپای گازها در زندگی کتاب شیمی دهم تجربی و ریاضی فیزیک متوسطه دوم پرداخته ایم. در ادامه با بخش آموزش و پرورش ماگرتا همراه ما باشید.

همچنین بخوانید: جواب پروژه صفحه ۶۶ و ۶۷ شیمی دهم

جواب باهم بیندیشیم صفحه ۶۷ و ۶۸ شیمی دهم تجربی و ریاضی
جواب باهم بیندیشیم صفحه ۶۷ و ۶۸ شیمی دهم تجربی و ریاضی

پاسخ و حل با هم بیندیشیم صفحه ۶۷ و ۶۸ شیمی دهم تجربی و ریاضی

آمارها نشان می‌دهند که سالانه میلیاردها تن کربن دی‌اکسید به هواکره وارد می‌شود به طوری که مقدار این گاز در سده اخیر در هواکره به میزان قابل توجهی افزایش یافته است. نمودارهای زیر تغییر مقدار میانگین کربن دی‌اکسید در هواکره، میزان بالا آمدن سطح آب دریاها، تغییر میانگین دمای کرۀ زمین و میانگین مساحت برف در نیمکره شمالی را نشان می‌دهند.

پاسخ و حل با هم بیندیشیم صفحه ۶۷ و ۶۸ شیمی دهم
پاسخ و حل با هم بیندیشیم صفحه ۶۷ و ۶۸ شیمی دهم

آ) با بررسی نمودارها توضیح دهید بین نمودار (1) با نمودارهای (2)، (3) و (4) چه ارتباطی وجود دارد؟

پاسخ: با افزایش مقدار گاز کربن دی اکسید در هواکره که یکی از گازهای گلخانه‌ای است، میانگین دمای زمین افزایش یافته است. یعنی ارتباط مستقیم دارد. یخ و برف ها آب شده و سطح آب‌های آزاد بالا آمده است، که ارتباط مستقیم دارد.

ب) شواهد نشان می‌دهند که فصل بهار در نیمکره شمالی زمین، نسبت به 50 سال گذشته در حدود یک هفته زودتر آغاز می‌شود. علت را توضیح دهید.

پاسخ: با توجه به افزایش فعالیت‌های صنعتی و افزایش تولید کربن دی اکسید یخچال‌های قطبی ذوب شده‌اند، سطح آب‌ها افزایش یافته، خشکی‌ها به زیر آب رفته‌اند. بنابراین کره‌ی زمین گرم شده و فصل زمستان کوتاه‌تر شده است. و به دلیل گرم شدن کره زمین، امکان شکوفا شدن درختان زودتر از قبل فراهم می‌شود.

شما نیز درباره آثار گرم شدن کره زمنی در شهر یا منطقه محل سکونت خود با بزرگترها گفت‌وگو و اطلاعاتی در این باره جمع‌آوری و به کلاس گزارش کنید.

پاسخ: همه می گویند زمستان‌های قدیم یادتون هست. بزرگترها می گویند که در زمان کودکی آنها هر سال برف بسیاری می بارید و فصل پاییز و زمستان بسیار سرد بود، اما الان که دیگر نه برفی می آید و آن سرمای گذشته را دارد و فصل تابستان نیز در گذشته خنک تر از این سال ها بود. در نتیجه با گذشت زمین تغییرات بسیاری بر روی آب و هوای کره زمین در مناطق مختلف رخ داده است.

همچنین بخوانید: جواب باهم بیندیشیم صفحه ۶۵ و ۶۶ شیمی دهم
و
جواب خود را بیازمایید صفحه ۶۴ شیمی دهم

✅ در انتها امیدواریم که مقاله توضیح و جواب سوال های باهم بیندیشیم صفحه ۶۷ و ۶۸ فصل دوم شیمی دهم تجربی و ریاضی ؛ برای شما دانش آموزان عزیز مفید بوده باشد. سوالات خود را در بخش نظرات بیان کنید.

زنجیران

هم‌بنیانگذار ماگرتا ، عاشق دنیای وب و ۷ سالی ست که فعالیت جدی در حوزه اینترنت دارم. تخصص من تولید محتوایی‌ست که مورد نیاز مخاطبان است. مدیر ارشد تیم شبکه های اجتماعی سایت هستم. به قول ماگرتایی‌ها وقت بروز شدنه !

یک دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

یک × سه =