اخبارعلمی

تحقیق درباره بادسنج کلاس دوم

بهترین مقاله درباره بادسنج برای دانش آموزان کلاسی و تمامی پایه ها

تحقیق درباره بادسنج: بادسنج‌ها وسیله اندازه‌گیری سرعت باد هستند در این نوشتار از بخش تحقیق ماگرتا می خواهیم به بادسنج‌ها بپردازیم برای کسب اطلاعات بیشتر با ما همراه شوید.

تحقیق پیشنهادی : تحقیق درباره جاده ابریشم

تحقیق درباره بادسنج

بادسنج چیست؟

 بادسنج دستگاهی است که برای اندازه‌گیری سرعت و جهت باد مورد استفاده قرار می‌گیرد، بادسنج‌ها در ایستگاه هواشناسی معمولا به کار می‌روند.

برای تشخیص جهت باد از علائمی مانند حرکت شاه و برگ درختان، حرکت پرچم، بادنماها استفاده کرد یا انگشت خود را خیس کرد و در مقابل باد نگه داشت، بادسنج وسیله‌ای است که می‌توان سرعت و شدت وزش باد را اندازه‌گیری کرد.

باد به کاسه‌های باد سنج برخورد می‌کند و قسمت استوانه‌ای آن را می‌چرخاند، استوانه به آهن ربا وصل است که درون سیم پیچ قرار دارد، سیم پیچ به نشان دهنده وصل است، اگر آهن ربا حرکت کند برق تولید می‌کند و نشان دهنده نیز حرکت خواهد کرد اگر این بادسنج‌ها را بر روی بام خانه نصب کنیم در زمان وزیدن بود میله آن می‌چرخد و ولت سنج عددی را نشان می‌دهد.

انواع بادسنج

بادسنج سیم گرم

 بادسنج سیم گرم ابزاری برای اندازه‌گیری سرعت و جهت سیال از طریف اندازه‌گیری حرارت سیم گرم شده الکتریکی است که در جریان هوا قرار گرفته است، این بادسنج شامل یک قسمت گرم و برقی از سیم مفتول است که در انتهای آن با سوزن پشتیبانی می‌شود.

بادسنج سیم گرم در موقعیتی نصب خواهد شد که با عبور باد ازروی سیم گرم سیم خنک شود میان میزان وزش باد و میزان سیم گرم به علت رابطه مشخصی وجود دارد، بادسنج سیم گرم به علت سادگی در نحوه استفاده یکی از مر کاربردترین و پر مصرف‌ترین بادسنج‌ها می‌باشد.

بادسنج آسیاب بادی

بادسنج آسیاب بادی قادر است سرعت و جهت باد را اندازه‌گیری کند بادسنج آسیاب بادی دارای یک قسمت پروانه‌ای شکل و یک دم بزرگ است کهدر قسمت نلوی واحد قرار دارد و هنگامی که باد می‌زد به پروانه فشار وارد می‌شود و باعث چرخش آن خواهد شد سرعت چرخش قسمت پروانه‌ای نشان دهنده سرعت باد است.

بادسنج لیزر داپلر

بادسنج‌های لیزر داپلر برای محاسبه جریان هوا استفاده می‌شوند همچنین برای کاربرد‌های پیشرفته مانند ساخت هواپیماهای جت نیز از این دماسنج استفاده می‌کنند حتی کمترین تغییرات جریان هوا را می‌توان با این دماسنج محاسبه کرد، از ویژگی‌های مهم این دماسنج می‌توان به اینکه بدن هیچ قطعه متحرکی و بدن نیاز به کالیبراسیون دقت مناسب و قابل قبول را دارد اشاره کرد.

بادسنج جام

بادسنج جام یکی از قدیمی‌ترین نوع بادسنج است که بر روی یک محور عمودی قرار دارد و این باعث می‌شود که بادسنج جام در هنگام وزیدن باد به سمت فنجان‌های بادسنج بچرخد هر چه سرعت باد سریعتر باشد حرکت بادسنج نیز سریع است معمولا بادسنج‌های جامی بازخوانی خودکار دارند، این نوع بادسنج در سراسر جهان توسط موسسات آموزشی و هوا شناسان و دانشمندان برای فعالیت‌های علمی و تجاری استفاده می‌شود.

بادسنج اولتراسونیک

بادسنج‌های اولتراسونیکبواسطه یک مسیر به یک سنسور در طرف مقابل پالش‌های صوتی را ساطع می‌شوند، با عبور سریع بادها پالس‌های ثوتی قطع می‌شوند، در واقع بادسنج اولتراسونیک در هنگامی که باد وزیده می‌شود زمان گرفته شده برای ارسال پالس از شمال به جنوب کمتر از جنوب با شمال است.

تحقیقات پیشنهادی : تحقیق درباره چرخه کربن
و
تحقیق درباره ویکتور هوگو
و
تحقیق درباره پدیده ال نینو

کلام آخر: به پایان تحقیق درباره بادسنج ها رسیدیم منتظر نظرات و پیشنهادات شما در بخش نظرات هستیم.

طهرانی

بنیانگذار مجله اینترنتی ماگرتا و متخصص سئو ، کارشناس تولید محتوا ، هم‌چنین ۱۰ سال تجربه سئو ، تحلیل و آنالیز سایت ها را دارم و رشته من فناوری اطلاعات (IT) است . حدود ۵ سال است که بازاریابی دیجیتال را شروع کردم. هدف من بالا بردن سرانه مطالعه کشور است و اون هدف الان ماگرتا ست.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

17 + 19 =