اخبارعلمی

تحقیق درباره ورزش بولینگ و تاریخچه آن ⚡️ + روش بازی

مقاله درباره ریشه و تاریخچه ورزش بولینگ و نحوه انجام بازی بولینگ

تحقیق درباره ورزش بولینگ و قوانین آن : بولینگ ورزشی است که بازیکنان برای کسب امتیاز باید بر روی سطح صافی توپ را بغلتانند تا اشیایی را به نام میله بزند. در ادامه با بخش تحقیق ماگرتا برای کسب اطلاعات بیشتر همراه باشید.

مطلب پیشنهادی: تحقیق کوتاه در مورد ورزش تکواندو

تحقیق درباره ورزش بولینگ

ریشه و تاریخچه ورزش بولینگ

این ورزش از زمان‌های قدیم در کشورهای مختلف وجود داشته است، اما برای نخستین بار در کشور مصر باستان انجام شده است در آن زمان با سنگی گرد به ۹ سنگی که به شکلی گنبدی بر روی قرار گرفته و به صورت چرخشی پرتاب می‌شده است. این بازی در دانمارک با پرتاب توپ گرد سنگی از فاصله ۲۰ متری به سمت هدف‌های سنگی پرتاب می‌شد.

مسابقه بولینگ از قاره اروپا و کشور های اسکاندیناوی شروع شد و بعدها توسط نویسنده‌ای به نام واشنگتن ایروبیک در کتاب مشهوری به سوی هدف این بازی به طور دقیق شرح داده است لازم به ذکر است که بگوییم این بازی در و در شهر های مختلف قوانین و تجهیزات متفاوتی دارد و برای اولین بار در قرن ۱۹ شهرت بسیاری پیدا کرد و در شهر باوری آمریکا انجمن ملی بولینگ تاسیس شد.

توپ بولینگ

وزن توپ‌های بولینگ به پوند است این توپ‌ها حسابی سنگین می‌باشند وزن آن‌ها از ۶ پوند تا ۱۶ پوند است، هر پوند ۴۵۰ گرم است و سبک‌ترین توپ بولینگ هم ۲ کیلو و ۷۰۰ گرم وزن دارد لازم با ذکر است افرادی که دست ضعیف یا آسیب دیده دارند نمی توانند سراغ این ورزش بروند.

برای انتخاب توپ باید دو نکته توجه کنید اول وزن توپ دوم جای انگشتانتان در واقع باید توپی را انتخاب کنید که از پس پرتاب کردن آن بر بیایید، اندازه انگشتانتان باید به سوراخ روی توپ بخورد تا بتوانید با کنترل آن را بغلتانید بر روی توپ‌ها لایه وجود دارد که از جنس پلی اتیلن است.

کفش بولینگ

ورزش بولینگ کفش مخصوص خود را دارد؛ زیرا کفش‌های معمولی بر روی لاین سر نمی خورند و از انجا که این کفش‌ها کف سالن را کثیف می‌کند کیفیتش را از بین می‌رود، با توجه به اینکه دست چپ یا راست هستید کف یک لنگ از کفشتان کفی دارد تا بتوانید راحت‌تر بر روی لاین سر بخورید و پرتاب خوبی داشته باشید.

قیمت کفش‌های بولینگ متفاوت است و هزینه آن نیز نسبتا بالا است می‌توانید با تهیه کفش به راحتی بازی کنید و هر زمان که کفی مخصوص کهنه شد یک کفی جدید تهیه کنید.

روش بازی بولینگ

در هر لاین ۴ نفر می‌توانند بازی کنند و باید پشت خط شروع بایستند و تا خط لب لاین ۵ گام بردارید که مسافت آن ۵ متر است و تعداد گام‌ها به خودتان بستگی دارد ولی فرم اصلی ۵ گام است، البته نباید پاهایتان را روی خط لب لاین بگذارید؛ زیرا دستگاه صوت می‌زند.

پشت نقطه مرکزی می‌ایستید و توپ را در حالت آماده پرتاب می گیرد راست دست‌ها باید پای مخالف خود را بردارند تا در قدم آخر هم بتوانید همان پا را ستون کرده و توپ را بغلتانید.

در گام سوم توپ را کنار بدن خود بیاورید و از انگشت اشاره برای هدف‌گیری استفاده کنید اولین ضربه بهتر است میان پین جلویی و در سمت راست بخورد با یک حرکت همه توپ‌ها ریخته خواهد شد.

و اگر ضربه در سمت چپ بخورد احتمال ریزش همه توپ کمی پایین می‌آید البته لازم به ذکر است که بگوییم اصلا بازی سختی نیست با چند بار پرتاب بازی دستتان می‌آید.

مقالات پیشنهادی: تحقیق درباره ورزش جودو
و
تحقیق درباره ورزش پینگ پنگ
و
تحقیق درباره ورزش هندبال

☑️ به پایان تحقیق درباره ورزش بولینگ رسیدیم، اگر دیدگاهی در این رابطه داشتید حتما آن را از بخش نظرات با ما و سایر کاربران به اشتراک بگذارید.

موسوی پوران

هم‌بنیانگذار مجله ماگرتا ، زندگی ۲۴ ساعته روی خط آنلاین دهکده جهانی وب . تحلیلگر و متخصص تولید محتوای با ارزش و با کیفیت هستم و ۸ سالی می شود که وارد دنیای دیجیتال شدم. مدیر تیم تحقیق و توسعه شرکت هستم. بالاترین لذت برای من انجام کار تیمی ست.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دو − 1 =