اخبارعلمی

تحقیق درباره ورزش جودو با قوانین و تاریخچه

بهترین مقاله درباره ورزش جودو برای دانش آموزان کلاسی و تمامی پایه ها

تحقیق درباره ورزش جودو + قوانین آن: ورزش جودو یکی از ورزش‌های محبوب جوانان است در این مطلب از بخش تحقیق ماگرتا می خواهیم درباره ورزش جودو اطلاعاتی را بیان کنیم با ما همراه شوید.

تحقیق پیشنهادی : تحقیق در مورد نقش گیاهان در کاهش آلودگی هوا

تحقیق درباره ورزش جودو

ورزش جودو چیست؟

جودو یک ورزش هنری است که خاستگاه اصلی آن کشور ژاپن می‌باشد این ورزش یکی از تکنیکی‌ترین و سخت‌ترین ورزش‌های رزمی در جهان است و جودو به معنای طریقت نرمی، شیوه ظریفت یا را مدارا است.

تاریخچه ورزش جودو

پایه گذار این هنر رزمی استاد جیگورو کانو بنیانگذار سیستم مدرن تربیت بدنی مدارس و دانشگاه‌های ژاپن است او دانشمند متخصص در چند مکتب قدرتمند و پیشروی جو جو تسو بود.

استاد کانو نخستین فرد آسیایی بود که به عضویت انجمن بین المللی المپیک درآمد، جیگورو کانو در یک خانواده قدیمی و ثروتمند در منطقه هیگاشی نارا در شهر کوبه زاده شد، پدر او جیروساکو مارشیبا کانو پسر خوانده کاهن اعظم معبد شینتویی هیوشی بود که کسب و کار مورثی خود که تولید و فروش ساکه بود را انتخاب نکرد.

استاد بزرگوار به واسطه بایسی ناکای از دوستان خانوادگی اش بود با جوجوتسو آشنا شد و تلاش کرد تا با این هنر بیشتر آشنا شود او تعریف دوباره هنر رزمی از شیوه‌ای مخصوص برای جنگیدن به طریقت معنوی در زندگی و سلامتی جسم و روح برای عموم جامعه به جای گذاشتند.

فنون ورزش جودو

فنون ورزش جودو شامل سه فنون پرتابی سرپا، فنون ضربه‌ای و فنون خاک می‌شود.

فنون پرتابی

این فنون پرتابی سرپا و فنون قربانی می‌شود، در فنون قربانی اجرا کننده فن با افت بدن خود به سمت پهلو با دریافت کننده فن او را پرتاب کرده و خاک می‌زند.

این گروه دارای دو دسته فنون قربانی یا افت به سمت عقب و فنون قربانی به پهلو است، فنون سرما بر اساس بخش کلیدی بدن در اجرای فن به زیر مجموعه فنون پا، فنون دست و فنون مفصل رانی یا کمر تقسیم می‌شود.

فنون ضربه‌ای

این فنون بسیار خطرناک هستند و به درجات بالای دان یک آموزش داده می‌شود و شامل کلیه حرکات ضربه‌ای دست و پا می‌شود.

فنون خاک

این فنون دارای سه زیر مجموعه فنون مهار و کنترل حریف، فنون خفه یا بیهوش کردن و فنون قفل کردن و شکستن مفصل می‌شود.

قوانین جودو

قانون اول جودو

محوطه مسابقه جودو باید حداقل به ابعاد ۱۴×۱۴ و حداکثر ۱۶×۱۶ متر از جنس تاتامی و یا جنس قابل قبول و شبیه به آن باشد و محوطه مسابقه جودو باید به دو منطقه تقسیم شود.

محوطه میانی مسابقه جودو به ابعاد حداقل ۸×۸ و حداکثر ۱۰×۱۰ متر باشد و منطقه خارج از محوطه میانی مسابقه جودو باید یک محوطه کاملا ایمنی شده و عرض آن ۳ متر باشد.

قانون دوم جودو

دو صندلی سبک وزن دز محوطه ایمنی در دو زاویه مورب مقابل یک دیگر قرار داده شوند تا داور بر روی آن بنشینند.

پرچم‌های داوران مسابقه جودو که شامل یک پرچم آبی و پرچم سفید است در داخل جلدی که صندلی الصاق شده قرار داده می‌شود.

تابلوی امتیازات مسابقات جودو که شامل دو تابلو برای نشان دادن امتیازات به‌صورت افقی و حداکثر به ارتفاع ۹۰ سانتی متر و طول ۲ مار برای هر مسابقه جودو ری خارج از محو مسابقه قرار داده می‌شود.

قانون سوم جودو

لباس جودوکاران باید از جنس کتان و در شرایط خوب و بدون پارگی و پوسیدگی باشد همچنین لباس جودو کار نباید خیلی کلفت یا لیز باشد که مانع در دست گرفتن حریف شود.

تحقیقات پیشنهادی : تحقیق در مورد یکی از قهرمانان مبارزه با استعمار
و
تحقیق درباره ورزش پینگ پنگ
و
تحقیق درباره کوسه ها

کلام اخر: به پایان تحقیق درباره ورزش جودو رسیدیم اگر نظری دارید در بخش دیدگاه برای ما پیام بگذارید.

طهرانی

بنیانگذار مجله اینترنتی ماگرتا و متخصص سئو ، کارشناس تولید محتوا ، هم‌چنین ۱۰ سال تجربه سئو ، تحلیل و آنالیز سایت ها را دارم و رشته من فناوری اطلاعات (IT) است . حدود ۵ سال است که بازاریابی دیجیتال را شروع کردم. هدف من بالا بردن سرانه مطالعه کشور است و اون هدف الان ماگرتا ست.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

چهار × 5 =