اخبارعلمی

تحقیق در مورد نقش گیاهان در کاهش آلودگی هوا

بهترین مقاله درباره نقش گیاهان در کاهش آلودگی هوا برای دانش آموزان کلاسی و تمامی پایه ها

تحقیق درباره نقش گیاهان در کاهش آلودگی هوا: گیاهان نقش مهمی در زندگی انسان‌ها دارند یکی از مزیت‌های مهم گیاهان این است که موجب کاهش آلودگی هوا می‌شوند در این مطلب از بخش تحقیق ماگرتا می خواهیم درباره نقش گیاهان در کاهش آلودگی هوا صحبت کنیم با ما همراه شود.

تحقیق پیشنهادی : تحقیق درباره ببر برای کودکان

تحقیق درباره نقش گیاهان در کاهش آلودگی هوا

درباره گیاهان

 گیاه یک موجود زنده است که از فرایند فتوسنتز استفاده می‌کند در این فرایند انرژی خورشیدی به انرژی شیمیایی تبدیل می‌شود گیاهان از نظر اندازه، شکل، نوع محیطی که زندگی می‌کنند با یک دیگر متفاوت هستند.

نقش گیاهان در کاهش آلودگی هوا

برگ درختان با جذب گرد و غبار و ذرات معلق در هوا موجب کاهش آلودگی هوا می‌شوند و در زمان بارش باران این ذرات معلق از روی برگ‌ها شسته می‌شود و این امر تاثیر مهمی در بهبود کیفیت هوا دارد.

گیاهان با انجام فرایند فتوسنتز دی اکسید کربن هوا را جذب و ان را به اکسیژن تبدیل می‌کنند همچنین ان‌ها کربن اضافی هوا را جذب و به پالایش هوا کمک می‌کنند برگ درختان در فرایند فتوسنتز مواد شیمیایی دیگر همچون اکسید‌های نیتروژن و آمونیوم تولید شده در هوا و دی اکسید گوگرد و ازون که از مشکلات آلودگی هوا است از محیط خارج می‌کنند.

یک درخت در سال حدود دو کیلوگرم اکسیژن تولید می‌کند و میزان اکسیژن آزاده شده به وسیله درختان در یک هکتار بین ۲۵۰۰‌ تا ۳۰۰۰ کیلوگرم بوده و نیاز ۱۰ انسان را تامین می‌کند، همچنین یک درخت در طول یک سال با انجام عمل تبخیر و تعرق حدود ۴۰۰ لیتر آب به صورت بخار از خود متصاعد می‌کند البته این مقدار در گیاهان مختلف متفاوت است به گونه‌ای که برخی از درختان برگ پهن بیش از سوزنی برگ‌ها موجب افزایش رطوبت هوا می‌شود. درختان در تعیین دمای یک منطقه نقش مهمی دارند به طوری که هوای یک منطقه درختکاری شده می‌تواند ۱۱ درجه سانتیگراد خنک‌تر از منطقه بی درخت باشد.

 هر چند امروزه بشر به تکنولوژی‌های زیادی دست یافته است ولی برگ درختان و گیاهان بهترین وسیله برای بهبود کیفیت هوای محیط زیست بشری هستند ان‌ها قادرند گازها و ذرات آلاینده را از هوا خارج کرده، مصرف انرژی را کاهش داده و باعث کاهش دمای جو زمین می‌شوند که در نهایت به زندگی مطلوب افراد کمک بسیاری می‌کند.

تاثیر گیاهان خانگی در کاهش آلودگی هوای خانه

گیاهان آپارتمان نیز نقش مهمی در پاک کردن هوای اطراف خود از ذرات بزرگتر و آلاینده‌های آپارتمانی مانند دی اکسید کربن، منو اکسید کربن، آزبست‌ها، حشره کش‌ها و مواد شیمیایی مانند مواد شوینده، حلال‌ها و مایعات پاک کننده و الیاف پخش شده در هوا حاصل از مبلمان، پوشاک، زیر اندازها، فرش‌ها، پرده‌ها دارند.

شرایط بد اب و هوایی در بسیاری از شهر‌ها معمول است که با افزایش تعداد درختان ان شهر که عملکرد یک تصفیه کننده طبیعی دارند این شرایط بهبود می‌یابد، در واقع گیاهان با فرایند‌های طبیعی مانند فتوسنتز، تنفس و تعرق هوا را تصفیه و خنک می‌کنند.

میزان توانایی درختان در جذب کربن به ابعاد درخت، سن، سلامتی و پهنه چتر آن بستگی دارد و به طور متوسط درختان قادرند ۲ تا ۳ درصد میزان کربن هوا رو کاهش دهند همچنین درختان به طور غیر مستقیم به وسیله ذخیره انرژی بر کیفیت هوا تاثیر زیادی می‌گذارند.

تحقیقات پیشنهادی : تحقیق درباره غیبت
و
تحقیق درباره فدایی مازندرانی
و
تحقیق درباره ورزش پینگ پنگ

سخن پایانی: به پایان تحقیق درباره نقش گیاهان در کاهش آلودگی هوا رسیدیم امید است از خوانش این مطلب لذت ببرید منتظر نظرات و پیشنهادات شما در کامنت هستیم.

طهرانی

بنیانگذار مجله اینترنتی ماگرتا و متخصص سئو ، کارشناس تولید محتوا ، هم‌چنین ۱۰ سال تجربه سئو ، تحلیل و آنالیز سایت ها را دارم و رشته من فناوری اطلاعات (IT) است . حدود ۵ سال است که بازاریابی دیجیتال را شروع کردم. هدف من بالا بردن سرانه مطالعه کشور است و اون هدف الان ماگرتا ست.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

چهار × یک =