اخبارعلمی

تحقیق درباره ورزش هندبال و قوانین آن ✍️ + تاریخچه

مقاله درباره تاریخچه ورزش هندبال و بررسی قوانین و خطاهای آن

تحقیق درباره ورزش هندبال : برای مشاهده تاریخچه، قوانین و انواع خطاهای این ورزش زیبا در ادامه با بخش تحقیق ماگرتا همراه ما باشید.

مطلب پیشنهادی: تحقیق درباره والیبال و قوانین آن

تحقیق درباره ورزش هندبال

تعریفی کوتاه از ورزش هندبال

هندبال یک ورزش گروهی است که دو تیم دارای هفت بازیکن و روبه روی یکدیگر رقابت می‌کنندیک نفر از این هفت بازیکن دروازه بان جلوی دروازه می‌ایستد در این ورزش برای پاس دادن و شوت کردن از دست استفاده می‌شود و در این ورزش تیمی که گل بیشتری بزند برنده است.

تاریخچه هندبال

تاریخ نویسان یونان در کتاب‌های خود ورزش هندبال را با نام اورانیا یاد کرده اند نقش‌های مربوط به این بازی در سال ۶۰۰ قبل از میلاد بر روی دیوار های آتن حجاری کشف شده است.

انواع هندبال

🤾 هندبال روی چمن: هندبال روی چمن قوانین مشابه هندبال است طول این زمین ۹۰ تا ۱۱۰ متر و عرض زمین ۵۵ تا ۶۵متر است شعاع محوطه جریمه ۱۴ متر است در هر تیم ۱۱ بازیکن وجود دارد که دو بازیکن ذخیره دارد و هر نیمه ۳۰ دقیقه است البته این بازی رو به فراموشی است.

🤾 هندبال ساحلی: این هندبال در ساحل برگزار می‌شود و حدود دو یا سه ست برگزار می‌گردد و بازیکنان باید توپ را با دست وارد دروازه حریف کنند قوانین این بازی بیشتر شبیه هندبال است و گل بازیکن یک امتیاز و گل دروازه بان ۲ امتیاز دارد.

🤾 هندبال چکی: این ورزش مربوط به کشور چک است این هندبال برای اولین بار در پراگ جمهوری اسلامی چک ابداع شد اندازه زمین در این نوع هندبال ۴۵ در۳۰ متر است و دروازه حدود ۲.۴ بلندا و به اندازه ۲ متر پهنا دارد.

🤾 هندبال فریسکی: هندبال فریسکی از ورزش‌های سنتی فریسلاند است و ورزشی محبوب در آن منطقه است، اولین حضور این ورزش در بازی المپیک تابستانی آمستردام در سال ۱۹۲۸ بود.

  • هندبال داخل سالن
  • هندبال آمریکایی
  • هندبال گیلیک

قوانین هندبال

۱- مدت بازی: مدت بازی برای بزرگسال دو زمان سی دقیقه‌ای و برای جوانان دو زمان ۲۵ دقیقه‌ای و برای نوجوانان دو زمان بیست دقیقه‌ای و برای نونهالان دو زمان ۱۵ دقیقه‌ای است و میان هر دو نیمه ۱۰ دقیقه استراحت است.

۲- تعداد بازیکن: ۱۲ نفر که ۷ نفر بازیکن اصلی هستند و در مینی هندبال ۵ نفر اصلی می‌باشند.

۳- دروازه بان: دروازه بان در منطقه ۶ متری می‌ایستد و هر زمان از منطقه خارج شود نقش یک بازیکن را دارد و هیچ بازیکنی حق ندارد توپ را در منطقه ۶ متری به دروازه بان پاس دهد.

۴- بازیکن زمین: بازیکن اجازه ندارد توپ را پاس یا دریبل کند و هر بازیکن حق استفاده از دو تا سه گام را دارد.

۵- بازیکن ذخیره: بازیکن ذخیره در هر زمانی از بازی می‌تواند وارد بازی شود مشروط به اینکه یک بازیکن خارج شود سپس بازیکن ذخیره وارد زمین شود.

خطاهای هندبال

  • در صورتی که داور بازیکن خطاکار را نشان دهد با دست دیگر عدد دو را بالای سر خود نشان دهد بازیکن به مدت دو دقیقه از بازی اخراج می‌شود همچنین بازیکنی که سه بار اخراج شود کارت قرمز می‌گیرد و حق بازی ندارد.
  • در هنگام تعویض اگر بازیکن زودتر از بازیکن تعویضی وارد زمین شود مجازات دو دقیقه شامل هر دو می‌شود.
  • در صورتی که بازیکن مدافع در زمان دفاع داخل قوی شود خطای پنالتی گرفته می‌شود.

مقالات پیشنهادی:
تحقیق درباره ورزش فوتسال و قوانین آن
و
تحقیق درباره ورزش ژیمناستیک

☑️ به پایان متن تحقیق درباره ورزش هندبال و قوانین آن رسیدیم، اگر دیدگاهی در این رابطه دارید حتما آن را از بخش نظرات با ما به اشتراک بگذارید.

موسوی پوران

هم‌بنیانگذار مجله ماگرتا ، زندگی ۲۴ ساعته روی خط آنلاین دهکده جهانی وب . تحلیلگر و متخصص تولید محتوای با ارزش و با کیفیت هستم و ۸ سالی می شود که وارد دنیای دیجیتال شدم. مدیر تیم تحقیق و توسعه شرکت هستم. بالاترین لذت برای من انجام کار تیمی ست.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بیست − سه =