اخبارعلمی

تحقیق در مورد مرجان های دریایی و انواع شان

بهترین مقاله درباره مرجان ها و انواع شان برای دانش آموزان کلاسی و تمامی پایه ها

تحقیق در مورد مرجان ها و انواعشان : مرجان ها در دریا زندگی می کنند و قادرند صخره‌های مرجانی را بسازند در این نوشتار از بخش تحقیق ماگرتا می‌خواهیم مطالبی را در خصوص مرجان‌ها ارائه دهیم با ما همراه شوید.

تحقیق پیشنهادی : تحقیق درباره مار و زندگی آن ها

تحقیق در مورد مرجان

مرجان چیست؟

مرجان‌ها جانورانی گیاهی شکل و استوانه‌ای هستند به صورت دست جمعی زندگی می‌کنند و در بالای استوانه سر آن‌ها و در پایین صفحه‌ای پهن وجود دارد که به ان صفحه پایی می‌گویند قرار دارد، در صفحه پایی سلول‌هایی وجود دارد که مواد آهکی ترشح می‌کنند تا مرجان بر روی تخته سنگ ثابت نگه داشته شود با ترشح این مواد به تدریج پایه‌ای آهکی برای مرجان بوجود می‌آید.

تجمع مرجان‌ها و ترشحات آهکی آن‌ها در طول زمان موجب پیدایش جزیره کیش می‌شود، بالا‌ترین تنوع زیستی اکوسیستم‌های جهان جزایر مرجانی و جنگل‌های استوایی هستند.

انواع مرجان

مرجان‌ها با توجه به تعداد تانتاکول‌ها، خط تقارن، نوع اسکلت به دو رده زیر تقسیم می‌شوند:

مرجان‌های هرماتیپیک یا مرجان‌های سخت

مرجان‌های هرماتیپیک در رده مرجان‌های سخت قرار دارند و این دسته مرجان‌ها شامل مرجان‌های سنگی که صخره‌های مرجانی می‌سازند می‌شود آن‌ها بخش کمی وز انرژی خود را از طریق زوگزانتله‌ها یا میکروجلبک‌های فتوسنتزی بدست می‌آورند.

این گونه مرجان‌ها با ترشح کربنات کلسیم یک اسکلت سخت را تشکیل می‌دهند، پولیپ‌ها در واقع در داخل فنجان‌های کوچکی که جنس آن‌ها کربنات کلسیم است قرار گرفته اند.

تعداد بسیاری از این فنجان‌ها به یک دیگر متصل می‌شوند و کلنی مرجان‌ها را می‌سازند این مرجان‌ها با سرعت بسیار کم رشد می‌کنند.

آن دسته از مرجان‌های سخت که شش یا تعداد کمتری خط تقارن در بدن خود دارند هگزا کورالیا شناخته می‌شوند در کارائیب

حدود ۵۰ گونه مرجان سخت وجود دارد و از انواع شناخته شده این مرجان‌ها می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • مرجان‌های ستونی که ستون‌های آن‌ها حدود سه متر ارتفاع دارد.
  • مرجان‌های لپتوپسامیا که در قسمت‌های وسیع دریای کارائیب یافت می‌شوند.
  • مرجان‌های مغزی که پهنای آن ۸/۱ رشد می‌کنند.
  • مرجان‌های شاخه‌ای که رشد زیادی دارند.

مرجان‌های آهرماتیپیک یا مرجان‌های نرم

مرجان‌های آهرماتیپیک فاقد زوگزانتله است و دارای ۸ تانتاکول می‌باشند این دسته شامل مرجان‌های زیر رده آلسیوناس داسا هستند مرجان‌های آهرماتیپیک از جمله شلاق‌های دریایی، پرهای دریایی و قلم‌های دریایی به عنوان مرجان نرم نیز شناخته می‌شوند.

ویژگی اصلی مرجان‌های آهرماتیپیک نرم و منعطف پذیری است و می‌توانند به راحتی با جریان‌های آبی حرکت کنند و اغلب ظاهر سوراخ تور مانندی دارند و اسکلت آن‌ها بیشتر پروتئینی است و فراوانی آن‌ها نسبت به مرجان‌های سخت کمتر است و در دریای کارائیب ۲۰ گونه از این مرجان‌ها زندگی می‌کنند.

خصوصیات مرجان ها

سازنده اصلی تشکیلات یا جزیره‌های کوچک دریایی مرجان‌ها هستند آن‌ها قادر به مقاومت در برابر امواج کوبنده دریاها هستند، در سلول‌های بعضی از مرجان‌های سطحی آب، جلبک‌های قهوه‌ای هستند، اجزای مرجان‌ها شامل یک پلیپ کوچک است که دارای شاخ‌های کوتاه و عضلات مختصر است و در یک جام سنگی زندگی می‌کنند و تیغه‌های شعاعی جانور در کف آن قرار دارد.

تحقیقات پیشنهادی : تحقیق درباره سلمان هراتی
و
تحقیق درباره رصدخانه سمرقندی
و
تحقیق درباره دوستی فضای مجازی

کلام آخر: به پایان تحقیق درباره مرجان ها رسیدیم چنانچه در این خصوص نظر یا پیشنهادی دارید با ما در دیدگاه به اشتراک بگذارید.

طهرانی

بنیانگذار مجله اینترنتی ماگرتا و متخصص سئو ، کارشناس تولید محتوا ، هم‌چنین ۱۰ سال تجربه سئو ، تحلیل و آنالیز سایت ها را دارم و رشته من فناوری اطلاعات (IT) است . حدود ۵ سال است که بازاریابی دیجیتال را شروع کردم. هدف من بالا بردن سرانه مطالعه کشور است و اون هدف الان ماگرتا ست.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

هشت + دوازده =