اخبارعلمی

تحقیق درباره دوستی فضای مجازی ❤️+ مزایا و معایب

مقاله در مورد معایب و فواید دوستی در فضای مجازی با توضیح کامل

تحقیق درباره دوستی فضای مجازی : امروزه دوستی در فضای مجازی یکی از سرگرمی‌های جوانان و نوجوانان است که در این مطلب از بخش تحقیق ماگرتا می‌خواهیم مطالبی را در این خصوص بیان کنیم با ما همراه شوید.

مطلب پیشنهادی: تحقیق در مورد چگونه دوست خوب پیدا کنیم

تحقیق درباره دوستی فضای مجازی

مفهوم دوستی در فضای مجازی

برای دوستی در فضای مجازی اولین قدم پرسیدن سن، جنسیت و محل سکونت طرف مقابل است که اغلب با سوال ASL در گذشته شناخته می‌شود. هدف اصلی دوستی مجازی ابتدا آشنایی بوده و ارسال تصویر و دوستی و گفتگو که گاها تا مرحله ازدواج نیز پیش می‌رود.

اما گاهی اوقات این دوستی تبعات بدی را نیز به همراه دارد که یکی از طرفین از اطلاعات شخصی یا تصاویر شما سو استفاده کند یا شما را با آن‌ها تهدید نماید.

معایب دوستی در فضای مجازی

در بخش از نوشتار می‌خواهیم معایب دوستی در فضای مجازی را بیان کنیم.

  • افزایش بی اعتمادی در جامعه

رشد روابط و دوستی در فضای مجازی فرصت را برای سودجویان فراهم کرده است که با فریب جوانان دست به کلاه برداری‌های مالی و اخاذی بزنند؛ زیرا بسیاری از این روابط قابل پیگیری نیستند و به دلیل درگیریهای عاطفی و حفظ آبرو خود اقدام به پیگیری نمی کنند.

  • زمینه ساز انحراف اخلاقی

بسیاری از افراد قبل از دوستی در فضای مجازی فردی پایبند به چهار چوب‌های اخلاقی و متعهد بودند، اما پس از آغاز دوستی در این فضا و گذشت زمان انحرافات اخلاقی در آن‌ها بروز داده است که بروز انحرافات اخلاقی برای هر کس با توجه به چارچوب‌های اخلاقی و خط قرمز‌هایی که دارد یک معنا شود.

  • ساختن یک تصویر آرمانی و عدم مطابقت با هویت و شخصیت اصلی

در محیط اینترنت به راحتی می‌توان دروغ گفت و تصویر آرمانی برای خود ساخت که با هویت و شخصیت اصلی فرد هیچ مطابقتی ندارد حتی این امکان وجود دارد که فرد با یک هویت ثابت با چندین نفر ارتباط دوستی برقرار کند بدن اینکه کسی از این قضیه مطلع گردد.

  • فضای آلوده

گسترش استفاده از اینترنت و دوستی در این این فضا همچنین فضای آلوده‌ای که در بسیاری از چت روم‌ها، سایت‌ها و کانال‌ها وجود دارد به راحتی می‌تواند افراد را به دام‌های انحطاط اخلاقی و انحرافات جنسی بکشاند بسیاری از گروه‌های منحرف از طریق عضو گیری و اشاعه فرهنگ غیر دینی خود در این فضا اقدام کرده اند.

  • اعتیاد به اینترنت

گسترش استفاده از گوشی‌های هوشمند و افزایش وابستگی افراد در سنین مختلف منجر به اعتیاد در اینترنت می‌شود حال اگر دوستی در این بستر رخ دهد اعتیاد فرد چندین برابر می‌شود، این اعتیاد می‌تواند منجر به دور شدم از فضاهای خانوادگی و رها شدن در محیط‌های آلوده شود که نتیجه خوبی به همراه نخواهد داشت.

نکته مهم در خصوص دوستی در فضای مجازی

عدم تعهد به یک دیگر مهم‌ترین تاثیر دوستی در فضای مجازی است زیرا با امکان بلاک کردن به راحتی روابط دوستی از بین می‌رود و افراد با یک رفتار اشتباه می‌توانند دوستی خود را از دست بدهند در صورتی که در دنیای حقیقی فرصت برای جبران اشتباه وجود دارد.

همچنین در فضای مجازی افراد اگر از ناراحتی خود سخن بگویند دیگران با لایک یا کامنت ابراز احساسات می‌کنند در صورتی که در دنیای حقیقی این ابراز احساسات می‌توانست عمیق‌تر و واقعی‌تر باشد.

مقالات پیشنهادی:
معنی ضرب المثل پارسال دوست امسال آشنا
و
انشا در مورد فضای مجازی طنز

☑️ به پایان تحقیق درباره دوستی در فضای مجازی رسیدیم، امید از خوانش این مطلب لذت ببرید منتظر نظرات و پیشنهادات شما در بخش نظرات هستیم.

موسوی پوران

هم‌بنیانگذار مجله ماگرتا ، زندگی ۲۴ ساعته روی خط آنلاین دهکده جهانی وب . تحلیلگر و متخصص تولید محتوای با ارزش و با کیفیت هستم و ۸ سالی می شود که وارد دنیای دیجیتال شدم. مدیر تیم تحقیق و توسعه شرکت هستم. بالاترین لذت برای من انجام کار تیمی ست.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

هفده + 19 =