اخبارعلمی

تحقیق درباره عقاب ها ✏️ + ساختار بدنی و نحوه تولد دوباره آن ها

مقاله جامع و کامل درباره ویژگی عقاب ها و طول عمر آن ها مناسب تمامی پایه های تحصیلی

تحقیق درباره زندگی عقاب ها و ویژگی هایشان : عقاب گروهی از پرندگان شکاری هستند که حدود ۶۰ گونه از آن وجود دارد و بیشتر آن‌ها بومی اوراسیا و آفریقا می‌باشند. برای کسب اطلاعات بیشتر با بخش تحقیق ماگرتا همراه باشید.

مطلب پیشنهادی: تحقیق درباره لانه سازی عقاب

تحقیق درباره عقاب ها

اطلاعاتی کلی درباره عقاب ها

عقاب‌ها به دلیل قدرت زیادی که دارند در بیشتر فرهنگ‌ها نماد جنگ و نیروی پادشاهی شناخته می‌شوند. حتی تماثیل آن بر روی سکه‌ها و بناهای تاریخی نیز دیده می‌شود و حتی امروزه بسیاری از کشورهای دنیا عقاب را به عنوان نماد خود انتخاب می‌کنند.

عقاب‌ها از نظر آناتومی شباهت زیادی به کرکس‌ها دارند اما برخلاف کرکس‌ها سر آن‌ها پوشیده از پر است. عقاب‌ها تک همسر هستند و با جفت خود تا پایان عمر زندگی می‌کنند، آن‌ها آشیانه خود را بر روی شاخه‌ها و ترکه‌های چوب درختان مرتفع یا صخره‌های مرتفع می‌سازند.

آشیانه عقاب ها هر ساله بزرگتر می‌شود و گاهی بیش از ۵۰۰ کیلوگرم وزن و حدود سه متر پهنا دارد. بزرگترین آشیانه متعلق به یک عقاب سر سفید در فلوریدای آمریکا است که آشیانه آن ۱/۶ متر عمق، ۹/۲ متر عرض دارد.

عمر عقاب ها

عمر عقاب‌ها نسبت به سایر پرنده‌ها دراز تر است، آن‌ها حدود ۷۰ سال عمر می‌کنند اما برای اینکه به این سن برسند باید دشواری‌های زیادی را تحمل کنند. هنگامی که عقاب‌ها به سن ۴۰ سالگی می‌رسند دیگر نمی توانند از چنگال های بلند و منعطف خود برای گرفتن طعمه استفاده کند.

نوک تیز و بلندش، خمیده و کند می‌شود و از آنجاکه پرها به سینه اش می‌چسبد پرواز برای او دشوار می‌شود در این شرایط عقاب دو راه حل دارد یا بمیرد یا یک فرایند سخت و دشوار ۱۵۰ روزه را تحمل کند.

برای طی کردن این فرایند باید به نوک کوهی برود و در آن جا نوک خود را آنقدر به سنگ بکوبد تا نوکش کنده شود و پس از کنده شدن نوک باید صبر کند تا نوک جدید رشد کند، سپس باید چنگال‌های خود را بکند تا چنگال‌های جدید به جای چنگال‌های قدیمی در بیاید.

در نهایت عقاب شروع به کندن تمام پرهای خود می کند و سرانجام پس از ۵ ماه عقاب تولد دوباره را آغاز می‌کند و حدود ۳۰ سال دیگر زندگی می‌کند.

ویژگی های عقاب ها

  • برخی از عقاب‌ها منقار بزرگتری دارند.
  • عقاب‌ها منقار نیرومندی و تندی دارند.
  • عقاب‌ها دوست دارند در نقاط غیر قابل دسترس آشیانه بسازند و حدود ۶ تا ۸ هفته بر روی تخم خود می‌خوابند.
  • بیشتر عقاب‌ها تنها دو تخم می‌گذارند و تنها یکی از آن‌ها زنده می‌ماند.
  • منقار عقاب طلایی حدود ۵ سانتی متر می‌رسد.
  • سر عقاید بزرگ و پوشیده از پر می‌باشد.
  • عقاب‌ها قدرت بینایی فوق العاده دارند.
  • جوجه‌های عقاب به آهستگی به بلوغ می‌رسند و در چهار سالگی شکل بزرگسال پیدا می‌کنند.
  • عقاب‌های چشمانی درشت دارند تا و هر یک از آن‌ها یک طرف سرش قرار گرفته است.
  • عقاب‌ها دارای پاهای نیرومند و روشن هستند و برای شکار از منقار و چنگال پاهای خود استفاده می‌کنند.
  • پاهای عقاب طلایی پوشیده از پر است اما قسمت پایین پاها بدون پر می‌باشد.

مقالات پیشنهادی:
تحقیق درباره مار و زندگی آن ها
و
تحقیق درباره زندگی دارکوب ها

☑️ به پایان تحقیق درباره زندگی عقاب ها رسیدیم، اگر دیدگاهی در این رابطه داشتید حتما آن را از بخش نظرات با ما و سایر کاربران به اشتراک بگذارید.

موسوی پوران

هم‌بنیانگذار مجله ماگرتا ، زندگی ۲۴ ساعته روی خط آنلاین دهکده جهانی وب . تحلیلگر و متخصص تولید محتوای با ارزش و با کیفیت هستم و ۸ سالی می شود که وارد دنیای دیجیتال شدم. مدیر تیم تحقیق و توسعه شرکت هستم. بالاترین لذت برای من انجام کار تیمی ست.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

12 − 6 =