مطلب پیشنهادی :
ad
+
اخبارعلمی

تحقیق درباره برگ های خوراکی ✳️ و بررسی انواع آنها

مقاله دانش آموزی در مورد ساقه های خوراکی و برگ گیاهان مختلف

تحقیق در مورد ساقه ها و برگ های خوراکی ؛ بر روی کره زمین انواع مختلفی گیاه وجود دارد که حدود ۱۰۰۰ نوع گیاه شناخته شده اند که برگها و ساقه‌های آن قابل مصرف برای انسان‌ها و دام‌ها است. برای کسب اطلاعات بیشتر در ادامه با بخش تحقیق ماگرتا همراه باشید.

مطلب پیشنهادی: تحقیق درباره جنگل

تحقیق درباره برگ های خوراکی

مقاله درباره برگ های خوراکی

طبق آثار و شواهدی که از تمدن‌های گذشته به جا مانده است برگ‌های گیاهان مختلف مور مصرف قرار می‌گرفتند و در گذر زمان شیوه‌های مصرف آنها بهبود می‌یافت، از برگ خوراکی می‌توان به صورت انواع سبزی خوردن، چای و دمنوش استفاده کرد. امروزه مصرف این برگ‌ها به صورت آب سبزیجات افزایش یافته است.

آماده سازی برگ های خوراکی

در فصل بهار مردم در بسیاری از نقاط مختلف جهان شروع به جمع آوری گیاهان در طبیعت و تهیه خوراکی‌های سنتی می‌کنند. برگ‌های خوراکی اغلب در گیاهان علوفه‌ای است که برای مصرف آنها باید فرایند‌هایی مثل پودر کردن یا خشک کردن، آبگیری و گاهی تخمیر انجام شود. مصرف برگ‌های خوراکی طبق روشهای مختلفی می‌باشد، در برگهای سبز گیاهان عمل فتوسنتز انجام می‌شود و این گیاهان برگهایی دارند که علاوه بر مواد موجود در گیاهان دارای ویتامین k و اثر ضد انعقاد خون هستند.

برگ گیاهان مختلف

برگ گیاهان خوراکی مختلف

آویشن

دمنوش آویشن برای سلامتی کاربرد بسیاری دارد مخصوصا برای بیمارهایی که حلق و ریه آنها دچار مشکل است توصیه می‌شود. آویشن بسیار خوشبو و معطر است و مصرف خوراکی نیز دارد.

اسفناج

اسفناج جزو گیاهانی است که سرشار از آهن و برای کم خونی مناسب است، اسفناج را می‌توان به همراه ماست مصرف کرد و همچنین در آش رشته نیز از آن استفاده می‌شود.

بروکلی

برگ‌های بسیار خوش طعمی دارد، سرشار از ویتامین c است واین ویتامین در مبارزه با سرطان نقش دارد.

پونه

برگ‌های آن خوراکی است و همراه با عدس مصرف می‌شود. این گیاه نیز در درمان نفخ معده نقش دارد.

تربچه

برگ‌های آن خوش طعم است و به سلامتی بدن کمک می‌کند و خطر ابتلا به بیماری‌ها را کاهش می‌دهد.

چغندر

چغندر سرشار از مواد مغذی و ویتامین است و کاربرد های مختلفی از جمله بهبود گردش خون و با مشکلات تنفسی مقابله می‌کند. برگ چغندر شبیه به کلم است.

شلغم

شلغم سرشار از ویتامین‌های A وKوC است و در درمان سرماخوردگی نقش موثری دارد و برگ آن به صورت خام قابل مصرف نیست.

هویج

برگ‌های هویج نقش‌های موثری در سلامتی دارد و سرشار از ویتامین Aاست و در سلامت چشم‌ها موثر است و دیگر نقش‌های آن در تقویت سیستم ایمنی، تنظیم فشار خون، از بین بردن سموم و بهبود تراکم استخوان می‌باشد.

برگ مو

از برگ این گیاهان در تهیه دلمه استفاده می‌شود. برگهای آن خواص دارویی و درمانی دارند و در کنترل قند خون، کاهش التهاب، بهبود عملکرد دستگاه گوارش، جلوگیری از یبوست و… نقش دارند.

نعناع

برگ نعناع بسیار خوشمزه و لذیذ است و یکی از کاربرد های آن درمان درد های دستگاه گوارش به ویژه ناراحتی معده است.

جعفری

گیاه جعفری خوشمزه و معطر است که جزو سبزیجات خوردنی می‌باشد. این گیاه سرشار از ویتامین Kاست و به دو صورت تازه و خشک مورد استفاده قرار می‌گیرد.

مقالات پیشنهادی:
تحقیق در مورد انرژی خورشیدی
و
تحقیق درباره انرژی های نو و تجدید پذیر

☑️ به پایان تحقیق درباره برگ های خوراکی رسیدیم چنانچه در این خصوص نظر یا پیشنهادی دارید حتما آن را در بخش دیدگاه درج کنید.

موسوی پوران

هم‌بنیانگذار مجله ماگرتا ، زندگی ۲۴ ساعته روی خط آنلاین دهکده جهانی وب . تحلیلگر و متخصص تولید محتوای با ارزش و با کیفیت هستم و ۸ سالی می شود که وارد دنیای دیجیتال شدم. مدیر تیم تحقیق و توسعه شرکت هستم. بالاترین لذت برای من انجام کار تیمی ست.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

یک × سه =