اخبارعلمی

تحقیق در مورد شیوه کارکرد باتری ها

شیوه کارکرد باتری ها چگونه است؟ تحقیق در مورد انواع باتری ها کلاس چهارم ابتدایی

تحقیق در مورد شیوه کارکرد باتری ها علوم هشتم : ساختمان داخلی باتری‌ها به گونه‌ای است که دو فلز غیر هم جنس در یک مایع شیمایی خاص که الکترولیت است قرار دارند. باتری‌ها قطعات الکترونیکی هستند که بدون آن‌ها هیچ یک از وسایل الکترونیکی مثل لب تاپ، ربات، چراغ قوه و… قادر به کار کردن هستند.

در این نوشتار می‌خواهیم شیوه کارکرد باتری‌ها را به طور کامل بیان کنیم برای کسب اطلاعات بیشتر در ادامه با بخش تحقیق ماگرتا همراه ما باشید.

مطلب پیشنهادی: تحقیق انواع فلزات کاروفناوری پایه هشتم

تحقیق در مورد شیوه کارکرد باتری ها

باتری چیست؟

باتری یک وسیله الکترونیکی است که به واسطه دو یا چند سلول شیمیایی با اتصالات خارجی تشکیل شده است، باتری منبع تامین انرژی دستگاه‌های الکترونیکی مانند خودروهای برقی، تلفن همراه و… است.

باتری‌ها در مدارهای صنعتی و ساده و در ابعاد کوچک و بزرگ استفاده می‌شوند و منبع نیروی الکترونیکی شارش الکترون در مدار را تامین می‌کنند. به طور کلی ابزارهای الکترونیکی بدون باتری قادر به کار کردن نیستند و باتری یکی از اجزای مهم در ابزار های الکترونیکی می‌باشد.

اجزای تشکیل دهنده باتری

باتری‌های از سه قسمت اصلی تشکل می‌شوند که شامل آند( قطب منفی باتری) کاتد( قطب مثبت باتری) الکترولیت (‌ قطعه‌ای که ما بین آند و کاتد قرار می‌گیرد) می‌شود.

ساختار اصلی باتری ها

درون باتری یک واحد نیرو به نام یاخته وجود دارد که از سه قسمت تشکیل شده است: دو الکترون و یک ماده شیمیایی به نام الکترولیت که در میان الکترون‌ها قرار دارد، این‌ها برای ایمنی بیشتر درون یک ماده یا قالب پلاستیکی قرار دارند.

در باتری‌ها دو ترمینال الکترونیکی دستی وجود دارد، این ترمینال با علامت مثبت و منفی مشخص شده اند که از همان قسمت خارجی به الکترون‌های داخل متصل هستند. به طور کلی در تحقیق شیوه کارکرد باتری ها باید بگوییم که باتری از دو یا چند یاخته تشکیل شده است که باعث افزایش نیروی باتری می‌شوند.

انواع باتری از نظر کاربرد

  • باتری‌های خورشید که مطابق با قوانین خاصی شارژ می‌شوند.
  • باتری‌هایی که توانایی تامین یک جریان ثابت برای مدت زمانی طولانی را دارند مانند باتری مورد استفاده در موبایل.
  • باتری‌های اتومبیل که جریان زیادی را در مدت زمان گم تامین می‌کنند.
  • باتری‌های سامانه‌های امنیتی، حفاظتی که عمر و پایداری بالایی دارند.
  • باتری‌های قلمی و نیم قلمی که ارزان هستند.
  • باتری‌های سکه ای که جریان کمی را برای مدت طولانی تامین می‌کنند.

کارکرد باتری‌ها چگونه است؟

باتری‌ها از یک یا چند سلول کوچک داخلی تشکیل شده اند که این سلول‌ها برای افزایش ولتاژ با یکدیگر سری می‌شوند و برای افزایش جریان با یکدیگر موازی خواهند شد.

هر سلول شامل دو نیم سلول است که توسط ماده‌ای الکترولیت که شامل یون مثبت و منفی است که رسانای الکترونیکی می‌باشد به یکدیگر متصل شده اند.

هنگامی که باتری از طریق سیم وبه مصرف کننده یون‌های منفی متصل می‌شود، انرژی در آن بر اثر( عبور از یک مقاومت یا انرژی جنبشی) ایجاد می‌شود که به سمت یون‌های مثبت حرکت می‌کنند و به تدریج باعث خنثی شدن یون‌های مثبت می‌شوند.

با گذشت زمان انرژی باتری کم شده و مقاومت داخلی آن افزایش پیدا می‌کند. بدین ترتیب با گذشت مدت رمان باتری به صورت کامل تخلیه خواهد شد.

البته لازم است که بگوییم مدت زمان تخلیه باتری را آمپر ساعت باتری مشخص می‌کند به طور مثال یک باتری ۶۰‌ آمپر ساعت می‌تواند تا یک ساعت ۶۰ آمپر را تامین کند.

با کاهش جریان دریافتی از باتری مدت زنان کارایی آن افزایش پیدا می‌تواند که در این حالت باید دما، لرزش‌ مقدار تنش موجود در جریان را در زمان نهایی لحاظ کنیم به طور مثال یک باتری ۶۰ آمپر ساعتی می‌تواند جریان ۲۰ آمپر را برای ۳ ساعت تامین کند، در حالی که با توجه به ساختار باتری این زمان به نیم ساعت کاهش پیدا می‌کند.

همچنین بخوانید:
تحقیق کاربرد انواع پلاستیک ها و ویژگی آن ها
و
تحقیق در مورد راه حل برای احیای دریاچه ارومیه

☑️ در این تحقیق شیوه کارکرد باتری ها را به شیوه کامل برای شما بیان کردیم شما می‌توانید نظرات خود را برای ما کامنت کنید.

موسوی پوران

هم‌بنیانگذار مجله ماگرتا ، زندگی ۲۴ ساعته روی خط آنلاین دهکده جهانی وب . تحلیلگر و متخصص تولید محتوای با ارزش و با کیفیت هستم و ۸ سالی می شود که وارد دنیای دیجیتال شدم. مدیر تیم تحقیق و توسعه شرکت هستم. بالاترین لذت برای من انجام کار تیمی ست.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

3 × 2 =