مطلب پیشنهادی :
ad
+
اخبارعلمی

تحقیق در مورد راه حل برای احیای دریاچه ارومیه

تحقیق در مورد چگونه باید دریاچه ارومیه را احیا کنیم؟ برای پایه هفتم متوسطه

تحقیق در مورد راه های به کار گرفته شده برای احیای دریاچه ارومیه پایه هفتم : دریاچه ارومیه طی سهل انگاری های انجام شده به تدریج خشک شده است. دریاچه ای که آب بسیاری از کشور را تأمین می کرد الان دیگر قابل استفاده نیست ولی می توان با به کار گرفتن چند راهکار به احیا شدن دریاچه ارومیه امیدوار بود.

مطلب پیشنهادی: انشا در مورد دریا و زیبایی هایش

تحقیق در مورد راه حل برای احیای دریاچه ارومیه

تحقیق درباره راهکارهای احیای دریاچه ارومیه

۱- اصلاح جاده خاکریز وسط دریاچه برای عبور و چرخش آب دریاچه و جلوگیری از خشک شدن مجدد آن  (مربوط به وزارت راه و شهر سازی)

۲- نظارت جدی و دقیق به بهره برداری آب در حوضه جهت پیشگیری از سوء استفاده ها (مربوط به سازمان آب منطقه ای)

۳- باز کردن سد های بلااستفاده حداقل جهت پیشگیری از نابودی بستر دریاچه و از دست ندادن قابلیت احیای آن  (مربوط به وزارت نیرو)

۴-  پیشگیری قطعی و بلافاصله از برداشت نمک از بستر دریاچه در همه مناطق (مربوط به استانداری – ستاد احیا – سازمان محیط زیست)

۵- اجرای هر چه سریعتر پروژه انتقال آب زاب و سیلو در جهت احیای دریاچه ارومیه

۶- اقدامات عاجل در اصلاح الگوی کشت پاییزی و اجرای هر چه سریعتر آبیاری قطره ای (مربوط به جهاد کشاورزی)

۷- استفاده از کلیه طرح های موثر پیشگیری از تبخیر در سدها (بدون لحاظ عدم صرفه اقتصادی، زیرا هزینه این طرح ها بیشتر از جمع هزینه های از دست رفته و هزینه های بعدی اثرات خشک شدن دریاچه نخواهد بود!)

۸- کنترل هر چه سریعتر نوع کشت در کل حوضه و حتی حوضه خزر که بشدت منطقه را تحت تاثیر قرار می دهد (جهاد کشاورزی)

۹- تشکیل هر چه سریعتر اتاق فکر اعم از مسئولین و فعالان و ذینفعان حوضه دریاچه جهت تدوین برنامه های اجرایی مکمل و ارتباط مشارکتی جهت تسهیل روند اجرای پروژه احیای دریاچه و استفاده از کلیه نظرات با حضور هر دو استان (استانداری ، ستاد احیا)

۱۰- باز کردن باب مشارکت واقعی و عملی مردم در نجات دریاچه از طریق رسانه های عمومی و ارتباط مستقیم ستاد  با مردم

۱۱- انتقال ستاد مرکزی به حوضه و امکان دریافت مستقیم بودجه توسط نمایندگی ستاد در دو استان جهت تسهیل ارزیابی و نظارت بر روند اجرای پروژه ها و پیشگیری از اتلاف بودجه احیا

۱۲- حمایت عملی و موثر و طرح های تشویقی از کشاورزان و باغدارانی که برای اصلاح سیستم زراعت و کاشت درخت و بستن چاههای غیر مجاز پیش قدم می شوند (وزارت جهاد کشاورزی)

۱۳- لای روبی و مسیر گشایی هر چه سریعتر مسیل و بستر رودها جهت امکان آفرینی برای ورود کلیه آب های ناشی از بارش های فصلی به پیکره دریاچه ارومیه (وزارت نیرو)

همچنین بخوانید:
انشا در مورد چرا باید از طبیعت مراقبت کنیم
و
انشا درباره آسمان شب

☑️ به پایان تحقیق در مورد راه حل های برای احیای دریاچه ارومیه رسیدیم، اگر دیدگاهی در این رابطه دارید حتما آن را از بخش نظرات با سایر کاربران به اشتراک بگذارید.

موسوی پوران

هم‌بنیانگذار مجله ماگرتا ، زندگی ۲۴ ساعته روی خط آنلاین دهکده جهانی وب . تحلیلگر و متخصص تولید محتوای با ارزش و با کیفیت هستم و ۸ سالی می شود که وارد دنیای دیجیتال شدم. مدیر تیم تحقیق و توسعه شرکت هستم. بالاترین لذت برای من انجام کار تیمی ست.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

ده + ده =