اخبارعلمی

تحقیق درباره شهاب سنگ و انواع آن برای کلاس ششم و هشتم

بهترین مقاله درباره شهاب سنگ ها و انواع آن برای دانش آموزان کلاسی و تمامی پایه ها

تحقیق درباره شهاب سنگ : شهاب سنگ‌ها یکی از اجرام آسمانی هستند در این نوشتار از بخش تحقیق ماگرتا می‌خواهیم درباره شهاب سنگ‌ها مطالبی را ارائه بدهیم برای کسب اطلاعات بیشتر با ما همراه شوید.

تحقیق پیشنهادی : تحقیق درباره نیروی اصطکاک

تحقیق درباره شهاب سنگ

درباره شهاب سنگ ها

شهاب سنگ‌ها اجرام بزرگ آسمانی هستند که از سنگ و فلز تشکیل شده اند، هنگامی که این اجرام وارد جو زمین می‌شوند به دلیل قطر زیادی که دارند از جو می‌گذرند قطر آن‌ها حدود ۵۰ تا ۱۰۰ متر است و عوارض و دهانه‌های گوناگونی را از خود برجای میگذارند برای مثال دهانه بارینجر در آریزونا و دهانه ورد فوت در آفریقای جنوبی.

 اهمیت مطالعه شهاب سنگ‌ها برای تعیین سن زمین، منظومه خورشیدی و تعیین سن کل کیهان می‌باشد، همچنین با مطالعه شهاب سنگ‌ها می‌توان ترکیب شیمیایی بخش‌های مختلف سیاره زمین و سایر سیارات سنگی را تعیین کرد و فرایند‌های که منجر به تشکیل این سیارات و تشکیل هسته و پوسته اولیه، فرایند تفریق عنصری در شته اولیه وا فرایند مهمی چون تشکیلات حیات می‌باشد را به دقت بررسی کنید، علاوه بر این‌ها به کمک مطالعه شهاب سنگ‌های فلزی و مطالعه لرزه نگاری دانشمندان ترکیب حدودی هسته زمین را تعیین می‌کنند.

انواع شهاب سنگ ها

شهاب سنگ‌ها به سه گروه تقسیم می‌شوند:

شهاب سنگ سنگی

شهاب سنگ سنگی از جنس سیلیکات است و مانند صخره‌های زمینی می‌باشند، و یافتن این نوع شهاب سنگ‌ها دشوار است؛ زیرا سیلیکات‌ها مانند سیلیکات‌های زمینی تشکیل شده اند.

شهاب سنگ‌های سنگی یوکریت احتمالا از سیارک ووستا یکی از شناخته‌ترین سیارک‌ها کنده شده است.

شهاب‌های سنگ‌های سنگی به دو نوع کندریت و آکندریت تقسیم می‌شود شهاب سنگ‌های کندریت دارای دانه‌های کندرول هستند اما آکندریت فاقد کندرول می‌باشد.  

شهاب سنگ سنگی آهنی

شهاب سنگ سنگی آهنی از آهن و سیلیکات تشکیل شده که اندازه آن‌ها به یک میزان است همچنین شهاب سنگ‌های یافت شده از این گروه بسیار کمتر از بقیه هستند در این نوع شهاب سنگ‌ها بلورهای سنگی در زمینه فلز دیده می‌شود و در مواردی سنگ و فلز با هم مخلوط شده اند.

شهاب سنگ آهنی

شهاب سنگ‌های آهنی از نیکل و آهن تشکیل شده اند این نوع شهاب سنگ‌ها براساس نسبت این دو عنصر به چند زیر رده تقسیم شده اند، شهاب سنگ‌های آهنی بسیار کم در معرض هوازدگی هستند به همین دلیل اگر چندین سال از سقوط آن‌ها بگذرد اما شکل اولیه خود را حفظ می‌کنند ولی شهاب سنگ‌های سنگی را پس از چند سال به سختی می‌توان از سنگ‌های زمینی تمیز کرد.

بزرگترین شهاب سنگ

بزرگترین شهاب سنگ به نام باکوبیریتو که تقریبا هم وزن کیپ یورک می‌باشد در کشور مکزیک کشف شده است، تاریخ کشف این شهاب سنگ به سال ۱۸۸۶ باز می‌گردد این شهاب سنگ توسط زمین شناسی به نام گیلبرت الیس بیلی در دهکده‌ای به نام رانچیتو در نزدیکی شهر سنلوا دلیوا پیدا کرد، بیلی به مکزیک رفت و این شهاب سنگ بزرگ را با کمک مردم محلی از دل زمین بیرون آورد.

طول این شهاب سنگ ۲۵/۴ متر و عرض آن ۲ متر و ارتفاع آن ۷۵/۱ است و در مرکز علمی سینالوا قرار دارد.

تحقیقات پیشنهادی : تحقیق در مورد زندگی فیثاغورث
و
تحقیق درباره انواع ایزوتوپ و عناصر آن
و
تحقیق در مورد تلگراف

سخن پایانی: به پایان تحقیق درباره شهاب سنگ‌ها رسیدیم امید است این مطلب برای شما مفید باشد منتظر نظرات و پیشنهادات شما در کامنت هستیم.

طهرانی

بنیانگذار مجله اینترنتی ماگرتا و متخصص سئو ، کارشناس تولید محتوا ، هم‌چنین ۱۰ سال تجربه سئو ، تحلیل و آنالیز سایت ها را دارم و رشته من فناوری اطلاعات (IT) است . حدود ۵ سال است که بازاریابی دیجیتال را شروع کردم. هدف من بالا بردن سرانه مطالعه کشور است و اون هدف الان ماگرتا ست.

یک دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

13 + پنج =