اخبارعلمی

تحقیق درباره بلوغ اخلاقی نوجوانان ☑️

مقاله دانش آموزی در مورد بلوغ اخلاقی نوجوان ها و نشانه ها و آثار آن

تحقیق درباره بلوغ اخلاقی نوجوانان و نشانه های آن ؛ نوجوانان در سنین بلوغ انواع بلوغ که شامل بلوغ جسمی، بلوغ عاطفی، بلوغ اخلاقی، بلوغ اجتماعی می‌شود را تجربه می کنند که در این نوشته از بخش تحقیق ماگرتا می خواهیم در مورد تغییرات اخلاقی آن صحبت کنیم، با ما همراه باشید.

مطلب پیشنهادی: تحقیق درباره عزت نفس

تحقیق درباره بلوغ اخلاقی نوجوانان

تحقیق در مورد بلوغ اخلاقی نوجوان ها

بلوغ یکی از بحرانی ترین دوره‌های زندگی هر فرد است در این فرایند نوجوان به شناخت شخصیتی می‌رسد و دیدگاه تازه‌ای نسبت به مسائل مختلف پیدا می‌کند، حس کنجکاوی در این دوره بیشتر از هر دوره‌ای دیگر می‌شود در این دوره برخی از هیجانات درونی و تغییر شکل جسمی بوجود می‌آید به طور کلی جایگاه سن بلوغ در نوجوانی بسیار اهمیت دارد؛ زیرا با هنجارهایی رو به رو هستند که باید از سر بگذرانند.

در بلوغ اخلاقی نوجوانان خود را با شرایط مالی، بافت مدرن و سنتی خانواده قرار می‌دهد در سنین نوجوانی جنبه‌های باور پذیر زندگی را در نظر می‌گیرد و از تقاضای غیر معقول کودکی خود پشیمان می‌شود و آن‌ها را کاهش می‌دهد او در نوجوانی اوضاع مالی خانواده خود درک می‌کند.

به دلسوزی نسبت به پدر و مادر خود می‌پردازد و اخلاقی با مهربانی و رحمت از خود نشان می‌دهد اما در پی بلوغ زود رس نوجوان دچار عصبانیت‌های افسار گسیخته می‌شود که والدین او بسیار تعجب می‌کنند بسیاری از کج خلقی ها و اعمال خشن نوجوان در این سن بخاطر بلوغ زود رس است.

نقش همسالان در بلوغ اخلاقی

همسالان با اینکه در خانواده‌های گوناگون با فرهنگ مختل بزرگ شده اند در تسریع فرایند بلوغ نقش مهمی دارد. نوجوانان چون دنیای خود را نزدیک به دنیای همسالان می‌بینند به همین از گفتن بسیاری از حرف‌ها ابایی ندارند و صمیمیت آن بسیار بیشتر از صمیمیت با پدر و مادر است آن‌ها سعی می‌کنند بیشتر اوقات خود را با دوستان سپری کنند تا از لحظاتی که در کنار آن‌ها هستند برای فهم بیشتر حقایق بلوغ بهره ببرند.

نوجوانان در کنار همسالان خود بی محابا رفتار می‌کنند و برای اینوه نزد آن‌ها محبوبیت بیشتری داشته باشند دست به کارهایی می‌زنند که برتری آن‌ها زه نسبت به دوستانش نشان دهد، به راحتی در برابر بزرگان حاضر جوابی می‌کنند در خیابان بلند می‌خندد و حرف می‌زنند که همه این‌ها نشان از بلوغ زود رس نوجوان است که او را در سراشیبی سقوط اخلاقی قرار می‌دهد

نقش خانواده در بلوغ اخلاقی

نخستین و اصلی‌ترین نهادی که می‌تواند مانع بلوغ زود رس شود خانواده است، خانواده می‌تواند به آموزش تعالیم صحیح بپردازد تا نوجوان با گروه همسالان خود هماهنگ نشده و در دام اینترنت و ماهواره گرفتار نشود. همچنین نقش نظارتی خانواده نیز بسیار مهم است اول اینکه نوجوان را تنها نگذارد و به او چند مسئولیت کوچک بدهد تا حس مسئولیت پذیری در او بیشتر شود.

چه کسانی به بلوغ اخلاقی رسیدند؟

کسانی که در چهار چوب اخلاقی رفتار می‌کنند و به افراد توهین نمی کنند و به حقوق دیگران احترام می‌گدازند آن‌ها کم توقع و آرام هستند.

چه کسانی به بلوغ اخلاقی نرسیده اند؟

کسانی که اهل خساست و تهمت زدن به دیگران هستند و دشنام گو هستند و پدر و مادر خود را آزار می‌دهند.

مقالات پیشنهادی:
آداب صحبت کردن تاثیر گذار
و
تحقیق درباره ذهن انسان

☑️ به پایان تحقیق درباره بلوغ اخلاقی نوجوانان رسیدیم، اگر سوال یا پیشنهادی در این رابطه داشتید حتما آن را از بخش نظرات با ما به اشتراک بگذارید.

موسوی پوران

هم‌بنیانگذار مجله ماگرتا ، زندگی ۲۴ ساعته روی خط آنلاین دهکده جهانی وب . تحلیلگر و متخصص تولید محتوای با ارزش و با کیفیت هستم و ۸ سالی می شود که وارد دنیای دیجیتال شدم. مدیر تیم تحقیق و توسعه شرکت هستم. بالاترین لذت برای من انجام کار تیمی ست.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

15 + 15 =