اخبارعلمی

تحقیق تهیه نمک خوراکی کلاس چهارم

بهترین مقاله درباره تهیه نمک خوراکی برای دانش آموزان کلاسی و تمامی پایه ها

تحقیق تهیه نمک خوراکی: نمک یکی از نیازهای اساسی در هر آشپز خانه­ای است. در گذشته­ های دور نمک محصولی گران قیمت و ارزشمند بوده ­است و در بین تجار محصولی پر طرفدار بوده ­است. لازم است بدانید نمک در بدن ما، غذاهایی که میخوریم، در اقیانوس ­ها و دریاها حضور دارد. در ادامه با بخش تحقیق ماگرتا همراه باشید.

تحقیق پیشنهادی : تحقیق درباره ورزش صخره نوردی

تحقیق تهیه نمک خوراکی
تحقیق تهیه نمک خوراکی

همه چیز در مورد نمک

نمک ماده معدنی است که نام دیگر آن سدیم کلرید (NaCl) است که در حالت طبیعی سنگ نمک یا هالیت نام دارد. آیا نام «ید» به گوشتان خورده است؟ ید عنصری است که که معمولا در نمک خوراکی یافت می­شود که کمبود آن موجب بروز مشکلات بیشمار هورمونی در بدن خواهد شد.

اولین شواهد و آثار استخراج نمک نشان میدهد که برای اولین بار این استخراج در رومانی صورت گرفته است البته لازم به ذکر است بعدها  شواهدی و آثاری مبنی بر آن که در پین در همان زمان­ها کارهای نمکی نیز انجام می­شده است.

این محصول به شدت برای چینی­ها، یونانیان و رومیان با ارزش بوده است به طوری که گاهی حقوق سربازان رومی با نمک پرداخته می­شده است.

در کشورهای ساحلی، معمولا با جوشاندن آب اقیانوس و در کشورهای قاره­ای منبع مناشق ه­ای بوده است. شاید باورتان نشود اما در گذشته جنگ­های بسیاری بر سر نمک رخ داده است. امروزه منبع اصلی استخراج نمک دریا است که منبعی است نامتناهی.

اصلی ­ترین روش­های استخراج و به دست آوردن نمک را بدانیم:

استخراج محلول: اکثر نمک مصرفی ما امروز از این طریق به دست می­آیند. این روش به این صورت  است که روی منابع نمک چاه کنده می­شود و آب تازه به آن تزریق می­کنند. این آب تزریق شده نمک را در خود حل می­کند و سپس این آب بیرون کشیده شده و برای تبخیر و استخراج نمک به کارخانه­ منتقل می­شود.

تبخیر خورشیدی: در این قسمت می­خواهیم روشی را برای شما شرح دهیم که روشی است ساده و سنتی برای به دست آوردن نمک که خورشید و باد وظیفه تبخیر را به عهده دارند.

استخراج عمیق محوری: نمک محصولی است که آن را مانند هر ماده معدنی دیگر از معدن استخراج می­کنند. معادن نمک موجود در زیر لایه­های قدیمی در کف دریا امروزه استخراج و پردازش می­شوند.

روش دستی: در دنیا در برخی از مناطق در کف دریا و دریاچه نمک وجود دارد که می­توان آن را به صورت دستی استخراج کرد. لازم به ذکر است تنها 6 درصد نمک تولید شده در جهان برای مصارف خوراکی مورد استفاده قرار می­گیرد و 8 درصد برای برف روبی و 12 درصد آن صرف تصفیه آب و 6 درصد آن برای مصارف کشاورزی استفاده می­شود و 68 درصد باقی مانده آن در کارخانه­ها و دیگر روندهای صنعتی، خمیر کاغذ، پلاستیک و PVC مورد استفاده واقع می­گردد.

علت نیاز بدن انسان به نمک را بدانیم

نمک خوراکی، یکی از مواردی که بدن ما برای سوخت و ساز مواد خوراکی است. سازمان بهداشت جهانی اعلام کرده است حداقل میزان مصرفی روزانه مجاز نمک را 5 گرم است. جالب است بدانید مقدار نمکی که از طریق رژیم غذایی وارد بدن فرد سالم و بالغ شود تقریبا برابر با 3500 میلی گرم در روز است.

تحقیقات پیشنهادی : تحقیق درباره زندگینامه وحشی بافقی
و
تحقیق در مورد سنگ های آذرین
و
تحقیق درباره وال ها

سخن پایانی: به پایان این تحقیق تهیه نمک خوراکی رسیدیم و امیدواریم برای شما مفید واقع شده باشد. منتظر نظرات شما در بخش دیدگاه هستیم.

طهرانی

بنیانگذار مجله اینترنتی ماگرتا و متخصص سئو ، کارشناس تولید محتوا ، هم‌چنین ۱۰ سال تجربه سئو ، تحلیل و آنالیز سایت ها را دارم و رشته من فناوری اطلاعات (IT) است . حدود ۵ سال است که بازاریابی دیجیتال را شروع کردم. هدف من بالا بردن سرانه مطالعه کشور است و اون هدف الان ماگرتا ست.

‫4 دیدگاه ها

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

یک + 3 =