اخبارعلمی

تحقیق درباره وال ها ☄️  مقاله در مورد زندگی نهنگ ها

مقاله دانش آموزی درباره ساختار بدنی، زیستگاه و انواع وال ها

تحقیق درباره وال ها و انواعشان : وال ها یا نهنگ ها پستاندار آبزی می باشند که جزو بزرگترین موجودات دریایی هستند. وال ها دمی بلند دارند و پشت آن ها گوشتالو و پهن است و در اقیانوس‌ها زندگی می‌کند. برای کسب اطلاعات بیشتر با بخش تحقیق ماگرتا همراه باشید.

مطلب پیشنهادی: تحقیق درباره عروس دریایی

تحقیق درباره وال ها

اطلاعاتی درباره نحوه زنگی وال ها

وال‌ها پستاندار هستند اما شبیه ماهی‌ها نیز می‌باشند آن‌ها بچه می‌زایند، اما نوزاد آن‌ها در هنگام به دنیا آمدن نیز بسیار بزرگ است آن‌ها به نوزادان خود شیر می‌دهند. اغلب وال‌ها به صورت گروهی زندگی می‌کنند و گاهی اوقات برخی از این گروه‌ها در ساحل دریا به گل می شینند و می‌میرند نسل بسیار از وال‌ها به دلیل شکار بی رو در خطر نابودی می‌باشد.

یک وال حدود سی متر طول دارد و وزن آن ۱۷۰‌ تن است که برابر با وزن ۲۵ فیل است وزن بال وال‌ها به سنگینی یک فیل و وزن قلب ان به اندازه یک ماشین کوچک است. وال‌های ابی در خلیج فارس و دریای عمان دیده شده اند. اگر وال ها به ساحل بیاید فشار سنگینی را متحمل می شوند که منجر به مرگشان می شود.

⚜️ وال ها در دو نوع دندانی و بالنی می باشند که در ادامه آن ها را معرفی می کنیم :

وال های دندانی

وال‌های دندانی در دهان خود دندان دارند آن‌ها یک سوراخ در بالای سر خود دارند در حالی که وال‌های بالنی دو سوراخ در بالای سر خود دارند. وال‌های دندانی اندامی در سر خود دارد که باعث تمرکز امواج صوتی می‌شود مغز ان‌ها بسیار بزرگ و حیوانات باهوشی هستند.

مهم ترین انواع وال های دندانی

  • نهنگ قاتل: طول ان حداکثر ۹‌ متر و پشت آن‌ها سیاه و شکم سفیدی دارند باله پشتی انحنا به سمت عقب و ۸/۱ متر ارتفاع دارد دم نهنگ قاتل کوتاه و پف دار است. این نهنگ‌ها به صورت گروهی زندگی می‌کنند و قدرتمند ترین شکارچی دریا می‌باشند غذای آن‌ها شیر های دریایی، کوسه است فرزندان آن‌ها تا پایان عمر حتی پس از بچه دار شدند نیز با والدین خود زندگی می‌کنند.
  • عنبر ماهی: طول ان ۱۸ متر است و رنگ آن خاکستری متمایل به قهوه‌ای می‌باشد، عنبر ماهی بزرگترین گوشتخوار دنیا است سر ان بسیار بزرگ است و یک سوم طول ان را تشکیل می‌دهد و غذای محبوب این حیوان نهنگ هشت پایان دریایی است.

وال های بالنی

وال‌های بالنی آب دریا را فیلتر می‌کنند و موجودات زندان را می‌گیرند مشهورترین زیر گونه‌های این وال‌ها عبارتند از:

  • نهنگ کوهان دار: طول آن‌ها ۱۶ متر و دارای بدن ضخیم و گوشتالو هستند رنگ آن‌ها خاکستری است و باله‌های پشتی آن‌ها در یک سوم انتهای بدن قرار دارد وال‌های کوهان دار در اکثر اقیانوس‌های دنیا وجود دارند.
  • وال آبی: طول ان حدود سی متر است و رنگ ان آبی خاکستری می‌باشد این وال‌ها معمولا به تنهایی سفر می‌کنند و طول مسیر حرکت آن ممکن است به ۲۵۰۰۰ کیلومتر نیز برسد این گونه از وال‌ها در معرض خطر انقراض قرار دارند.

مقالات پیشنهادی:
تحقیق در مورد لاک پشت دریایی
و
تحقیق در مورد زندگی خرس های قطبی

☑️ به پایان تحقیق درباره وال ها رسیدیم، اگر دیدگاهی درباره این حیوان زیبا و عجیب دارید حتما آن را از بخش نظرات با ما و سایر کاربران به اشتراک بگذارید.

موسوی پوران

هم‌بنیانگذار مجله ماگرتا ، زندگی ۲۴ ساعته روی خط آنلاین دهکده جهانی وب . تحلیلگر و متخصص تولید محتوای با ارزش و با کیفیت هستم و ۸ سالی می شود که وارد دنیای دیجیتال شدم. مدیر تیم تحقیق و توسعه شرکت هستم. بالاترین لذت برای من انجام کار تیمی ست.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نه − یک =