اخبارعلمی

تحقیق درباره آشیانه سازی هدهد ✏️ + تغذیه و زیستگاه

مقاله دانش آموزی درباره نحوه لانه سازی پرنده هدهد و زیستگاه آن

تحقیق درباره آشیانه سازی هدهد : این جانور که بسیار زیبا می‌باشد از راسته سبز قباسانان است، هدهد غول پیکر بومی جزیره سنت هلن منقرض شده است برخی نیز هدهد ماداگاسکار را گونه‌ای مستقل می‌دانند. با بخش تحقیق ماگرتا همراه باشید.

نام این پرنده در زبان فارسی مختلف است، هدهد و شانه به سر دو نام اصلی این حیوان زیبا است که اولی به صدای او و دومی به کاکل شانه مانند او اشاره دارد. پوپک نام دیگر این جانور است که از تاج پرندگان گرفته شده ازت و مرغ سلیمان نیز نامی است که به نیش او در ماجرای پیامبر ی او از سلیمان به بلقیس ملکه سبا اشاره دارد.

مطلب پیشنهادی: تحقیق درباره آشیانه سازی لک لک ها

تحقیق درباره آشیانه سازی هدهد

مشخصات هدهد

اندازه هدهد ۲۵ تا ۲۹ سانتی متر می‌باشد و طول بال‌های او به ۴۸ سانتی متر می‌رسد این پرنده به رنگ‌های سیاه، سفید و صورتی است. پروازهای نامنظم هدهد بسیار نامنظم است، اما به طور کلی بیشتر روی زمین است و در فضای باز تغذیه می‌کند، پرواز او بسیار کند است و تنها بال‌های خود را به صورت آهسته باز و بسته می‌کند.

همچنین این پرنده دارای کاکلی است که بیشتر مواقع بسته است و تنها در هنگام خطر باز می‌شود و سر و بدن قهوه‌ای مایل به صورتی کم رنگ دم و بال‌های او راه و راه سایه و سفید و منقار او نیز دراز و خمیده است که برای بیرون آوردن کرم‌ها و حشرات از سوراخ‌ها و زمین استفاده می‌کند.

تشخیص این پرنده خیلی آسان است نشانه‌های تشخیص آن شامل سر و بدت حنایی کمرنگ دم و بال‌های راه راه سیاه و سفید و کاکل ببند که بر روی سر دارد می‌باشد و معمولا در زمین و فضاهای باز و پر درخت دیده می‌شود.

زیستگاه هدهد

زیستگاه این پرونده در آسیا، اروپا، شمال آفریقا و آفریقای جنوبی و ماداگاسکار است، اکثر هدهد های شمال آسیا و اروپا در زمستان به نواحی گرمسیری مهاجرت می‌کنند اما هدهد های آفریقایی در طول سال یکجا می‌مانند.

زیستگاه هدهد باید دارای دو ویژگی باشد اولی وجود زمین با پوشش گیاهی اند ک که در آن به دنبال حشرات بگردد و تغذیه کند و دومی وجود اجسام عمودی مانند درخت، دیوار و صخره‌ها که بتواند در آن لانه‌سازی کند، این دو ویژگی در زیستگاه‌های هدهد دیده می‌شود.

در نهایت می‌توانیم بگوییم که هدهدها در زیستگاه‌های مختلف مانند مناطق گرمسیری، استپ‌های جنگلی، ساوانا، علفزار و فضاهای خالی درون جنگل زیست می‌کنند البته در برخی از زمین‌های تغییر یافته توسط انسان‌ها مانند مراتع، باغ‌ها و زمین‌های کشاورزی نیز دیده می‌شوند.

هدهدها چگونه آشیانه سازی می‌کنند؟

آشیانه این پرنده‌ها در داخل سوراخی در دیوار یا درختان است این پرنده برای محافظت از آشیانه خود در برابر دشمنان از طریق مدفوع بد بوی خود آن می‌پوشانند، هدهد ماده‌ای را در هنگام لانه‌سازی و پرورش جوجه از انتهای بدن خود ترشحات بد بویی خارج می‌کند که موجب می‌شود تا بوی بسیاری بدی از لانه بیاید.

تغذیه هدهد ها

هدهدها بیشتر در کشتزار های پهن آور با چمن‌های کوتاه زندگی می‌کنند آن‌ها از حشرات و کرم‌ها تغذیه می‌کنند همچنین از دانه‌ها، ساقه‌ها و جوانه‌ها نیز استفاده می‌کنند.

مقالات پیشنهادی:
تحقیق درباره لانه سازی عقاب
و
تحقیق درباره لانه سازی پرستو

☑️ به پایان تحقیق درباره آشیانه سازی هدهد رسیدیم، اگر دیدگاهی در این رابطه دارید حتما آن را از بخش نظرات با ما و سایر کاربران به اشتراک بگذارید.

موسوی پوران

هم‌بنیانگذار مجله ماگرتا ، زندگی ۲۴ ساعته روی خط آنلاین دهکده جهانی وب . تحلیلگر و متخصص تولید محتوای با ارزش و با کیفیت هستم و ۸ سالی می شود که وارد دنیای دیجیتال شدم. مدیر تیم تحقیق و توسعه شرکت هستم. بالاترین لذت برای من انجام کار تیمی ست.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نه + نوزده =