مطلب پیشنهادی :
ad
+
اخبارعلمی

تحقیق درباره آشیانه سازی لک لک ها 🕵️ + زمان مهاجرتشان

مقاله دانش آموزی در مورد لانه سازی لک لک ها و تغذیه شان

تحقیق درباره آشیانه سازی لک لک ها: لک لک‌ها یک نوع پرنده بزرگ است که می‌تواند در روستاها و شهرها برای خود لانه می‌سازد. برای کسب اطلاعات بیشتر در این زمینه با بخش تحقیق ماگرتا همراه باشید.

مطلب پیشنهادی: تحقیق درباره لانه سازی پرستو

تحقیق درباره آشیانه سازی لک لک ها

اطلاعاتی درباره لک لک ها

لک لک پرنده‌ای بزرگ است دارای پاها و گردن دراز و منقار بلند و راست می‌باشد آن‌ها می‌توانند پرواز کنند و در حین پرواز پاها و گردن خو را می‌کشند و اندکی رو به پایین نگه می‌دارند لک لک‌ها آرام و کند راه می‌روند و بر روی درختان، صخره‌ها، یا ساختمان‌ها برای خود آشیانه می‌سازند و از آن‌ها گونه‌های مختلفی وجود دارد.

لک لک‌های نر و ماده به هم شبیه هستند به عبارت دیگر هم شکل می‌باشند. لک لک‌ها به صورت حیواناتی اجتماعی هستند آن‌ها به صورت گروهی زندگی می‌کنند و غذا می‌خورند و عادت دارند در مکان‌ها و جاهای شلوغ آشیانه می‌سازند، همچنین لک لک‌های چوبی در آمریکای مرکزی و جنوب از مکزیک تا آرژانتین تولید مثل و زندگی می‌کنند.

لانه سازی لک لک ها

لک لک‌ها معمولا بر روی درختان، پشت بام‌ها، دکل‌های مخابرات و برق، صخره‌ها و ساختمان‌ها، دودکش‌های خانه‌ها، تیر برق‌ها آشیانه سازی می‌کنند شاید جالب باشد که بدانید لک لک‌ها می‌توانند با آرامش در کنار مردم زندگی کنند و ارتباط خوبی با انسان‌ها برقرار کنند.

لک لک‌ها به همراه جفت خود شاخه‌های خشک شده درختان را با نوک منقارشان جمع می‌کنند و در بالای یک بلندی، لانه‌ای شبیه یک نیم دایره درست می‌کنند و در برخی از موارد برای محکم کردن لانه خود از گِل نیز استفاده می‌کنند داخل لانه لک لک‌ها عمیق است تا در هنگام بیرون آمدن جوجه هایشان از لانه بیرون نیفتند.

زمان مهاجرت لک لک ها

لک لک‌ها نسبت به سرما حساس هستند به همین دلیل هر ساله به جاهای گرم مهاجرت می‌کنند و در مناطق گرم از اروپا، جنوب افریقا، ترکیه و ژاپن زندگی می‌کنند.

قبل از آنکه هوا سرد شود لک لک‌ها به نیم کره جنوبی مناطق استوایی آفریقا و هند مهاجرت می‌کنند در واقع لک لک‌ها می‌دانند که در این زمان از سال نیمه جنوبی گرم می‌شوند و پس از گذشت شش ماه در اوایل فصل بهار بر می‌گردند و برای یافتن آشیانه‌های قبلی خود هزاران کیلومتر را طی می‌کنند.

تغذیه لک لک ها

لک لک‌ها ب از ماهی کپور در آب با استفاده از منقارشان و لا انجام یک فن کمیاب و موثر برای ماهیگیری تغذیه می‌کنند، لک لک‌ها منقار خود را باز کرد و به درون اب می‌برند و منتظر می‌مانند تا یک ماهی عبور کند و هنگامی که حضور ماهی را احساس کردند در کمتر از ۲۵ ثانیه منقارش را ببندد و ماهی را بخورد.

تنها در تعداد کمی از مهره داران قابلیت این واکنش سریع را دارند معمولا لک لک‌ها برای انجام این فن ماهیگیری رودخانه‌های متروکه‌ای را که به وسیله جز و مدد یا افت سطح آب شیرین ایجاد شده اند را ترجیح می‌دهند؛ زیرا ماهی‌ها در این مناطق جمع می‌شوند.

مقالات پیشنهادی:
تحقیق درباره لانه سازی عقاب
و
تحقیق درباره ی زندگی موریانه ها

🔰 به پایان متن تحقیق درباره آشیانه سازی لک لک ها رسیدیم، اگر دیدگاهی در این رابطه دارید حتما آن را از بخش نظرات با ما و سایر کاربران به اشتراک بگذارید.

موسوی پوران

هم‌بنیانگذار مجله ماگرتا ، زندگی ۲۴ ساعته روی خط آنلاین دهکده جهانی وب . تحلیلگر و متخصص تولید محتوای با ارزش و با کیفیت هستم و ۸ سالی می شود که وارد دنیای دیجیتال شدم. مدیر تیم تحقیق و توسعه شرکت هستم. بالاترین لذت برای من انجام کار تیمی ست.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

2 × پنج =