مطلب پیشنهادی :
ad
+
اخبارعلمی

تحقیق در مورد لاک پشت دریایی سوم دبستان

مقاله درباره زندگی، لانه‌سازی و تخم گذاری و تغذیه لاک پشت های دریایی

تحقیق در مورد لاک پشت دریایی به زبان کودکانه : لاک پشت‌های دریایی موجوداتی قدیمی هستند که به جای پا باله دارند آنها جزو مهره داران خونسرد رده بندی می‌شوند. این لاک پشت‌ها در تمام اقیانوس‌های جهان به جز قطب شمال یافت می‌شوند.

سیستم تنفسی در لاک پشت‌های دریایی به صورت بی هوازی است و آنها توانایی حبس تنفس خود را به طور طولانی مدت در زیر آب دارند. برای کسب اطلاعات بیشتر با بخش تحقیق ماگرتا همراه باشید.

مطلب پیشنهادی: تحقیق در مورد لاک پشت یک جانور دوزیست

تحقیق در مورد لاک پشت دریایی سوم دبستان

اندازه لاک پشت‌های دریایی

به طور کلی هفت گونه از لاک پشت‌های دریایی وجود دارد که از نظر اندازه با یکدیگر متفاوت هستند. بزرگ‌ترین لاک پشت‌ها، لاک پشت‌های پشت چرمی نامیده می‌شوند و کوچک‌ترین لاک پشت‌ها، لاک پشت‌های ریدلی کمپ می‌باشند. لاک پشت‌های بزرگ دارای طول ۲ متر و وزن ۹۰۰ کیلوگرم هستند و لاک پشت‌های کوچک طول ۶۵ سانتی متر و وزن ۴۵ کیلوگرم را دارند.

تغذیه لاک پشت‌های دریایی

لاک پشت‌های دریایی تا زمان جفت‌گیری تنها می‌باشند. پس لاک پشت‌ها به تنهایی غذا می‌خورند اما گروهی از آنها نیز با یکدیگر غذا می‌خورند. در واقع لاک پشت‌های دریایی گوشتخوار هستند و غذای آنها میگو، خرچنگ، حلزون، ستاره دریایی و جلبک دریایی می‌باشد.

محل زندگی لاک پشت‌های دریایی

این گونه در سرتاسر دنیا یافت می‌شود. بسته به نوع لاک پشت‌ها محل زندگی آنها نیز تغییر می‌کند. برای مثال لاک پشت‌های پشت چرمی در بیشتر اقیانوس‌ها وجود دارد. لاک پشت‌هایی که پشت آنها صاف می‌باشد در آب‌های اقیانوسی اطراف استرالیا زندگی می‌کنند.

در مناطق گرمسیری و نیمه گرمسیری بیشتر لاک پشت‌های دریایی سبز و لاک پشت‌های دریایی مگس خوار یافت می‌شود. همچنین در آب‌های خلیج فارس و دریای عمان گونه‌های لاک پشت دریایی سبز و لاک پشت دریایی عقابی زندگی می‌کنند.

لانه‌سازی و تخم گذاری لاک پشت‌های دریایی

این گونه برای لانه‌سازی به ساحل می‌آید. لاک پشت‌های ماده زمانی که بهترین موقعیت مکانی را برای تخم گذاری پیدا کردند شروع به حفر آن مکان به وسیله‌ی چهار درست و پای خود می‌کنند. پس از ایجاد لانه انقباضات بدنی آنها شروع می‌شود و در هر انقباض یک یا چند تخم به بیرون فرستاده می‌شود و حفره از تخم‌ها پر می‌شود.

کمترین تعداد تخم‌ها ۵۰ تا می‌باشد بیشترین میزان آنها تا ۲۰۰ تخم وارد شده به یک حفره می‌رسد. اگر حفره در شن و ماسه‌ی کمتر از ۳۰ درجه سانتیگراد ایجاد شده باشد بیشتر تخم‌ها جنسیت نر دارند و اگر دما بیشتر از ۳۰ درجه سانیگراد باشد بیشتر تخم‌ها جنسیت ماده خواهند داشت. پس از پایان تخم گذاری لاک پشت‌ها برای محافظت از تخم‌ها با حرکت بدنشان روی حفره را با خاک می‌پوشاند.

شانس بقای لاک پشت‌های دریایی

این گونه در معرض آسیب و انقراض قرار دارد. عواملی مانند نشت نفت، توسعه سواحل، افزایش صیادان در جهت صید تجاری، افزایش زباله‌های موجود در دریا، شکارچیان غیر قانونی و راندن اتومبیل‌ها در سواحل باعث کاهش شانس بقای لاک پشت‌های دریایی شده است.

مقالات پیشنهادی:
تحقیق درباره خزندگان و زندگی آنها
و
تحقیق درباره پستانداران

✅به پایان تحقیق در مورد لاک پشت دریایی دریایی رسیدیم، امید است این مطلب برای شما مفید بوده باشد. اگر دیدگاهی دارید حتما آن را با ما به اشتراک بگذارید.

موسوی پوران

هم‌بنیانگذار مجله ماگرتا ، زندگی ۲۴ ساعته روی خط آنلاین دهکده جهانی وب . تحلیلگر و متخصص تولید محتوای با ارزش و با کیفیت هستم و ۸ سالی می شود که وارد دنیای دیجیتال شدم. مدیر تیم تحقیق و توسعه شرکت هستم. بالاترین لذت برای من انجام کار تیمی ست.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پنج × 5 =