اخبارعلمی

تحقیق درباره پستانداران ☑️ برای مدرسه

تحقیق کامل و جامع درباره پستانداران جفت دار مناسب کلاس سوم ابتدایی و نهم متوسطه

تحقیق درباره پستانداران برای کلاس سوم و نهم ؛ در این مقاله اطلاعاتی درمورد اهمیت، نحوه زندگی، تکامل و… پستانداران در اختیار شما قرار داده می شود لذا در ادامه با بخش تحقیق ماگرتا همراه ما باشید.

مطلب پیشنهادی: تحقیق در مورد پرورش ماهی

تحقیق درباره پستانداران

تحقیق مختصر درمورد پستانداران

پستانداران موجوداتی از رده مهره داران هستند. مهم ترین ویژگی آن ها این است که دارای غده شیری هستند. مو یا پشم از بدنشان محافظت می کنند. تفاوتی که پستانداران با سایر جانوران مهره دار دارند این است که دستگاه عصبی آن ها پیشرفته تر است و عقل و هوششان کامل تر از دیگر موجودات زنده می باشد.

نقش مغز پستانداران کنترل دما و دستگاه گردش خون است. دسته پستانداران شامل ۵۵۰۰ گونه است که از دیگر جانوران و مهره داران کمتر هستند ولی نقش کلیدی در بسیاری از زنجیره های غذایی دارند. از این ۵۵۰۰ گونه، ۱۲۰۰ تیره، ۱۵۲ خانواده و ۴۶ راسته هستند.

استخوان بندی و وزن پستانداران

کوچک‌ترین پستانداران در میان خفاش ‌ها یافت می ‌شوند و می‌توانند تا ۳ گرم وزن داشته باشند. بزرگ ترین پستاندار و در واقع بزرگ ترین حیوانی که تا به حال در این سیاره زندگی کرده است، نهنگ آبی است که می‌تواند ۱۶۰ تن (۱۶۰۰۰۰ کیلوگرم) وزن داشته باشد. بنابراین، بین بزرگ ‌ترین و کوچک ‌ترین پستانداران ۵۳ میلیون برابر اختلاف جرم وجود دارد.

تولید مثل پستانداران

تولید مثل پستانداران به سه شکل تخم گذار، جفت دار و کیسه دار است. پستانداران تخم گذار مانند پلاتی پوس، تخم می گذارند و از بچه شان تا موقع تولد مراقبت می کنند. کانگورو ها از دسته حیوانات پستاندار کیسه دار هستند که بچه شان را نارس به دنیا می آورند و تا زمانی که نوزاد به کودکی بالغ تبدیل شود در کیسه زندگی می کند.

انسان ها از معروف ترین گونه های جفت دار هستند. جفت اندامی است که در رحم ایجاد می شود و مواد غذایی و اکسیژن را از خون مادر می گیرد و به بند ناف می دهد تا به جنین برسد. پستانداران از طریق ریه ها نفس می کشند و با استفاده از ریه های خود اکسیژن هوا را تنفس می کنند.

آن ها با بازدم کربن دی اکسید را به بیرون می دهند و با دم اکسیژن را وارد بدن خود می کنند. نهنگ ها، دلفین ها و سایر پستانداران زیر آب نیز، ریه ها را به عنوان اندام تنفسی خود دارند. با وجود کاربرد یکسان، ریه های انواع مختلف پستانداران متفاوت عمل می ‌کنند و برای زنده ماندن در محیط خاص خود طراحی شده اند.

اطلاعاتی درباره تغذیه پستانداران

بیشتر گونه‌های پستانداران از گونه‌های مختلف دیگری تغذیه می‌کنند، زیرا این امر به آن‌ها اجازه می‌دهد تا از نوسانات در جمعیت گونه‌های غذایی جان سالم به در ببرند. همچنین یک انعطاف‌پذیری تکاملی است که به گونه‌ها اجازه می‌دهد تا بهتر با دنیایی که همیشه در حال تغییر هستند سازگار شوند. استثناها حیوانات خاصی هستند که عادات غذایی بسیار محدودی دارند. چند نمونه از این موارد عبارتند از:

  • تنبل سه انگشتی که تنها از 2 گونه درخت (Cecropia palmata و Spondias lutea) تغذیه می‌کند.
  • کوالاهایی که فقط از چند گونه اکالیپتوس (Eucalyptus punctata، E. microcorys، E. melliodora و E. vastrata) تغذیه می‌کنند.
  • پاندا غول‌پیکر که تقریباً منحصراً از بامبو تغذیه می‌کند.
  • مورچه خواران آمریکایی، آردوارک ها و مورچه خواران نواری استرالیایی که همه فقط روی مورچه‌ها و موریانه‌ها می‌خورند.

☑️ به پایان تحقیق درباره پستانداران رسیدیم، اگر نظری درمورد این مقاله داشتید حتما آن را از بخش دیدگاه با ما به اشتراک بگذارید.

تحقیق های پیشنهادی:
تحقیق دانش آموزی در مورد کرم ابریشم
تحقیق درباره حشرات مفید و نقش آن ها
تحقیق درباره اولین گوساله شبیه سازی شده

موسوی پوران

هم‌بنیانگذار مجله ماگرتا ، زندگی ۲۴ ساعته روی خط آنلاین دهکده جهانی وب . تحلیلگر و متخصص تولید محتوای با ارزش و با کیفیت هستم و ۸ سالی می شود که وارد دنیای دیجیتال شدم. مدیر تیم تحقیق و توسعه شرکت هستم. بالاترین لذت برای من انجام کار تیمی ست.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

4 + 6 =