اخبارعلمی

تحقیق در مورد بنیانا اولین گوساله شبیه سازی شده در خاورمیانه

مقاله کوتاه درمورد بنیانا اولین گوساله شبیه سازی شده در خاورمیانه برای علوم پایه هفتم

تحقیق درمورد اولین گوساله شبیه‌سازی شده: محققان و دانشمندان بسیاری پس از سال‌ها فکر و تلاش توانستند بالاخره گوساله‌ای را با موفقیت شبیه‌سازی کرده و به دنیا بیاورند. در ادامه با بخش تحقیق ماگرتا همراه ما باشید.

مطلب پیشنهادی: تحقیق دانش آموزی در مورد کرم ابریشم

تحقیق درباره اولین گوساله شبیه سازی شده

تحقیق درباره ی بنیانا اولین گوساله شبیه سازی شده در خاورمیانه

بنیانا نخستین گوساله‌ای بوده که به صورت شبیه ‌سازی شده و با انجام یکسری مراحل به دنیا آمده است. بنیانا معنی بنیادین و پایه‌ای دارد که توانسته با به دنیا آمدن خود، رتبه خوبی را به کشور اختصاص دهد. در واقع می‌توان گفت این گوساله، اولین گوساله‌ای است که به شکل موفق در کل خاورمیانه پا به جهان گذاشته است. بنیانا در روز ۲۰ تیر سال ۱۳۸۸ ساعت ۱۵:۳۰ و پس از گذراندن مدت ۲۷۰ روز حاملگی با عمل سزارین به دنیا آمد.

بنیانا نخستین گوساله‌ای بوده که در لوله‌های آزمایشگاهی توسط دانشمندان به ‌وجود آمده است. با اثبات جنین اولیه‌ای که قدرت رشد و بزرگ شدن طبیعی در طی هفت روز داشته، این جنین به رحم مادر جایگزین خود انتقال یافته است. پس از گذشت مدت ۵۰ روز از زمان انتقال یافتن بنیانا به رحم مادرش، آبستنی مادر جایگزین نیز قطعی و نهایی شد و با انجام شدن این دو مرحله، محققان امیدی تازه به دنیا آمدن بنیانا پیدا کردند.

دوران حاملگی گاوها چیزی بین ۲۷۰ تا ۲۸۰ روز طول می‌کشد. مادر بنیانا نیز پس از گذراندن مدت ۲۷۰ روز توانست بنیانا را در روز ۲۰ تیر ۱۳۸۸ و با عمل سزارین در مجتمع دامپروری نصر در پژوهشکده رویان شهر اصفهان به دنیا بیاورد. ولی متاسفانه این گوساله زیبا به علت یکسری عفونت و مشکلاتی نامعلوم ۵ روز پس از به دنیا آمدن فوت کرد و از دنیا رفت.

در واقع طبق تحقیقاتی که انجام گرفته مشخص شده است که این عمل، نخستین عملی بوده که در کل خاورمیانه برای به دنیا آوردن گوساله شبیه‌سازی رخ داده است. البته می‌توان گفت که بسیاری از جنین‌های شبیه‌سازی شده در همان مراحل اولیه سقط شدند و زنده بودن آن‌ها به دوره زایمان نکشید. تعداد بسیار اندکی از آن‌ها زنده می‌مانند ولی بنیانا با قدرت خود توانست راه ترقی و پیشرفت را برای دانشمندان و محققان ایرانی باز کند.

رتبه کشور ایران در شبیه سازی حیوانات

کشور ایران جزو کشورهای پرتلاشی قرار گرفته که توانسته با انجام چندین امور خود بهترین شده و از سایر کشورها جلو بزند. این کشور تلاش‌های بسیاری در زمینه شبیه سازی حیوانات داشته است ولی متاسفانه این عمل چندین بار با شکست مواجه شده و جنین‌ها در ماه‌های اولیه عمر بارداری از بین رفته‌اند.

کشور ایران با برخورداری از تلاش دانشمندان و محققان خود توانست با شبیه سازی موفق، رتبه چهارم را به خود اختصاص دهد. کشور ایران با شبیه‌سازی و به ‌وجود آوردن بنیانا قادر شد تا پس از سه کشور کره جنوبی، ژاپن و چین قرار بگیرد. این موضوع توانست رتبه خوبی برای ایران رقم بزند و او را جزو بهترین کشورهای دنیا قرار دهد.

تحقیق های پیشنهادی:
تحقیق درباره حشرات مفید
و
تحقیق درباره بیماری وبا

به پایان تحقیق در اولین گوساله شبیه سازی شده، رسیدیم؛ اگر دیدگاهی در این رابطه دارید حتما آن را از بخش نظرات با سایر کاربران به اشتراک بگذارید.

موسوی پوران

هم‌بنیانگذار مجله ماگرتا ، زندگی ۲۴ ساعته روی خط آنلاین دهکده جهانی وب . تحلیلگر و متخصص تولید محتوای با ارزش و با کیفیت هستم و ۸ سالی می شود که وارد دنیای دیجیتال شدم. مدیر تیم تحقیق و توسعه شرکت هستم. بالاترین لذت برای من انجام کار تیمی ست.

یک دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

10 − یک =