اخبارعلمی

تحقیق درباره گورخر ⚜️ و نقش استتاری پوست آن ها

مقاله کودکانه درباره گورخرها و عادت های رفتاری آن ها با توضیح کامل

تحقیق درباره گورخر و نقش آن در طبیعت : گورخر جانوری پستاندار از خانواده اسب و بومی آفریقای مرکزی و جنوبی است، گورخر بر روی بدن خود خطوط سیاه و سفیدی دارد که معمولا بر روی سر و گردن و تنه ان به صورت عمودی وجود دارد. برای کسب اطلاعات بیشتر با بخش تحقیق ماگرتا همراه باشید.

مطلب پیشنهادی: تحقیق در مورد زندگی خرس های قطبی

تحقیق درباره گورخر

اطلاعاتی درباره گورخرها

هر گله گورخر صحرایی دارای خانواده‌های زیادی هستند که هر گورخر با توجه به خطوط رو بدنشان خانواده خود را تشخیص می‌دهد هر کدام از آن‌ها در هنگام حرکت نظم خاصی دارند و اگر گورخری آسیب دیده در خانواده وجود داشته باشد همه اعضای خانواده از او مراقبت می‌کنند و آهسته حرکت می‌کنند تا عقب نماند.

جالب است که بدانید طرح پوست گورخرها مانند اثر انگشت در انسان‌ها منحصر به فرد است و به کمک طرح پوست قابل شناسایی هستند. سنگین ترین گونه گورخر حدود ۳۵۰ تا ۴۵۰‌ کیلوگرم وزن دارند، آن‌ها دارای بدن عضلانی هستند و معمولا از گیاهان و علف‌ها تغذیه می‌کنند. این جانور برای پیدا کردن غذا مسافت‌های زیادی را سفر می‌کند و در کنار علف‌ها و از برگ و شاخه درختان نیز تغذیه می‌کند.

بر اساس پژوهش‌های سال ۲۰۱۲ بازتاب نور از بدن مخطط گورخرها جذابیت کمتری برای خرمگس‌ها دارد و آن‌ها ترجیح می‌دهند بدن چارپایان سیاه را نیش بزنند. علاوه بر دفع خرمگس‌ها این راه راه بودن گورخر به تنظیم دمای بدن او کمک می‌کند و شناختن گورخرها توسط یک دیگر کمک می‌کند و درندگانی که به گورخرها حمله می‌کند گیج می‌شوند.

نقش استتاری پوست گورخر

در خصوص شکل ظاهری و طرح منحصر به فرد گورخرها چند نکته وجود دارد اول اینکه طرح خاص گورخرها در طبیعت مانند یک ضد آفتاب عمل می‌کند و از پوست جانور در برابر خطرات تدریجی خورشیدی محافظت می‌کند.

همچنین نظریه مبنا بر اینکه پوست گورخرها نقش استتاری دارند وجود دارد بدین صورت که اگر تعداد گورخر در کنار یک دیگر قرار بگیرند تشخیص آن‌ها برای یک شکارچی بسیار دشوار خواهد بود و این احتمال که شکارچی از شکار خود صرف نظر کند بسیار است.

از دیگر مزایای پوست گورخرها این است که طرح پوست این چهارپایان حشرات موذی و عامل انگل و بیماری را در می‌کند؛ زیرا این حشرات تمایل دارند تا به رنگ‌های سیاه و سفید نزدیک شوند.

عادت‌های رفتاری گورخر

گورخرها با توجه به نوع گونه‌ها عادت‌های رفتاری متفاوتی دارند، برخی از گونه‌های گورخر زندگی به صورت گروهی زندگی می‌کنند و بسیار اجتماعی هستند در حالی که برخی از گونه‌ها به صورت گروهی زندگی نمی کنند و بسیار منزوی هستند، همچنین داشتن قلمرو یا نداشتن آن نیز با توجه به گونه‌ها مختلف متفاوت است.

گورخرها برای برقراری ارتباط با یک دیگر از روش‌های مختلفی استفاده می‌کنند به عنوان مثال حالت‌های مختلف چشم یا نشان دادن دندان‌ها هر یک معنای متفاوتی برای گورخرها دارد.

شکارچیان گورخر

شکارچیان گورخرها معمولا شیرها، پلنگ‌ها، چیتاها و کفتارها هستند، هنگامی که گورخرها با خطر مواجه می‌شوند اگر به صورت گروهی زندگی کنند ابتدا سک دیگر را از خطر مطلع می‌کنند سپس به صورت زیگزاگ می‌دوند در برخی از موارد نیز حالت دفاعی نیز به خود می‌گیرند.

گورخرها بسیار قدرتمند هستند و لگد‌هایی به شکارچی می‌زنند و گاهی اوقات این لگد‌ها منجر به صدمات جدی به شکارچی می‌شود.

مقالات پیشنهادی:
تحقیق درباره ببر برای کودکان
و
تحقیق درباره عروس دریایی

✅ به پایان تحقیق درباره گورخر ها رسیدیم، امید است خوانش این مطلب برای شما مفید باشد. منتظر نظرات و پیشنهادات شما در بخش دیدگاه هستیم.

موسوی پوران

هم‌بنیانگذار مجله ماگرتا ، زندگی ۲۴ ساعته روی خط آنلاین دهکده جهانی وب . تحلیلگر و متخصص تولید محتوای با ارزش و با کیفیت هستم و ۸ سالی می شود که وارد دنیای دیجیتال شدم. مدیر تیم تحقیق و توسعه شرکت هستم. بالاترین لذت برای من انجام کار تیمی ست.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دوازده − 6 =