اخبارعلمی

تحقیق در مورد کاهش حوادث طبیعی و غیر طبیعی

مقاله درباره کاهش آسیب ها و تلفات حوادث طبیعی و غیر طبیعی

تحقیق در مورد کاهش حوادث طبیعی: حوادث طبیعی و غیرطبیعی از جمله مهم‌ترین حوادثی هستند که می‌توانند با وقوع خود خسارت و ضررهای زیادی به مردم و جامعه برسانند.

این موضوع دارای اهمیت بسیار زیادی است؛ به همین خاطر یک روز در تقویم به عنوان روز ملی کاهش اثرات بلایای طبیعی نامیده شده است. برای مشاهده متن مقاله در ادامه با بخش تحقیق ماگرتا همراه ما باشید.

تحقیق درمورد کاهش حوادث طبیعی و غیر طبیعی

تحقیق درباره راههای کاهش آسیب ها و تلفات حوادث طبیعی و غیر طبیعی

علت نام‌گذاری روز ملی کاهش اثرات بلایای طبیعی یادآوری نقش و وظایف نهادهای امدادی و دولتی است که با این روش بتوانند به وظایف خود در برابر مردم به طور کامل رسیدگی کنند. حوادث طبیعی و غیر طبیعی دارای انواع گوناگون و گسترده‌ای هستند که هر یک به تنهایی قادرند تا خسارت‌های بسیاری به مردم وارد کنند. به این وسیله باید روش‌هایی برای جلوگیری از رخ دادن این گونه حوادث پیدا کرد و آن‌ها جلوگیری کرد.

انواع حوادث طبیعی و غیرطبیعی

حوادث طبیعی و غیر طبیعی نوع‌های بسیاری دارند که هر کدام در جای خود می‌توانند جامعه را تحت تاثیر قرار دهند. این اتفاقات با وقوع خود قادر هستند تا خسارت‌های جانی و مالی بسیاری را بر جای بگذارند. از انواع حوادث طبیعی و غیرطبیعی می‌توان به مواد ذیل اشاره کرد:

  • سیل
  • زلزله
  • آتش سوزی
  • ریزش بهمن
  • و…

مراحلی برای پیشگیری از لحاظ زمانی

به طور کلی می‌توان بیان کرد که برای جلوگیری از رخ دادن حوادث، سه مرحله زمانی وجود دارد که با استفاده از این مراحل تا حدی قابل توجهی خواهید توانست جلوی وقوع آن‌ها را بگیرید. این سه مرحله عبارتند از:

۱. پیش از وقوع

این مرحله مربوطه به اموری است که برای پیشگیری از وقوع حوادث انجام می‌شود. مرحله پیش از وقوع نقش مهمی در اتفاق نیفتادن حوادث طبیعی و غیر طبیعی دارد. اگر بتوانید این مرحله را به درستی اجرایی کنید، صددرصد خواهید توانست تا از اتفاق افتادن حوادث آسیب رسان جلوگیری به عمل آورید. بخش‌های این مرحله شامل هواشناسی، زمین شناسی، زیست محیطی و… هستند.

۲. زمان وقوع

در این مرحله دیگر حادثه اتفاق افتاده است و نمی‌توانید از آن جلوگیری کنید. پس باید به جای جلوگیری زمان خود را صرف انجام اموری از جمله امدادرسانی به خسارت دیدگان، پخش خبر وقوع برای توجه و حمایت افراد و سایر امور کمک رسان اختصاص دهید.

۳. پس از وقوع

حال پس از وقوع اتفاق و انجام امور هنگام رخ دادن، کافیست تا به امور پس از وقوع آن توجه کرده و به انجام آن‌ها مشغول شوید. باید قادر باشید تا دوباره به انجام امور قبل از وقوع بپردازید تا حوادث تکرار نشوند. با این طریق در صورتی که قادر شوید از وقوع دوباره آن جلوگیری کنید، دیگر هیچ خسارتی نخواهید داشت. ولی اگر نتوانید جلوی اتفاق دوباره و سه باره آن را بگیرید، این اتفاق چندین چند بار اتفاق خواهد افتاد و هربار، خسارت‌های جانی و مالی زیادی را در بر خواهد داشت.

روش های پیشگیری از حوادث طبیعی و غیرطبیعی

نحوه کاهش دادن میزان حوادث طبیعی و غیرطبیعی

ممکن است که به فکرتان رسیده باشد که چگونه می‌توانیم رخ دادن این اتفاقات زیان بار را کاهش داده و از وقوع آن‌ها جلوگیری کنیم. در ادامه به روش‌هایی برای کاهش دادن میزان وقوع این حوادث می‌پردازیم.

  • آگاهی کامل مردم در مورد این حوادث
  • طراحی و ساخت سد و سیل بند
  • انجام و اجرای صحیح امور مربوط به پیشگیری
  • مدیریت صحیح نهادها
  • طراحی و ساخت منازل و ساختمان‌های مقاوم و بادوام

دانلود PDF تحقیق کاهش حوادث طبیعی و غیر طبیعی

به پایان تحقیق در مورد کاهش حوادث طبیعی و غیرطبیعی، رسیدیم؛ اگر دیدگاهی در این ‌رابطه دارید حتما آن را از بخش نظرات با سایر کاربران به اشتراک بگذارید.

تحقیق های پیشنهادی:
تحقیق درمورد چند مورد از تبدیل علم به فناوری
تحقیق انواع فلزات کاروفناوری پایه هشتم
تحقیق در مورد راه حل برای احیای دریاچه ارومیه

موسوی پوران

هم‌بنیانگذار مجله ماگرتا ، زندگی ۲۴ ساعته روی خط آنلاین دهکده جهانی وب . تحلیلگر و متخصص تولید محتوای با ارزش و با کیفیت هستم و ۸ سالی می شود که وارد دنیای دیجیتال شدم. مدیر تیم تحقیق و توسعه شرکت هستم. بالاترین لذت برای من انجام کار تیمی ست.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

چهار × پنج =