اخبارعلمی

تحقیق درباره خرس سیاه ایرانی ✏️ + زیستگاه و غذای آن

مقاله دانش آموزی درباره تولید مثل و زیستگاه خرس سیاه ایرانی

تحقیق درباره خرس سیاه ایرانی و زیستگاه او : خرس سیاه ایرانی گونه‌ای از جمله خرس است که اندازه آن متوسط می‌باشد. برای کسب اطلاعات بیشتر در مورد این حیوان ایرانی در ادامه با بخش تحقیق ماگرتا همراه باشید.

مطلب پیشنهادی: تحقیق درباره حیوانات بومی ایران

تحقیق درباره خرس سیاه ایرانی

اطلاعاتی درباره خرس سیاه ایرانی

خرس سیاه ایرانی که به آن خرس ماه نیز می‌گویند اندازه‌ای متوسط دارد و بر روی سینه او لکه سفیدی که علامت ‌۷ می‌باشد وجود دارد، این خرس به راحتی می‌تواند بر روی درختان زندگی کند و در مناطق وسیعی از جمله جنوب آسیا، شمال و شرق چین، روسیه و ژاپن زندگی می‌کند.

مرکز آی یو سی ان این حیوان را در فهرست گونه‌های در خطر انقراض قرار داده است که علت اصلی آن جنگل زدایی و شکار این حیوان برای اعضای بدنش می‌باشد. خرس‌های سیاه رفتارهای پرخاشگرانه‌ای نسبت به انسان‌ها دارند و بارها شاهد گزارش‌هایی از حمله بدون هشدار این حیوان بوده‌ایم.

خرس سیاه ایرانی شبگرد است و خواب زمستانی ندارد، عمر او حدود ۲۵ سال می‌باشد قد این حیوان ۱۲۰ تا ۱۸۰ سانتی متر طول دارد و وزن ان حدود ۵۰ تا ۱۷۰‌ ‌کیلوگرم می‌باشد.

زیستگاه خرس سیاه ایرانی

یکی از زیستگاه‌های اصلی خرس سیاه ایرانی کوهستان‌های شهرستان نیک شهر در جنوب سیستان و بلوچستان است در واقع از مهم‌ترین مناطق زندگی خرس‌های ایرانی درختچه‌های درازی هستند که در مناطق مختلف بلوچستان از جمله لاشار، نیک شهر، مهرستان، قصر قند و رشته کوه بیرک وجود دارد.

یکی دیگر از مهم‌ترین زیستگاه‌های این خرس ارزشمند شهرستان رودان استان هرمزگان است در چند سال اخیر تعدادی رد پا و مدفوع مشاهده شده است که متعلق به این خرس‌ها می‌باشد. خرس سیاه ایرانی در فهرست سرخ اتحادیه جهانی حفاظت در آستانه انقراض است و هیچ آماری از تعداد باقیمانده جمعیت این گونه خرس در کشور ما وجود ندارد.

غذای خرس سیاه ایرانی

خرس سیاه ایرانی گیاهخوار هستند و از مواد غذایی مانند میوه و جوانه تغذیه می‌کنند، خرس‌های سیاه ایرانی بیشتر از همه خرس‌ها به بالای درخت می‌روند این خرس‌ها در مناطق کم ارتفاع بلوچستان که درختان های دراز فراوان هستند مشاهده شده اند و از میوه و جوانه‌های که در انتهای این درختان است تغذیه می‌کنند.

غذای این خرس‌ها در مناطق کوهستانی مانند کوه بیرک بادام وحشی، زیتون، انجیر و زرد الو است. خرس‌های سیاه علاوه بر گیاهان از حشرات، مهره داران کوچک، نوزادان پستانداران و دام‌های اهلی نیز تغذیه می‌کنند، شاید جالب باشد که بدانید در مناطق سرباز در یک شب حدود ۸ راس گوسفند توسط خرس سیاه کشته شدند.

خرس سیاه گاهی اوقات به نخلستان وارد می‌شود و خساراتی نیز می‌زند همچنین در مناطق شهرستان نیک شهر مشاهده شده است که این خرس‌ها برای خوردن خرما از درخت‌هایی که حدود ۱۵ متر ارتفاع دارند بالا رفته اند به طور کلی خرس‌هایی ایرانی شب‌ها برای خوردن غذا کیلومترها راه می‌روند و صبح زود به لانه خود بر می گردند.

تولید مثل خرس سیاه ایرانی

در خصوص تولید مثل خرس سیاه ایرانی اطلاعات زیادی موجود نیست اما جفت‌گیری آن‌ها معمولا در اواخر فصل تابستان می‌باشد و پس از هفت ماه دو بچه می‌زاید، چشم‌های بچه خرس پس از یک هفته باز می‌شود و حدود سه ماه و نیم شیر می‌خورند آن‌ها تا سن سه سالگی با مادر خود می‌مانند.

مقالات پیشنهادی:
تحقیق درباره پلنگ ها
و
تحقیق درباره سنجاب ها

☑️ به پایان متن تحقیق درباره نحوه زندگی خرس سیاه ایرانی رسیدیم، اگر شما نیز دیدگاهی در این رابطه دارید حتما آن را از بخش نظرات با ما به اشتراک بگذارید.

موسوی پوران

هم‌بنیانگذار مجله ماگرتا ، زندگی ۲۴ ساعته روی خط آنلاین دهکده جهانی وب . تحلیلگر و متخصص تولید محتوای با ارزش و با کیفیت هستم و ۸ سالی می شود که وارد دنیای دیجیتال شدم. مدیر تیم تحقیق و توسعه شرکت هستم. بالاترین لذت برای من انجام کار تیمی ست.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پنج × چهار =