مطلب پیشنهادی :
ad
+
اخبارعلمی

تحقیق درباره بیکاری ☑️ دلایل و عوامل بیکاری در ایران و جهان

مقاله درمورد بیکاری و عوامل تاثیرگذار روی افزایش و گسترش بیکاری در دنیا

تحقیق درباره ی بیکاری در ایران ؛ بیکاری یکی از معضلاتی است که امروزه جامعه را درگیر خود کرده است. باید بدانید طبق تحقیقاتی که انجام گرفته حدود ۶۰ الی ۷۰ درصد از افراد دارای مدرک لیسانس و فوق لیسانس بیکار و خانه نشین هستند. البته این معضل تنها در کشور ما وجود ندارد، بلکه بسیاری از سایر کشورهای دیگر را نیز گریبان گیر خود کرده است.

هر انسانی برای اینکه بتواند از عهده خانه و خانواده خود بربیاید، باید شاغل بوده و درآمدی داشته باشد. به این طریق خواهد توانست با کار خود کسب درآمد کرده و نیازهای خود و خانواده‌اش را برطرف سازد. در ادامه به مطالب بیشتری درباره‌ی بیکاری می‌پردازیم؛ پس با بخش تحقیق ماگرتا همراه باشید.

تحقیق درباره بیکاری

توضیحاتی درباره بیکاری

معضل بیکاری از دهه‌های اخیر به یکی از مسائل حاد جامعه تبدیل شده که با به وجود آمدن خود، توانسته تا جلوی رشد و پیشرفت کشورها را بگیرد. به افراد بیکاری که مایل به کار کردن هستند ولی متاسفانه کاری برای خود گیر نمی آورند، بیکار گفته می‌شود. بیشترین میزان بیکاران در جامعه و اکثر کشورها، جوانان بوده و مقدار کمی نیز افراد زیر ۳۵ سال هستند.

برای اینکه بتوانید نرخ بیکاری را حساب کرده و بدانید، باید تعداد افراد بیکار را بر تعداد نیروی کار موجود تقسیم کنید که این میزان افراد بیکار و شاغل جامعه را شامل می‌شود. فرمول نرخ بیکاری به شکل ذیل می‌باشد که شما می‌توانید از آن استفاده کنید.

نرخ بیکاری : افراد بیکار / افراد شاغل * ۱۰۰

انواع بیکاری

بیکاری نوع‌های گوناگونی دارد که هریک از آن‌ها ویژگی و مزیت‌هایی دارند. در ادامه به معرفی هرکدام از نوع‌های بیکاری می‌پردازیم.

  1. بیکاری آشکار
  2. بیکاری برکناری
  3. بیکاری فصلی
  4. بیکاری کم کاری
  5. بیکاری پنهان
  6. بیکاری نه کاری و ناکاری

دلایل مهم بروز بیکاری در ایران

دلایل مهم بسیاری برای این موضوع وجود دارد که با توانایی خود، قادر به بروز بیکاری در ایران شده‌اند. در ادامه به معرفی این دسته از دلایل می‌پردازیم.

  • رشد و اضافه شدن شهرها
  • نقص و مسائل به وجود آمده در قوانین و مقررات سرمایه گذاری مالکیت و کار و شوراهای اسلامی
  • رشد و پیشرفت ناگهانی و ناهماهنگ شهر و روستا
  • دست یافتن به آزادی بیش از حد نیروی کار مشغول به کشاورزی
  • بالا رفتن میزان شدید نیروی کاری و سپس دست یافتن به رشد و پیشرفت باورنکردنی
  • و…

عوامل تاثیرگذار روی افزایش و گسترش بیکاری در دنیا

عوامل بسیاری وجود دارد که سبب افزایش یافتن میزان بیکاری در سرتاسر دنیا شده است. در واقع باید بدانید که این عوامل ساخته خود انسان‌ها بوده و مردم نیز در افزایش میزان بیکاری نقش داشته‌اند. در ادامه به معرفی برخی از عوامل موثر بر افزایش و گسترش بیکاری در جهان می‌پردازیم.

  • افزایش یافتن بیش از حد جمعیت
  • تبدیل شدن جوامع سنتی به صنعتی
  • چند شغله بوده هر فرد
  • گسترش یافتن اتوماسیون

تمامی این موارد نقشی در گسترش بیکاری داشته‌اند و دست در دست دادن یکدیگر قادر شدند تا بیکاری را در کل جهان گسترش دهند.

مقالات پیشنهادی:
تحقیق درباره‌ی رازداری و فواید آن
و
تحقیق در مورد چگونه دوست خوب پیدا کنیم

☑️ به پایان تحقیق درباره‌ی بیکاری رسیدیم؛ اگر دیدگاهی در این رابطه دارید حتما آن را از بخش نظرات با سایر کاربران به اشتراک بگذارید.

موسوی پوران

هم‌بنیانگذار مجله ماگرتا ، زندگی ۲۴ ساعته روی خط آنلاین دهکده جهانی وب . تحلیلگر و متخصص تولید محتوای با ارزش و با کیفیت هستم و ۸ سالی می شود که وارد دنیای دیجیتال شدم. مدیر تیم تحقیق و توسعه شرکت هستم. بالاترین لذت برای من انجام کار تیمی ست.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پنج + 2 =