خودروفناوری

در رقابت تالیسمان با پاسات کدام یک برنده می شود؟

رنو تلیسمان بهتر است یا فولکس واگن پاسات؟ مسئله این است...

مقایسه و رقابت تالیسمان با پاسات : خودروهای لوکس باکیفیت موجود در بازار ایران عمدتا توسط تولیدکنندگان اروپایی ساخته و عرضه‌شده است. کشورهای آسیایی مخصوصا خاورمیانه تبدیل به بازار خوبی برای فروش محصولات تولیدی این شرکت‌ها شده‌اند. یکی از قوی‌ترین شرکت‌های این عرصه رنو، تولیدکننده فرانسوی خودروهاست. کارخانه رنو از دوران قدیم با خودروهای کوچک خود سهمی در بازار ایران داشته است.

اما با گذشت زمان این خودروساز مطرح از تولید خودروهای کوچک دست برداشته و به سمت تولید خودروهای نیمه لوکس و لوکس رفته است. شرکت رنو در سال 1898 تاسیس شده و شروع به تولید خودرو نمود. با خودرو ماگرتا همراه باشید.

رنو تلیسمان
رنو تلیسمان

کمپانی فولکس‌واگن یک خودروساز آلمانی است که در سال 1930 به دستور رهبر نازی آلمان، آدولف هیتلر راه‌اندازی شد. هدف از تاسیس کمپانی فولکس‌واگن ساخت خودرویی بود که تمام مردم بتوانند آن را خریداری کنند، به همین دلیل نام فولکس‌واگن بر این خودرو نهاده شد که در زبان آلمانی به معنی خودرو مردم است. این خودروساز نیز همانند رنو سهم خوبی از بازار ایران را در اختیار داشت و خودروهای آن در بازار بانام‌های فولکس قورباغه‌ای و فولکس‌واگن شناخته می‌شدند.



فولکس واگن پاسات
فولکس واگن پاسات

در این مقاله با ما همراه باشید تا زیر و بم‌های رنو تالیسمان و فولکس پاسات را با هم ببینیم.

مشخصات ظاهری و امکانات رفاهی تلیسمان و پاسات

خودرو پاسات از دسته خودروهای کلاس سدان به‌حساب می‌آید که خودروهای سواری شهری هستند. طراحی ظاهر این خودرو لوکس و باهدف رضایتمندی قشر جوان انجام‌شده است. هماهنگی مناسبی در طراحی این خودرو وجود دارد.

طراحی چراغ‌ها، خطوط روی بدنه حجم‌های به وجود آمده هماهنگی جالبی دارد که ظاهری زیبا را برای این خودرو رقم زده است. ارتفاع مناسب از کف جاده و چراغ‌های روز این خودرو در جذابیت‌آن نقش زیادی دارد.

طراحی داخلی پاسات به‌گونه‌ای انجام‌شده که کابین همچنان اصالت خود را حفظ کرده و برای سرنشینان آرامش‌بخش باشد. رعایت جزییات و ریزه‌کاری‌ها در پاسات نسبت به تالیسمان بهتر و دقیق‌تر انجام‌شده و ازاین‌جهت پاسات برتری خفیفی دارد.



طراحی ظاهری رنو تالیسمان همانند محصولات جدید دیگر این خودروساز به شکلی بی‌نظیر و جذاب انجام‌گرفته است. چهره ‌این خودرو کاملا لوکس و زیباست، اما در عین زیبایی زیاد آن ابهت زیادی دارد.

با نگاه کردن به این خودرو چراغ‌های کشیده در طول بدنه چهره‌ای خشمگین و مهاجم را در ذهن تداعی می‌کند. رنو تالیسمان از خوش‌تیپ‌ترین و با پرستیژ ترین خودروهایی است که رنو تا به امروز طراحی کرده است. طراحی داخلی این خودرو نیز همانند ظاهر آن بی‌نظیر و باکیفیت بالایی توسط متخصصان رنو انجام‌گرفته است.

مشخصات فنی پاسات با تالیسمان

موتور چهار سیلندر خطی و 16 سوپاپ رنو تالیسمان با طراحی ویژه همانند دیگر محصولات این شرکت قدرت مناسبی در اختیار خودرو قرار می‌دهد. حجم این موتور درمجموع به 1618 سی‌سی می­رسد. سوخت این خودرو بنزین بوده و توسط سیستم توربوشارژ تغذیه می‌شود.

این موتور قدرتمند توانایی تولید توان 190 اسب بخار در دور موتور 6000 دور بر دقیقه و گشتاور 260 نیوتون متر در دور موتور 2500 دور بر دقیقه را دارد. گیربکس دو کلاچه 7 سرعته نصب‌شده بر روی این خودرو وظیفه انتقال توان را به چرخ‌ها دارد.


سیستم دو کلاچه باعث افزایش سرعت تعویض دنده می‌شود بطوری که برای دنده‌های زوج و فرد عملکرد جدایی دارد. این قدرت خروجی باعث شده تا تالیسمان 1444 کیلوگرمی بتواند در مدت‌زمان 7.7 ثانیه از حالت توقف به‌سرعت 100 کیلومتر بر ساعت برسد. بیشینه سرعت این خودرو 225 کیلومتر بر ساعت است.

مصرف سوخت این خودرو در معابر داخل شهر 7.5 لیتر و در جاده های خراج از شهر 4.6 لیتر در هر 100 کیلومتر است. مصرف سوخت ترکیبی این خودرو به مقدار 5.6 لیتر در هر 100 کیلومتر است. گنجایش مخزن سوخت این خودرو 51 لیتر است.

سیستم پیشرانش فولکس‌واگن پاسات دارای 4 سیلندر خطی و 16 سوپاپ است. حجم موتور پاسات 1798 سی‌سی بوده و توسط سیستم توربوشارژ تغذیه می‌شود. این خودرو گشتاور 180 اسب بخار در دور موتور 5100 دور بر دقیقه و گشتاوری معادل 249 نیوتون متر در دور موتور 1250 دور بر دقیقه تولید می‌کند.

جعبه‌دنده 7 سرعته این خودرو وظیفه انتقال نیرو به چرخ‌ها را بر عهده دارد. سیستم این گیربکس هم دوکلاچه است که سرعت بالایی در تعویض دنده‌ها دارد. شتاب صفر تا 100 پاسات برابر 7.9 ثانیه است که مقداری از رقیب فرانسوی خود یعنی رنو کندتر است. سرعت بیشینه پاسات برابر 232 کیلومتر در ساعت، که مقداری بیشتر از تالیسمان است.

طراحی داخلی رنو تلیسمان
طراحی داخلی رنو تلیسمان

طراحی داخلی و ایمنی تلیسمان و پاسات

طراحی داخلی خودرو پاسات با جزییات زیادی انجام‌گرفته و بسیار زیباست. سیستم صوتی مولتی‌مدیای پیشرفته این خودرو دارای یک صفحه‌نمایش 9.2 اینچی است که به پورت‌های AUX و USB هم مجهز است.

سیستم ورود بدون کلید و خاموش روشن اتوماتیک پاسات در عین سادگی کار برای راننده امنیت خودرو را نیز افزایش داده است. این خودرو مجهز به سیستم‌های کمک‌راننده ازجمله دوربین 360 درجه، سنسورهای پارک، کنترل فاصله و کروز کنترل است. صندلی‌های این خودرو مرغوب و باکیفیت است و روکش چرمی مرغوبی بر روی آن کشیده شده است.

صندلی‌های جلو و عقب به‌صورت جدا گرم‌کن دارند. تنظیم صندلی‌های جلو به‌صورت برقی انجام می‌شود. از ویژگی‌های این خودرو سیستم تهویه مطبوع با فیلتر ضد آلرژی آن است. 9 کیسه هوا وظیفه حفاظت از سرنشینان را بر عهده‌دارند. کیسه‌های هوا از نوع پرده‌ای و جانبی و کمربندهای آن سه‌نقطه‌ای و پیش کشنده هستند.

صندلی‌های خودرو تالیسمان به‌صورت ارگونومیک باروکشی بی‌نظیر از چرم طراحی‌شده است. روکش چرمی کشیده شده بر روی فرمان این خودرو زیبایی خاصی به خودرو بخشیده است. صندلی‌های جلوی تالیسمان به‌صورت برقی تنظیم می‌شوند. همچنین بر روی این صندلی‌ها برای احساس راحتی بیشتر و جلوگیری از احساس خستگی ماساژور نصب‌شده است.

سیستم صوتی Bose این خودرو دارای 13 بلندگوی باکیفیت  است که تجربه صدای متفاوتی را به سرنشینان خود می‌دهد. نمایشگر این خودرو 8.7 اینچی است و کنترل برخی قسمت‌های خودرو از طریق آن انجام می‌شود.

همچنین این نمایشگر وظیفه پخش موسیقی را هم داراست. بر روی صندلی‌های عقب پشت‌سری‌های فعال در هنگام تصادف نصب‌شده است. در خودرو تلیسمان کیسه هوای پرده‌ای و جانبی برای راننده و سرنشینان جلو قرار داده‌شده است.

درنهایت می‌توان گفت که ازنظر امکانات خودروهای پاسات و تالیسمان تقریبا با یکدیگر برابری می‌کنند و تنها تفاوت‌های جزیی با یکدیگر دارند.

تنها تفاوت بارز این خودروها قیمت و نام شرکت سازنده آن‌هاست. اما باید به این نکته نیز توجه کرد که محبوبیت و فراوانی رنو تالیسمان بیشتر و بازار فروش دست‌دوم آن بهتر است.

طهرانی

بنیانگذار مجله اینترنتی ماگرتا و متخصص سئو ، کارشناس تولید محتوا ، هم‌چنین ۱۰ سال تجربه سئو ، تحلیل و آنالیز سایت ها را دارم و رشته من فناوری اطلاعات (IT) است . حدود ۵ سال است که بازاریابی دیجیتال را شروع کردم. هدف من بالا بردن سرانه مطالعه کشور است و اون هدف الان ماگرتا ست.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.