ترفندفناوری

معرفی سایت طراحی لوگو موشن حرفه ای و اختصاصی

لوگو موشن چیست؟ هدف از ساخت لوگو موشن چیست؟ مشخصات و قیمت طراحی لوگوموشن

یکی از مسایل خیلی مهم در دنیای کسب و کار، داشتن ظاهری زیبا در تمام جنبه‎های برند است. در دنیای بیزینس فقط کیفیت محصول و خدمات مهم نیست. نحوه ارائه آن‌ها بسیار مهم‌تر است و یکی از جنبه‌های اصلی آن، هویت بصری است. این هویت متشکل از تمام المان‌هایی از برند است که در مقابل چشم مخاطب قرار می‌گیرند. مهم‌ترین المان در هویت دیداری برند، لوگو می‌باشد. لوگو اولین تصویری است که با شنیدن نام هر برند، به ذهنمان خطور می‌کند. اما در دنیای امروز که همه چیز با سرعت و رو به جلو در حرکت است، داشتن لوگو کافی نیست. اینجاست که باید به لوگوی برند، جان تازه‌ای بخشید و با طراحی لوگو موشن حرفه‌ای، تمایز ویژه‌ای نسبت به رقبا به دست آورد.

در این مطلب قصد داریم یک مرجع حرفه‌ای و تخصصی در زمینه طراحی لوگو موشن حرفه ای به شما عزیزان معرفی کنیم. اما قبل از آن نیاز است با مفهوم لوگوموشن، انواع آن و قیمت ساخت لوگو موشن صحبت کنیم و به طور کامل با این مبحث آشنا شویم.

معرفی سایت طراحی لوگو موشن حرفه ای و اختصاصی

لوگو موشن چیست؟

قبل از اقدام به سفارش طراحی لوگو موشن، باید بدانیم که معنی این عنوان چیست؟ به طور خلاصه لوگوموشن یعنی زنده کردن و جان بخشیدن به تصویر ثابت لوگو. این فرآیند از طریق سبک‌های مختلف هنر انیمیشن سازی انجام می‌شود. از انیمیشن فریم بای فریم گرفته تا تکنیک‌های موشن گرافیک، استاپ موشن و… . بدین ترتیب که از طریق یکی از این متد، لوگو به وسیله یک انیمیشن چشم نواز، متحرک شده و اجزاء آن طی یک سناریوی جذاب ظاهر شده و در کنار یکدیگر قرار می‌گیرند. اینگونه لوگوی ما تشکیل شده و مقداری از داستان برند را طی حرکت جذاب خود، برای بیننده بازگو می‌کند.

هنر طراحی لوگو موشن به طور معمول به عنوان شاخه‌ای از موشن گرافیک شناخته شده است. اما همانطور که گفتم، این هنر می‌تواند از طریق دیگر متد انیمیشن سازی نیز، انجام شود. معمولا نام‌های دیگری نیز برای این حوزه استفاده می‌شود. مانند: “انیمیشن لوگو“، “آرم استیشن“، “تیزر لوگو“، “لوگو اینترو“، “لوگو انیمیشن“، “موشن لوگو“، “لوگو استیشن” و… . اما نام لوگوموشن در ایران بیشتر از بقیه شناخته شده است. هرچند در خارج از کشور، معممولا نام انیمیشن لوگو (Logo Animation) معمول‌تر است و عموما از این نام استفاده می‌شود.

هدف از ساخت لوگو موشن چیست؟

شاید از خودتان بپرسید که طراحی لوگو موشن چه ضرورتی دارد و چرا باید برای برند خود، لوگوموشن سفارش دهید؟ ساخت لوگو موشن، همیشه ضروری نیست و فقط در صورتی که برای برند خود محتوای ویدیویی تولید می‌کنید، به انیمشن لوگو نیاز خواهید داشت. آرم استیش معمولا با هدف تثبیت برند در ذهن مخاطب در ابتدا و انتهای ویدیوها استفاده می‌شود.

در دنیای امروز، تولید محتوای ویدیویی در شبکه‌های اجتماعی، یوتیوب و خود وبسایت، نقش خیلی خیلی مهمی  در رشد کسب و کار، افزایش فروش و بهبود رتبه در نتایج جستجوی گوگل و دیگر پلتفرم‌ها دارد. قطعا به عنوان یک صاحب کسب و کار باهوش یا یک دیجیتال مارکتر کار بلد، این فرصت را از دست نخواهید داد.

از طرفی شما زحمت زیادی را برای تولید محتوای ویدیویی به صورت منظم خواهید کشید و زمان و انرژی و هزینه بسیار زیادی را صرف این موضوع می‌کنید. پس باید حداکثر استفاده را از ویدیوی خود ببرید. با استفاده از یک لوگو موشن حرفه‌ای و زیبا در ابتدای هر ویدیو، ارزش محتوایی آن را به برند خود متصل خواهید کرد و مخاطب متوجه می‌شود که این ویدیوی با ارزش و مفید، نتیجه زحمات فلان برند است. پس در مرحله اول، برند خود را در ذهن مخاطب ماندگار کرده و در مرحله دوم، اعتماد سازی خواهید کرد. کسب و کاری که بتواند این محتوای با کیفیت و مفید را تولید کند، به احتمال زیاد در عرصه‌های دیگر نیز با کیفیت عمل خواهد کرد.فارغ از این مسائل، طراحی لوگو موشن اختصاصی و با کیفیت باعث می‌شود حرفه‌ای به نظر برسید.

هدف از ساخت لوگو موشن چیست؟

انواع لوگوموشن

حالا که متوجه شدید لوگوموشن چیست و با ضرورت ساخت لوگو موشن آشنا شدید، وقت آن است که با انواع آن آشنا شوید. به احتمال زیاد شمایی که در حال مطالعه این مطلب هستید، صاحب یک کسب و کار و یا مسئول بخش دیجیتال مارکتینگ شرکت می‌باشید. پس این دسته‌بندی را بر اساس کیفیت و تاثیرگذاری کار انجام داده‌ایم. بر این اساس دو نوع لوگوموشن داریم: عمومی و اختصاصی.

ساخت لوگوموشن عمومی

در لوگو موشن عمومی خبری از طراحی نیست. چیزی به صورت اختصاصی برای برند شما طراحی نمی‌شود. این نوع از آرم استیشن یک قالب آماده نرم افزاری است که در سایت‌های خارجی به فروش رسیده و در ایران معمولا به صورت رایگان در دسترس می‌باشد. در این قالب، انیمیشن از قبل آماده شده است و صرفا فایل لوگو جایگزین شده و تعدادی از المان‌ها مانند رنگ‌ها قابل ویرایش می‌باشند. نام لوگوموشن خیلی برای این سبک مناسب نیست. زیرا در این مدل، اجزای لوگو متحرک نمی‌شوند و معمولا لوگو در انتهای کار به صورت یکدست ظاهر می‌شود.

در فرایند تعریف هویت بصری برند، الهام گرفتن می‌تواند بسیار کمک کننده باشد اما کپی کردن کاملا بی فایده و حتی مضر است. همانگونه که کپی کردن لوگو و دانلود آن از اینترنت برای یک کسب و کار حرفه‌ای، کار مخرب است، استفاده از لوگو موشن کپی هم همین تاثیر را دارد. پس استفاده از طرح‌های آماده برای ساخت انیمیشن یک برند حرفه‌ای به هیچ وجه توصیه نمی‌شود. برند شما با ارزش است. لوگو و لوگوموشن تاثیر بسیاری در کسب و کار و اعتبار برند شما دارد. به همان اندازه که لوگو و آرم استیشن حرفه‌ای و اختصاصی می‌تواند باعث تمایز شما نسبت به رقبا شوند، لوگو و تیزر لوگوی کپی، می‌تواند نتیجه عکس داشته باشد و ضربه مهلکی به تصویر برند در ذهن مخاطب وارد کند.

 طراحی لوگو موشن اختصاصی

و اما می‌رسیم به اصل ماجرا یعنی طراحی لوگو موشن حرفه ای و اختصاصی. چیزی که در این مطلب درباره آن صحبت می‌کنیم، این مورد است. دراین مدل، تمامی حرکات و انیمیشن‌ها به صورت اختصاصی و هماهنگ با لوگو و برند شما طراحی می‌شود. خروجی کار بازگو کننده قسمتی از داستان برند شماست. این لوگوموشن قرار است هویت مستقل و منحصر به فرد برند را به رخ مخاطب بکشد و به او بفهماند که شما در کارتان جدی هستید. افکت‌ها و انیمیشن‌های مختلف، همگی در خدمت شما هستند تا در کوتاه‌ترین زمان، لوگو و برندتان را برای همیشه در ذهن مخاطب ثبت کنند.

متاسفانه در کشور ما بسیاری از صاحبان و مدیران کسب و کار، درمورد تفاوت لوگو موشن اختصاصی و آماده اطلاعات کافی نداشته و همین امر موجب هموار شدن مسیر برای سوءاستفاده افراد فرصت طلب خواهد شد. کسانی هستند که خروجی تیزر لوگوی آماده را به عنوان لوگوموشن اختصاصی به مشتری ارائه می‌کنند و در ازای آن هزینه‌ای دریافت می‌کنند که در برایش هیچ زحمتی نکشیده و خلاقیتی به خرج نداده‌اند.

 طراحی لوگو موشن اختصاصی

مشخصات سایت طراحی لوگو موشن حرفه ای

در حال حاضر سایت‌هایی وجود دارند که امکان ساخت آنلاین و سریع آرم استیشن را از طریق قالب‌های آماده فراهم کرده‌اند. وبسایت‌هایی هم در زمینه‌های مختلف مانند دیجیتال مارکتینگ و طراحی سایت فعالیت می‌کنند که کار ساخت لوگو موشن را “هم” انجام می‌دهند. البته با یک نگاه اجمالی به نمونه کارهای این وبسایت‌ها، متوجه خواهید شد که اکثرا از پروژه‌های آماده استفاده می‌کنند.

همانطور که اشاره کردیم، هدف اصلی این مطلب، اشنایی شما با طراحی لوگو موشن اختصاصی و نحوه سفارش آن است. پس یک سایت مناسب در این زمینه باید به صورت تخصصی به این موضوع بپردازد و نمونه کارهای حرفه‌ای و مناسبی را به مخاطبان ارائه کند. هنر ساخت لوگو موشن حرفه ای، یک هنر جانبی نیست که به عنوان یکی از خدمات جانبی سایت، آن هم به صورت نصفه نیمه و بی کیفیت به مشتری ارائه شود.

قیمت طراحی لوگو موشن

می‌رسیم به قسمت حساس داستان یعنی قیمت طراحی لوگو موشن. به طور کلی هنر طراحی، شامل یک قیمت ثابت نمی‌باشد. همه چیز بستگی به کیفیت کار و میزان حرفه‌ای بودن طراح  دارد. قیمت لوگو موشن حرفه ای و اختصاصی می‌تواند از یک میلیون تومان تا چند صد میلیون تومان متفاوت باشد. به طور معمول قیمت‌گذاری لوگوموشن بر اساس تصویر لوگو انجام می‌شود و با توجه به پیچیدگی لوگو، وجود یا عدم وجود کاراکتر و سناریوهای احتمالی، این قیمت می‌تواند تغییر کند. در حال حاضر قیمت مصوب انجمن طراحان گرافیک برای ساخت لوگو موشن، 11 میلیون تومان می‌باشد.

معرفی سایت طراحی لوگو موشن

تا به اینجای کارمتوجه شدید لوگو موشن چیست، با ضرورت طراحی آن آشنا شدید و تفاوت لوگوموشن اختصاصی و آماده را دانستید. حالا وقت معرفی سایت طراحی لوگو موشن است. وبسایت logomotion.org به صورت تخصصی به منظور ارائه خدمات سفارش ساخت انیمیشن لوگو توسط همایون شیرزادی، موشن دیزاینر و طراح لوگو موشن راه‌اندازی شده و آماده خدمت رسانی به شما دوستان عزیز می‌باشد. در این وبسایت می‌توانید نمونه کارهای حرفه ای را مشاهده و کرده و سفارش خود را به صورت خیلی راحت و سریع ثبت نمایید. وبسایت لوگوموشن، افتخار همکاری با برندهای بزرگی مانند ایمالز، آپارات اسپرت، همراه کارت، لنز اسپرت و… را در کارنامه خود دارد.

سلب مسئولیت رپورتاژها و لینک‌های خارجی

لینک های خارجی و رپورتاژهای آگهی صرفا جنبه اطلاع‌رسانی دارند.
وب‌سایت ماگرتا در نگارش مقالات خود به وب‌سایت‌های مختلفی لینک داده است که برخی آگهی تبلیغاتی (رپورتاژ آگهی) و برخی صرفا لینک‌ برای ارجاع دادن به صفحه‌ای دیگر (برای اطلاعات بیشتر و…) هستند. این به معنای تایید استفاده از خدمات و محصولات این وب‌سایت‌ها توسط مجله ماگرتا نیست و مسئولیت استفاده از این خدمات/محصولات برعهده کاربر و سایت ارائه‌دهنده محصول/خدمت است.

طهرانی

بنیانگذار مجله اینترنتی ماگرتا و متخصص سئو ، کارشناس تولید محتوا ، هم‌چنین ۱۰ سال تجربه سئو ، تحلیل و آنالیز سایت ها را دارم و رشته من فناوری اطلاعات (IT) است . حدود ۵ سال است که بازاریابی دیجیتال را شروع کردم. هدف من بالا بردن سرانه مطالعه کشور است و اون هدف الان ماگرتا ست.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.