مطلب پیشنهادی :
ad
+
ادبیاتفرهنگ و هنر

گسترش ضرب المثل باد آورده را باد میبرد نگارش دهم

بازآفرینی حکایت «باد آورده را باد می برد» از صفحه 39 نگارش پایه دهم

گسترش ضرب المثل باد آورده را باد میبرد از مثل نویسی صفحه ۳۹ نگارش دهم را می توانید در ادامه در بخش ضرب المثل ماگرتا مطالعه فرمایید.

مطلب پیشنهادی: معنی ضرب المثل هر چه بگندد نمکش می زنند

گسترش ضرب المثل باد آورده را باد میبرد نگارش دهم

گسترش ضرب المثل باد آورده را باد می برد

در این دنیا اگر ما برای چیزی که می خواهیم تلاشی نکنیم و به سادگی آن را به دست بیاوریم به همان سادگی نیز آن را از دست می دهیم و قدرش را نمی دانیم، اما اگر برای به دست آوردن یک چیز کوچک تلاش زیادی کرده باشیم به هیچ وجه اجازه نمی دهیم که آن از دستمان برود. داستان زیر نیز بازگو کننده همین موضوع است:

در روزگاران قدیمی نوجوانی در روستایی زندگی می کرد و اوضاع مالی جالبی نداشت به همین منظور تصمیم گرفت به شهر برود و در آنجا دنبال کاری باشد. مسیر رسیدن به شهر از کوه ها می گذشت به همین خاطر جوان تصمیم گرفت صبح زود که هنوز خورشید طلوع نکرده است حرکت کند تا زیاد گرفتار گرما نشود.

جوان مسیر شهر را پیش گرفت و تا دم ظهر آن را ادامه داد، سپس بعد از اینکه خسته شده بود زیر سایه یک درخت خوابید و کمی استراحت کرد. بعد که از خواب بیدار شد همین که خواست شروع به حرکت کند چون چشمانش خواب آلود بود متوجه سنگ جلوی پایش نشد و محکم به زمین افتاد.

خیلی عصبانی شد و سنگ را برداشت و محکم به سمت دیگر بیابان پرتاب کرد، در همین حین متوجه کوزه ای شد که در زیر همان سنگ بود. کوزه را برداشت و داخل آن را نگاه کرد، داخل کوزه پر از سکه های طلا بود. جوان با دیدن این صحنه بی خیال رفتن به شهر شد و خوشحال و دوان دوان به سمت خانه برگشت.

در مسیر رفتن به خانه جوان تشنه‌اش شد و به سمت رودی که آنجا بود رفت، همینطور که به سمت رودخانه در حال حرکت بود دوباره پایش به سنگی گیر کرد و این بار همه سکه ها در آب افتاد. چون رودخانه عمیق و بزرگ بود، نتوانست سکه ها را پیدا کند و با خود فکر گفت که باد آورده را باد می برد و مجددا به سمت شهر حرکت کرد تا کاری پیدا کند.

همچنین بخوانید:
معنی ضرب المثل باد آورده را باد می برد
گسترش ضرب المثل آب یکجا ماند، می گندد
گسترش ضرب المثل از تو حرکت از خدا برکت
گسترش ضرب المثل کار نیکو کردن از پر کردن است

☑️ به پایان گسترش ضرب المثل باد آورده را باد میبرد رسیدیم، جهت مشاهده گام به گام سایر صفحات کتاب نگارش دهم کافیست آن را در گوگل به همراه عبارت «ماگرتا» جست و جو کنید.

موسوی پوران

هم‌بنیانگذار مجله ماگرتا ، زندگی ۲۴ ساعته روی خط آنلاین دهکده جهانی وب . تحلیلگر و متخصص تولید محتوای با ارزش و با کیفیت هستم و ۸ سالی می شود که وارد دنیای دیجیتال شدم. مدیر تیم تحقیق و توسعه شرکت هستم. بالاترین لذت برای من انجام کار تیمی ست.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

8 − 7 =