سبک زندگی

جواب فعالیت های درس نوزدهم تفکر و سواد رسانه ای صفحه ۱۴۴ و ۱۴۵

گام به گام پاسخ و حل پرسش فعالیت های صفحه 144 و 145 درس 19 نوزدهم کتاب تفکر و سواد رسانه ای دهم و یازدهم

پاسخ و جواب فعالیت های درس 19 تفکر و سواد رسانه ای ؛ در این مطلب به جواب و پاسخ سوال های گفت و گو کلاسی صفحه ۱۴۴ و تحلیل عکس و مکث صفحه ۱۴۵ درس ۱۹ نوزدهم پنجگانه سواد رسانه ای ۲ کتاب تفکر و سواد رسانه ای پایه دهم و یازدهم متوسطه دوم پرداخته ایم. در ادامه با بخش آموزش و پرورش ماگرتا همراه ما باشید.

درس قبلی: جواب فعالیت های درس ۱۸ تفکر و سواد رسانه ای دهم

جواب فعالیت های درس نوزدهم تفکر و سواد رسانه ای

پاسخ فعالیت گفت و گوی کلاسی صفحه ۱۴۴ درس ۱۹ تفکر و سواد رسانه ای

برنامه منتخب کلاس را با استفاده از پرسش‌ها و جدول زیر تحلیل و نقد کنید:

سوال ۱) این برنامه کدام ساختار، قالب یا گونه ارائه پیام را از طریق تلویزیون دارد؟

سوال ۲) چه مفاهیم و موضوعاتی به شیوه مستقیم و غیرمستقیم در این برنامه منتقل شده است؟

سوال ۳) چه کسانی تولیدکننده برنامه و فرستنده پیام هستند؟

سوال ۴) چه کسانی جامعه هدف یا استفاده کنندگان از این برنامه هستند؟ چرا این پیام فرستاده شده است؟

سوال ۵) چه سبک زندگی، ارزش‌ها و نظریاتی در این پیام ارائه شده یا از آن حذف شده است؟ آیا این پیام در هر فرهنگ، جامعه، زمان یا مکان دیگری، همین معانی آشکار و پنهان را دارد؟

سوال ۶) آیا در پاسخ به این پرسش‌ها از درس سوم تا کنون در شما تغییری ایجاد شده است؟ چرا آری، چرا خیر؟

جواب فعالیت گفت و گوی کلاسی صفحه ۱۴۴ درس ۱۹ تفکر و سواد رسانه ای

توجه: پاسخ ۶ سوال بالا و جدول فوق این گفت و گو کلاسی ، به محتوا و برنامه منتخب کلاس شما مربوط می باشد و ما در ادامه به سایر سوالات گفت و گوی کلاسی این بخش پاسخ داده ایم.

سوال ۷) چرا ما در استفاده از منابع وبگاه های علمی معتبر در تحریم بودیم؛ امّا در استفاده از شبکه های ماهواره ای در تحریم قرار داده نشدیم؟

پاسخ: به دلیل نفوذ فرهنگی کشورهای خارجی بر ما.

سوال ۸) به نظر شما هدف از ایجاد شبکه های ماهواره ای پر ‌شمار فارسی زبان چیست؟

پاسخ: ایجاد رغبت بیشتر در استفاده از این شبکه ها به جای رسانه ملی برای حفظ و افزایش نفوذ فرهنگی، جذب دانشمندان و موارد بسیاری دیگر.

تحلیل و بررسی عکس و مکث صفحه ۱۴۵ درس نوزدهم تفکر و سواد رسانه ای

در پاسخ عکس و مکث صفحه 145 درس 19 کتاب تفکر و سواد رسانه ای پایه دهم ، تصویر زیر آمده است که در ادامه به تحلیل ، بررسی و پیام این عکس و مکث پرداخته ایم:

تحلیل و بررسی عکس و مکث صفحه ۱۴۵ درس نوزدهم تفکر و سواد رسانه ای

پاسخ و تحلیل تصویر بالا: در این تصویر یک کنترل تلویزیون را مشاهده می کنیم که بر روی دکمه قرمز خاموش و روشن کردن آن زوم شده است که نشان دهنده قدرت فرد در استفاده از دکمه قرمز تلویزیون یا ماهواره در دیدن یا ندیدن و انتخاب برنامه های آن می باشد.

درس بعدی: جواب فعالیت های درس بیستم تفکر و سواد رسانه ای

توجه: شما دانش آموزان عزیز پایه دهم و یازدهم متوسطه دوم می توانید برای دسترسی بهتر و سریعتر به جواب های درس تفکر و سواد رسانه ای ، در انتهای جواب صفحه یا فعالیت مورد نظر خود، عبارت « ماگرتا » را نیز به همراه آن در گوگل جستجو کنید.

در انتها امیدواریم که مقاله پاسخ و جواب های فعالیت های درس 19 پنجگانه سواد رسانه ای کتاب تفکر و سواد رسانه ای پایه دهم ، برای شما دانش آموزان عزیز مفید بوده باشد و توانسته باشید تا از آن استفاده و بهره برده باشید.

زنجیران

هم‌بنیانگذار ماگرتا ، عاشق دنیای وب و ۷ سالی ست که فعالیت جدی در حوزه اینترنت دارم. تخصص من تولید محتوایی‌ست که مورد نیاز مخاطبان است. مدیر ارشد تیم شبکه های اجتماعی سایت هستم. به قول ماگرتایی‌ها وقت بروز شدنه !

13 Comments

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

چهارده − نه =